Za novu saobraćajnu - iz svog džepa

Izvor: B92, 20.Jan.2012, 23:55   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Za novu saobraćajnu - iz svog džepa

Već smo pisali o tome da će vlasnici automobila kojima u saobraćajnim dozvolama nije upisan podatak o maksimalnoj dozvoljenoj masi vozila morati, zbog administrativne greške, da izvade novu dozvolu. Uz to, trošak, od 1.200 dinara, koliko košta novi dokument, ponovo će platiti iz svog džepa.

Ovaj propust dogodio se na dokumentima vozača koji su među prvim dobili nove saobraćajne dozvole, u januara 2011. godine, i kojima ovih dana ističe registracija vozila.
>> Pročitaj celu vest na sajtu B92 <<
Kada je pomislio da su peripetije oko vađenja nove saobraćajne dozvole, troškovi i čekanje iza njega, Zorana Komadinu godinu dana kasnije dočekalo je neprijatno iznenađenje.

"U MUP-u su mi rekli da nije upisan podatak o maksimalnoj dozvoljenoj težini i da zbog toga mora da se štampa nova dozvola", kaže on, a što znači i nove uplate zavodu za izradu novčanica i MUP-u, u ukupnom iznosu od 1.200 dinara.

To što u njegovoj saobraćajnoj dozvoli polje pod slovom F1, gde se upisuje maksimalna dozvoljena masa vozila, nije bilo popunjeno, propust je privrednih društava koja su obavljala tehnički pregled, ograđuju se u MUP-u Srbije.

"Kada su u pitanju tehnički podaci vozila, oni se upisuju sa registracionog lista koji popunjavaju i overavaju ovlašćena lica u privrednim društvima koja obavljaju tehnički pregled”, kaže Zorica Lončar Kasalica, iz MUP-a Srbije.

"Ako su na registracionom listu netačno popunjeni podaci upisani na saobraćajnoj dozvoli, to je njihova greška”, dodala je ona.

Međutim, u agenciji za registraciju vozila "Dokument”, koja obavlja i tehničke preglede vozila, objašnjavaju da su oni od januara 2011. godine sve podatke uredno unosili u nove registracione listove.

"Mi smo radili po novom šifrarniku. Postoji kontrola i da smo bilo šta pogrešno uneli došlo bi do zatvaranja tehničkog pregleda”, tvrdi Zoran Ašković, iz ove agencije.

"Znači da je u pitanju nepažnja ili radnika u MUP-u ili propust samog programa. U nekim opštinama u MUP-u nisu ni radili od samog počekta 2011. godine iz jednog, prostog razloga - nisu bili spremni za to”, objašnjava Ašković.

Da će pre biti da je MUP zakazao veruje i profesor Saobraćajnog Fakulteta Milan Vujanić.

"Možete da tražite odgovorno lice koji je obavljalo tehnički pregled ili čoveka koje je vršio registraciju”, kaže Vujanić.

"Ja lično preferiram ovog koji je radio registraciju, jer je on morao da pogleda da li postoje svi podaci čak i u slučaju da je grešku napravio tehnički pregled”, precizira on.

"Pa, možete da tražite između njih - taj koji je krivac treba da snosi troškove”, zaključuje profesor Vujanić.

Po njegovom mišljenju, podatak o masi putničkog automobila ne mora da bude zapisan na saobraćjnoj dozvoli, odnosno to nije toliko važno kao u slučaju teretnih vozila.

Ipak, s obzirom da ni jedna od strana uključenih u proces registracije vozila ne priznaje svoju odgovornost, troškove nove saobraćajne dozvole na kraju će snositi jedino vlasnici automobila.

Još jednom po saobraćajnu
Pogledaj vesti o: Nova godina

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.