Izvor: juGmedia, 27.Dec.2017, 12:21 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Umetničko delo leskovačkog slikara završilo u kući poznatih svetskih kolekcionara
Poznati svetski kolekcionari umetničkih dela, porodica Brehl iz grada Fulde u Nemačkoj u svoju vrednu kolekciju uvrstili su i sliku leskovačkog umetnika Viktora Ranđelovića.
Brehlovi u svojoj privatnoj kolekciji imaju umetnička dela mnogobrojnih bugarskih i nemačkih slikara, Ivana Denčeva, Ivana Barakova i drugih
Ovo je inače, kako nam sam umetnik tvrdi, najskuplje ikada plaćena slika jednog leskovačkog umetnika, koju je gospodin Brehl naručio za božićne >> Pročitaj celu vest na sajtu juGmedia << praznike svojoj supruzi.
„Upoznali smo se na otvaranju izložbe mojih slika u galeriji „Bahnhof“ u nemačkom gradu Hunfeld. Dopao im se moj barokni stil. Neću vam reći koliko je zaista plaćena, ali, naravno da mora dobro da se plati svako ozbiljno umetničko delo i to u bilo kom polju i domenu umetnosti. Tako se podiže i kvalitet, vrednost cele nacije“, kaže za Jugmediu Ranđelović.
Najskuplja „leskovačka“ slika je rađena u Baroknom duhu, sa prizvukom nadrealizma. Prepletanje religije i uzvišenosti cina krunisanja duha su glavni motivi ovog umetničkog dela, što se da videti na simboličnom prikazu sa anđelima u gornjem i centralnom delu slike. U donjem je inferno, pakao nad kojim se razvija svetlost višeg duha u nadrealnoj atmosferi, prisustvo flore i faune, prirode u duhu nevinosti i čestitosti….
ZATRPANI SMO ŠUNDOM, ZABORAVILI SMO NA UMETNOST
Inače, akademski slikar Viktor Ranđelović rođen je u Leskovcu 1974. godine. Srednju umetničku školu završio je u Nišu, a studirao na Cetinju i usavršavao slikarstvo u Francuskoj. Između ostalog, dobitnik je prve nagrade na „Jasenjem salonu“ u Leskovcu i do sada je imao više samostalnih i grupnih izložbi u zemlji i inostranstvu.
U našoj zemlji izlaže sve manje jer, kako tvrdi, zaboravili smo i sve ređe prepoznajemo pravu umetnost.
„Toliko smo unazađeni sa kič umetninama i šund muzikom, da smo ispustili esencijalne vrednosti klasike. Muzeji umetnosti slika ,skulptura,crteža, zatvoreni su decenijama, i to počevši od nasš metropole pa do našeg ojađenog juga…Hoću da kažem da ako je nekada kralj Milan Obrenović odlazio u Pariz da bi kupovao slike i grafike, plakate velikog umetnika tog vremena Tuluz Lotreka… Klasično slikarstvo Srbije je previše bilo u depoima muzeja da se zaboravilo šta znači kvalitet slikarstva ,a kamo li dobra narudžbina“, mišljenja je ovaj svetski cenjeni slikar iz Leskovca.
Dodaje da sve to ima i političku i ekonomsku notu današnjice.
„Ljudi, koji se ne bore za hleb ili osnovne uslove življenja, produkt su nepismenosti, što dovodi do ozbiljnog urušavanja kvaliteta umetnosti,odsnosno napretka kiča“, zaključuje Ranđelović.
Dragan Marinković