Izvor: RTS, 03.Jul.2023, 20:58

Када би Београђани могли да се возе "малим метроом" – где ће се градити нови тунел и мост

Више од пола века од отварања Теразијског тунела, Београд би требало да добије још један, знатно дужи тунел. План је да улаз буде код Економског факултета, а излаз у Булевару деспота Стефана, код зграде МУП-а. Процењује се да ће коштати око 150 милиона евра, а радови >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << би требало да почну догодине. Слику града промениће и нови савски мост који ће се градити истовремено кад и тунел.
Од Панчевачког моста до тржног центра Ушће, Гугл каже, треба 13 минута у идеалним условима. У реалности, у шпицу, некада и сат. А не може да прође без нервирања. Градске власти обећавају: и то ће постати прошлост. У плану је градња новог тунела испод центра града – од Савског до Панчевачког моста.

"Ми спајамо саобраћајно два најдаља дела града и зато смо овај пројекат, радну верзију назвали ‘мали метро’, којим ћете из центра Новог Београда, па могу слободно да кажем, скроз до Сланачког пута стизати за само неколико минута без заустављања. Ми мислимо да ће тај пројекат саобраћајно највише да промени слику града", истиче градоначелник Београда Александар Шапић.
Слику града промениће, каже, и нови савски мост, који ће се градити истовремено кад и тунел. Пројектовање и градња најдужег тунела испод града поверени су кинеској компанији "Пауер Чајна" (Power China), која гради и метро.
"Кинеске компаније су стекле пуно искуства у инфраструктурним радовима у великим градовима и они су спремне да деле своје искуство са својим српским партнерима", наглашава Чен Бо, амбасадорка Кине у Србији.
Око 150 милиона евра кинеског кредита Новац за градњу биће обезбеђен из кинеског кредита, а према првим проценама – коштаће око 150 милиона евра. То је додатни разлог да се у септембру препакује државни буџет.
"Београд јесте локомотива развоја наше Србије, али нисмо зауставили ниједан други велики развојни, капитални пројекат по целој Србији. То је нешто по чему се Србија данас разликује од многих земаља, поготово европских и већих и развијенијих земаља које су увелико већ у рецесији или су зауставили своје пројекте. Србија то није радила“, указује Синиша Мали, министар финансија.
Радови на тунелу могли би да почну већ идућег лета, и то на шест локација.
Мораће да се поруши више од двадесет објеката, али из града најављују да бисмо новом саобраћајницом могли да се возимо већ за три године.

Nastavak na RTS...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.