Izvor: RTS, 04.Jan.2015, 09:57 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Izgradnja puteva i koridora prioriteti
Godina 2015. trebalo bi da bude značajna za izgradnju i popravku puteva u Srbiji. Kako kaže resorna minstaraka Zorana Mihalović, iznosi u budžetu planirani za nove investicije na Koridorima 10 i 11 nisu korigovani, pa će tako auto-put do Preševa i Gradine građani Srbije moći da koriste 2016. godine, a onaj do Čačka i Zaltibora godinu dana kasnije.
Ekonomija 1 Izgradnja puteva i koridora prioriteti
2 Kako do novih radnih mesta
3 Razvojni centri, >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << stručnjacima otvorena vrata
4 Izazovi svetske ekonomije u 2015. godini
5 Svaki treći – keš kredit
Prioritet radova na putevima je na Koridorima, putni pravci Koridora 10 prema Preševu i prema Gradini, putevi koji vode od Niša ka makedonskoj i bugarskoj granici. Tamo su već započeti obimni radovi koji zbog konfiguracije terena traže veći broj tunela i nadvožnjaka.
Posle organizacionih problema i odustajanja pojedinih izvođača zbog bankrota u 2013. godini radovi dobijaju na tempu i intezitetu, pa će većina velikih objekata biti gotova već sledeće godine.
"Nastavljaju se radovi na Koridoru 10, on je apsolutni priorietet i mi ga moramo završiti do 2016. godine", kaže ministarka za saobraćaj i infrastrukturu Zorana Mihajlović.
Auto-put od Čačka do Beograda - Koridor 11 trenutno grade jedna kineska i jedna azarbejdžanska firma.
Kinezi rade deonioce Obrenovac - Ub dužine 26,23 kilometar i deonicu - Lajkovac - Ljig, dužine 24 kilometra. Rok za završetak je 2017. godina.
Vrednost kredita kineske Eksim bankem je oko 334 milona dolara. Međutim Kinezi su zainteresovani i za još dve deonice, a to su deonice Beogard-Obrenovac i Požega Boljari koje obe zajedno mogu da vrede i preko 400 milona dolara. Kina bi te delove radila putem koncesije.
"Što se tiče Koridora 11, početkom ferbruara dobijamo nove ponude za koncesiju za taj deo auto-puta, tako da možemo da pričamo o početku tog dela koridora već sredinom sledeće godine", kaže ministarka Mihajlović.
Stručnjaci kažu da su Kinezi postigli dogovor u vezi sa izgradnjom puta Bar-Boljari u Crnoj Gori putem koncesije pa su zaintresovani da i ostatak puta od srpske granice do Beograda objedine u jednu koncesiju.
"Oni su izuzetno zainteresovani za koncesiju, to nije samo naplata putarine tu su benzinske pumpe i još mnogo toga", kaže Milutin Ignjatović iz CIP-a.
Pored izgradnje koridora, potrebno je popraviti još 350 km magistralnih i lokalnih puteva. U Srbiji sledeće godine gradiće se i lokalni putevi.
Prvo će dovršiti ono što je poplavama porušeno a zatim će otpočeti popravka 360 kilometra regionalnih puteva, posao vredan skoro 400 miliona evra za koji je sredstva dala Evropska banka za obnovu i razvoj.
Radi će se i 100 kilometar nove putne mreže iz sopstvenih sredstava. Prvi put radiće se samo ono što je prioritet i što ima dobar projekat a za to treba svaka lokalna samopuprava sama da se izbori.
"Mi smo se dogovorili da predsednici opština daju predloge sredstava i treba da se dogovorimo. Oni uvek traže nešto više: na primer Lučani su dobili 50 milona, Čačak oko 100 milona dinara i sve tako u zavsinosti od veličine grada", kaže Zoran Drobnjak, direktor JP "Putevi Srbije".
Od većih građevina u 2015. moguće je završiti i Žeželjev most na kome se odnedavno radi punom parom.
Mnoga naselja koja su ostala bez mostova za vreme polava dobiće ih a sada će oni imati i svu potrebnu tehničku dokumentaciju. Radiće se na više pravaca, rokovi su krtati, a samo oni građevinari koji zadovoljavaju sve kriterijume moći će da dobiju posao.
Pogledaj vesti o: Nova godina
Izgradnja puteva i koridora prioritet
Izvor: RTS, 04.Jan.2015
Godina 2015. trebalo bi da bude značajna za izgradnju i popravku puteva u Srbiji. Kako kaže resorna ministaraka Zorana Mihajlović, iznosi u budžetu planirani za nove investicije na Koridorima 10 i 11 nisu korigovani, pa će tako auto-put do Preševa i Gradine građani Srbije moći da koriste...