Leskovac: Ispravljanje krive Drine

Izvor: JUGpress.com, 07.Sep.2016, 10:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Leskovac: Ispravljanje krive Drine

LESKOVAC

Za vise od tri godine realizacije projekta „Ispravljamo krive Drine“  pravni tim Udruženja gradjana “Narodni parlament “ dobio je oko 5400 zahteva gradjana I gradjanki za pomoć ,  u proseku 200 mesečno.

“ Ljudi iz Jablaničkog okruga najčešće dolaze u našu kancelariju, dok sa strane se javljaju telefonom ili preko mejla. Najčešći problemi što se sudstva tiče je dugotrajnost postupka, >> Pročitaj celu vest na sajtu JUGpress.com << kod uprava je neefikasnost ili neosnovano odbijanje zahteva”,  kaže  menadžer pravne službe Borivoje Đorđević.

“ Kao novi program od 2014. godine smo uveli i zaštitu potrošača i za tu oblast smo registrovani u Ministrastvu trgovine, turizma i telekomunikacija.  U okviru ovog programa pišemo  reklamacije za potrošače, a u kontaktu smo i sa trgovcima i pokušavamo da vansudski rešavamo probleme. Pokrećemo i postupke za kolektivnom zaštitom potrošača”, objašnjava Đorđević I dodaje da su  do sada  pokrenuli osam takvih postupaka i da je nekoliko je uspešno rešeno a kao primere navodi postupke  protiv SBB-a, VIP-a i leskovačkog „Vodovoda“.

Đorđević kaže da povratne informacije o pozitivno rešenim slučajevima imaju samo preko godišnje evaluacije, jer se ljudi retko vraćaju da kažu šta je bilo.

„Oko 90% naših korisnika je zadovoljno na pomoći koju smo im pružili. Uspešnost je oko 30-40%. S obzirom da je s druge strane sudstvo i uprava to je dobar procenat. Ulavnom dolaze ljudi koji nisu rešili neki problem, pa onda mi dajemo savete, ponovo pišemo žalbe, prigovore i slično. U početku, oni ne veruju da je moguće rešiti njihov problem, dolaze sa namerom da probaju, pa šta bude. Lično, zadovoljni smo dosadašnjim rezultatima i mislim da je moguće „ispravljati“ krivu Drinu. U to smo uverili i mnoge građane koji kod nas dolaze sa ubeđenjem „daj da probam“, objašnjava.

Projekat „Ispravljamo krive Drine“ pokrenut je aprila 2013. sa ciljem pružanja pravne pomoći građanima koji imaju problema sa organima državne uprave i lokalne samouprave, kao što je pisanje žalbi na rešenje Centra za socijalni rad, Republičkom fondu za penzijsko-invalidsko osiguranje, Republičkom fondu za zdravstveno osiguranje i sličnim ustanovama.

Drugi deo projekta odnosio se na identifikaciju sistemskih problema koji pogađaju veći broj građana I grdađanki  na nivou čitave republike.

PodeliteŠtampajFacebookTwitterGoogleEmailSkype

Nastavak na JUGpress.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta JUGpress.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta JUGpress.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.