Svetski dan prava potrošača: Građani se najviše žale na loš kvalitet obuće

Izvor: juGmedia, 15.Mar.2018, 17:26   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Svetski dan prava potrošača: Građani se najviše žale na loš kvalitet obuće

Moderno društvo je potrošačko društvo, sve je podređeno konzumerizmu te građane na svakom koraku „vrebaju“ reklame koje utiču na naše navike i stvaraju potrebu da kupimo nešto što nam realno možda i nije neophodno.

U tom smislu, piše u saopštenju Narodnog parlamenta Leskovac, možemo reći da smo svi mi potrošači i da svi imamo jednaka prava. Međutim, tu i nastaje problem jer u većini slučajeva građani nisu u dovoljnoj meri informisani o svojim >> Pročitaj celu vest na sajtu juGmedia << potrošačkim pravima niti poznaju mehanizme da ta prava ostvare.

Udruženje Narodni parlament, kao registrovana organizacija za zaštitu potrošača, građanima Srbije svakodnevno pruža pravne savete i informacije kako da ostvare svoja potrošačka prava.

Pored pravnih saveta i informisanja, građanima pomažemo i da nauče na koji način treba da podnesu reklamaciju trgovcu/pružaocu usluga, kom nadležnom organu treba da se obrate i kako, kao i koji su zakonom predviđeni rokovi u kojima mogu očekivati odgovor na podnetu reklamaciju“.

Građani se pravnom timu ovog udruženja najčešće obraćaju zbog nezadovoljstva kvalitetom roba i usluga, a u tom segmentu najveći broj prijava se odnosio na kvalitet obuće.

Naime, u 90 % slučajeva, kada kupite npr. zimske cipele, na kutiji piše da su vodootporne, a ne obratite pažnju na deklaraciju koja je zalepljena na kutiji ili je unutar kutije gde piše da je to obuća za suvo vreme. Na taj način trgovci često pokušavaju da se ograde od eventualnih reklamacija kupaca. Zato prilikom kupovine obratite pažnju na deklaraciju proizvoda koji kupujete, a od prodavca tražite dodatne informacije kako biste bili sigurni da je roba koju kupujete zaista takva kakvom se vama čini, tj. u ovom slučaju da su zimske cipele zaista vodootporne. U suprotnom, možete imati poteškoća da ostvarite svoja prava“, poručuju iz Nardnog paamenta.

INTERNET KUPOVINA

Sve veći broj građana koristi internet i društvene mreže, pa se veoma često odlučuju da neku robu kupe od prodavaca na Fejsbuku jer im je jeftinije.

Međutim, svedoci smo čestih prevara, pa tako umesto poručenog i plaćenog proizvoda ne dobijete ništa ili dobijete lepo upakovan kamen! Preporučujemo svim kupcima da na jednostavan način pre kupovine provere na sajtu Agencije za privredne registre da li firma koja putem Fejsbuk stranice prodaje robu uopšte postoji, odnosno da li je aktivna i na kojoj je adresi. U suprotnom, nećete imati kome da podnesete reklamaciju“, upozorava Narodni parlament iz Leskovca, kome žalbe stižu iz svih krajeva Srbije.

Svetski dan prava potrošača, 15. mart, se obeležava još od 1983. godine i tog dana organizacije za zaštitu potrošača širom sveta različitim aktivnostima podsećaju na činjenicu da su potrošači jedna od najvećih ekonomskih grupa, na koju značajno utiču skoro sve odluke u ekonomskom sektoru, a čija se prava najčešće krše i čiji se glas najmanje čuje.

Upravo zato se svakog 15. marta organizacije za zaštitu potrošača trude da građane podsete i informišu o njihovim potrošačkim pravima, da ih pozovu da se zajednički bore protiv manipulacija na tržištu i nepravičnih poslovnih praksi kojima se njihova potrošačka prava podrivaju.

Nastavak na juGmedia...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta juGmedia. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta juGmedia. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.