Buvljak naš nasušni

Izvor: BKTV News, 25.Jun.2012, 01:14   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Buvljak naš nasušni

U ogorčenoj borbi za svakog kupca, prodavci u novobeogradskom Otvorenom tržnom centru mobilisali su sva svoja znanja i veštine: sjajem i raskoši ne mogu da konkurišu šoping centrima, ali u tržišnoj utakmici nisu bez aduta.

Uđeš prazan – Izađeš pun
Od preparata protiv komaraca, buba i mrava, preko kompletne opreme za leto do tepiha i nameštaja – sve to u ponudi ima novobeogradski Otvoreni tržni centar. Prodavci na „buvljaku” ne predaju se lako. Raznovrsnom >> Pročitaj celu vest na sajtu BKTV News << ponudom i trgovačkom veštinom sticanom u praksi, zadržavaju stare i privlače nove kupce. Ne mogu im ništa ni veliki tržni centri, uprkos tome što je svetski trend celodnevnog šopinga po luksuznim molovima poslednjih godina ušao u naviku i prestoničkim potrošačima.
– Moderno je imati markiranu majicu. Većini nije bitno kakav je zaista kvalitet garderobe koju kupuju, važno je da ima znak koji će drugima staviti do znanja da je ta „krpica” skupa. Takvi kupci će biti verni robnoj marki dok se ne pojavi aktuelniji brend. Moje mušterije nisu takve. Znaju šta kupuju i zbog čega dolaze kod mene. Prodaja jeste slabija nego pre desetak godina, ali ne brinem jer će takvih kupaca uvek biti – priča Đole, koji košuljama, majicama i duksevima snabdeva konzumente veličina od „2XL” do „9XL”.
Konkurencije se ne plaše ni prodavci kupaćih kostima jer, kažu, imaju ponudu koju niko ne može da odbije.
– Ovde je više od devedeset različitih modela kostima. Mogu da nabavim šta god mušterija poželi. Ako negde u tim ekskluzivnim buticima nađete ovakvu ponudu i to po pristupačnoj ceni, poklanjam kostim u koji uperite prstom. U tržnim centrima postoje dve, tri marke,i po toliko modela od svake. Kod mene možete da birate dvodelni kupaći za 1.500 dinara – tera vodu na svoju vodenicu vešta Rajka.
Prodavci na novobeogradskom „buvljaku” pomno prate trendove i osmatraju konkurenciju. Za modom ne kaskaju, a odlično znaju šta u ponudi ima svaki ekskluzivniji butik u gradu ili tržni centar. Ništa, kažu, ne prepuštaju slučaju. Jer, trgovačkom veštinom i „njuhom” za dobru a povoljnu robu izdržavaju porodice. Zato i važi nepisano pravilo: ko uđe, ne sme da izađe praznih ruku.
Most na Adi prepolovio broj tezgi
Zbog izgradnje pristupne saobraćajnice Mostu na Adi, u maju 2010. godine reorganizovan je pijačni plato. Broj tezgi je smanjen sa 1.600 na 787. Rekonstruisani tržni centar dobio je nove montažne lokale, javni toalet i kancelarije za policiju i inspekciju. Centar je podeljen na tri prodajne zone.
Povratak prvoj ljubavi
„Buvljak” je ove godine postao punoletan, a iza sebe ima bogato iskustvo i tradicionalnu popularnost. Krajem devedesetih godina ovde se vikendom oblačilo i snabdevalo i po 300.000 ljudi iz svih krajeva Srbije, koji su stizali konvojima autobusa. Znalo se – šta god da zatreba, može da se nađe u Otvorenom tržnom centru. Profesori su studente koji su tragali za retkom literaturom upućivali baš ovde. Popularnost je opala početkom ere tržnih centara. Organizovanih tura za OTC više nema, ali postoje verne mušterije i – povratnici.
– U porodici i društvu se znalo – vikendom se okupimo i idemo na „buvljak”. Kupovali smo gramofonske ploče, pokućstvo, dobre bunde, kožne jakne, novopazarski džins… Mama nigde drugo nije htela da kupi oklagiju, metlu, tepih, ćebad… Tata je imao čoveka koji mu je nabavljao prvoklasne „zipo” upaljače i štapove za pecanje. Išla sam i ja njihovim tragom devedesetih, a prestala sam da dolazim pre pet – šest godina.Vratila sam se „buvljaku” nedavno, a evo i zašto.Otišla sam u radnju u kraju da kupim rozetne za sijalice. Koštale su 550 dinara. Kada je gazda te radnje izašao, prodavačica mi je upola glasa rekla da idem u OTC, jer ih oni tamo nabavljaju za 150 dinara. Poslušala sam je i oduševila se kada sam videla kako izgleda centar i kakva im je ponuda. Bukvalno sam opremila stan pokućstvom odavde, od šerpe do ve-ce šolje – kaže Mira Kaličanin, iz Žarkova.
Štandovi sa kozmetikom, bogat izbor tepiha i itisona, baštenskih stolova, zavesa, opreme za kupatilo, plastike, kristala, obuće, bicikala, lustera… čekaju kupce od osam do 20 časova u toku leta. Udarni pazarni dani su subota i nedelja, ponedeljkom se ne radi.
„Buvljak” će iseliti – autobuska stanica
Izmeštanje Beogradske autobuske stanice iz centra grada, koje se najavljuje više decenija, za nekoliko godina trebalo bi da bude ostvareno. Najpre je bilo neophodno izgraditi Most na Adi, a sledeći potez je premeštanje „buvljaka”, jer je Generalnim urbanističkim planom predviđeno da na njegovom mestu bude sagrađena nova autobuska stanica.
Tako će se, na primer, autobusi koji dolaze iz pravca Niša preko „Gazele” spustiti na buduće stajalište, što znači da više neće morati da se kreću kroz Savsku i ostale centralne gradske ulice.
Oni smatraju da je Novi Beograd najbolje rešenje zato što će autobuska stanica biti povezana ne samo sa drumskim, već i sa železničkim saobraćajem, jer se na mestu sadašnjeg „buvljaka” planira proširenje postojećeg železničkog stajališta. Osim toga, predviđeno je da na ovom potesu saobraća i linija metroa.
Sve za plažu
350 – 600 šeširi
300 – 500 naočare za sunce
1.500 – 4.000 kupaći kostimi: jednodelni, bikini, trikini, sa dva lica, sa mini suknjicom ili maramom
450 – 600 šortsevi za kupanje
200 – 700 „japanke” i papuče
Izvor: Politika
Tweet
Pogledaj vesti o: Nova godina

Nastavak na BKTV News...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta BKTV News. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta BKTV News. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.