SKINUO SE DO GAĆA ZBOG RASPRODATIH KARATA ZA VOZ

Izvor: Kurir, 03.Feb.2011, 15:17   (ažurirano 02.Apr.2020.)

SKINUO SE DO GAĆA ZBOG RASPRODATIH KARATA ZA VOZ

ŠANGAJ - Pošto mu je dozlogrdilo da uzalud čeka na voznu kartu da bi za lunarnu novu godinu otišao kući, radnik Čen Vejvej postao je najnovija kineska internet senzacija: buntovnik koji se u gnevu svukao do gaća i čarapa i vikao na staničnom peronu.

Čenove nevolje dele na desetine miliona Kineza. Kineske putničke železničke pruge, duge 91.000 kilometara, najduže su na svetu i, u nekim slučajevima, najbrže. >> Pročitaj celu vest na sajtu Kurir << Napori zemlje da razvije tehnologiju vozova velikih brzina ravni su njenom svemirskom programu u razmerama nacionalnog ponosa i važnosti.

Ali, novogodišnji juriš na karte za odlazak kući - u najvećoj godišnjoj migraciji na svetu koja obuhvata 230 miliona ljudi - pokazuje ogromni jaz između moderne kineske infrastukture koja služi za primer i često jadnih usluga prevoza dostupnog javnosti.

Na stanicama, hiljade ljudi satima tokom ledenih noći čekaju na priliku da kupe kartu. "Hladno mi je ali sam navikao jer mi je ovo šesta godina čekanja na ovoj stanici," kaže Đin Đije (36), prodavac elektronskih uređaja koji u Šangaju pokušava da kupi kartu za put kući u susednu provinciju Zenđijang.

Srećnici koji su se domogli karata već su otputovali. Ali, mnogi i dalje pokušavaju, dok na tablama iznad staničnih šaltera svetli poruka "raprodato" za gotovo sve pravce. Železnički sistem zapošljava gotovo 3,2 miliona ljudi - znatno više u odnosu na 2,3 miliona pripadnika oružanih snaga.

Nove, moderne pruge presecaju ogromne pustinje i himalajske tundre, a desetine gradova povezani su vozovima velikih brzina koji uveliko skraćuju vreme putovanja - za one koji mogu da ih priušte. Kina će uložiti 700.000 milijardi juana (106 milijardi dolara) u gradnju železničkih veza, kažu u ministarstvu železnica, gde se radi ka cilju da u zemlji do kraja godine bude 13.000 kilometara pruga velike brzine.

To će uključiti 1.400 kilometara brze veze između Pekinga i Šangaja, koja će prepoloviti vreme putovanja na manje od pet sati. Pruga treba da bude otvorena u junu - godnu dana pre roka. Na delu ove pruge, za testiranje, početkom decembra postavljen je najnoviji kineski železnički brzinski rekord od 486,1 kilometara na sat.

Pošto su uspešno uklopile vodeću inostranu tehnologiju u svoje programe istraživanja i razvoja, kineske kompanije sada se nadmeću za poslove sa vodeći stanim rivalima, kao što su "Bombardije" i "Džepen rejlvejs" (Japan Railways).

Ali ta sjajna tehnologija malo je učinila da ublaži muke kineske radničke klase, posebno radnika migranata koji štede cele godine za jedino godišnje putovanje kući. Kako je sve manje sporih, jeftinih vozova, migranti kao Čen i Đin često moraju danima da čekaju da bi kupili kartu.

"Uzrok problema na prugama tokom praznika jeste manjak kapaciteta zbog velikih ulaganja u pogrešnu vrstu železnice", kaže profesor pekinškog univerziteta Žao Đijan. "Rešenje je u gradnji običnih pruga. Ali, Kina se okrenula na drugu stranu".

Nastavak na Kurir...






Povezane vesti

Skinuo se u gaće zbog rasprodatih karata za voz

Izvor: Glas javnosti, 04.Feb.2011, 07:06

ŠANGAJ - Pošto mu je dozlogrdilo da uzalud čeka na voznu kartu da bi za lunarnu novu godinu otišao kući, radnik Čen Vejvej postao je najnovija kineska internet senzacija: buntovnik koji se u gnevu svukao do gaća i čarapa i vikao na staničnom peronu...Čenove nevolje dele na desetine miliona...

Nastavak na Glas javnosti...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Kurir. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Kurir. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.