Izvor: Radio 021, 30.Jun.2019, 13:33   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Antić: Kompletan izveštaj o uticaju puta na saobraćajnu nesreću biće gotov u roku od šest meseci

Čovek u više od 90 odsto saobraćajnih nezgoda utiče na to da dođe do saobraćajne nezgode, kaže za RTS profesor na saobraćajnom fakultetu Boris Antić.

"Nikad nije čovek izolovan, gotovo uvek je to u sadejstvu sa nekim drugim faktorima, bilo da se radi možda o neispravnom vozilu, o faktoru puta, ili faktoru okruženja", kaže Antić za RTS.

Napominje da je put jedan od značajnih uticanih faktora nezgoda.

"Postoji set procedura koje >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio 021 << su važne za projektovanje i analizu puteva. Jedna od tih procedura je takozvani metod nezavisne ocene. Kada se dogodi saobraćajna nezgoda sa poginulima, policija koja vrši uviđaj je dužna da u roku od 60 dana dostavi izveštaj upravljaču puta, zatim je upravljač puta dužan da u roku od 30 dana naloži nezavisnom timu da izađe na lice mesta i utvrdi da li je u toj saobraćajnoj nezgodi put imao nekakvih uticaja na nastanak nezgode", navodi Antić.

Objašnjava da upravljaču puta nezavisni tim dostavlja izveštaj sa određenim predlozima koji se usvajaju, obrazlažu ili odbijaju.

Dodaje da će u roku od najviše šest meseci od nastanka saobraćajne nezgode sa poginulim postojati sveobuhvatan izveštaj koji će pokazati da li je taj put doprineo nezgodi, zatim će u roku od šest meseci biti izvedene praktične mere na poboljšanju tog mesta na kom se dogodila saobraćajna nezgoda.

Antić ističe da je Saobraćajni fakultet realizovao projekat nezavisnih ocena u Beogradu.

"Mi smo na Saobraćajnom fakultetu realizovali jedan projekat takvih nezavisnih ocena u Beogradu, čak smo izlazili istog dana, istog trenutka na mesto saobraćajne nezgode. Verujte mi, jako puno može da se uoči na samom mestu baš kada se nezgoda dogodila. Mi smo u nekih 20 odsto slučajeva našli da je nešto moglo da doprinese", naglašava Antić.

Napominje da je potrebna samo jedna kvalitetna karika u lancu da do nezgode ne bi došlo.

"Ako imate čoveka koji možda pod dejstovom alkohola vozi većom brzinom i imate jedan put koji u tom delu nije baš najkvalitetniji, onda sve to zajedno dovede do nezgode. Ako je bar jedna karika u lancu dobra i kvalitetna neće se dogoditi nezgoda", zaključuje Antić.

Podsetimo, formiranje nezavisnog stručnog tima koji će procenjivati koliko put utiče na izazivanje i posledice saobraćajnih nesreća sa tragičnim ishodom, predviđa novi Pravilnik koji je donelo Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

Stručni tim bira upravljač puta. Prema Pravilniku, ovaj tim je u kontaktu sa područnom organizacionom jedinicom MUP-a od kojih dobija na uvid informacije.

Stručni tim čine najmanje dva lica odgovarajućih kvalifikacija, a kako je u Pravilniku navedeno, u slučaju ponavljanja saobraćajne nezgode u periodu od dve godine na mestu na kome je sprovedena nezavisna ocena, lice koje je učestvovalo u prethodnoj analizi ne može ponovo biti u stručnom timu.

Autor: RTS

Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.

Nastavak na Radio 021...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio 021. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio 021. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.