Izvor: JUGpress.com, 05.Maj.2020, 22:51

CESID: U Leskovcu nismo istraživali rejting medija

LESKOVAC

Pitanja o medijima koja smo postavili se ne mogu smatrati pitanjima koja precizno utvrđuju rejting medija, navodi CESID u odgovoru na pitanje JUGpressa da nam pošalju rezultate istraživanjua na koje se gradonačelnik Leskovca Goran Cvetanović pozivao juče kada je , na pitanje urednice JUGpressa na konferenciji za medije kako tumači to što je Leskovca skočio na treće mesto po broju zaraženih od korone u Srbiji, >> Pročitaj celu vest na sajtu JUGpress.com << rekao “vi imate dva posto čitanosti”.

Gradonačelnik je i juče , kao i više od godinu dana unazad, pokazivao veliku nervozu zbog pisanja JUGpressa , citirao tekstove koji mu se ne dopadaju, iz čega se očigledno vidi da začudjujuće redovno i aktivno čita medij za koji tvrdi da ima tako malu čitanost .

I da ga mnoooogo nervira .

Gradonačelnik se juče hvalio i svojim velikim rejtingom u istom istraživanju CESIS-a.

U CESIDU pak tvrde da je “cilj istražvanja bio da se ispita percepcija građana o zadovoljstvu kvalitetom života u njihovom gradu”.

Dakle, mi smo ozbiljna medij koji se rukovodi siključivo profesionlanim standardima pa nas je zanimalo, i još nas zanima, naravno i ovo istraživanje CESIDA.

Ali puna istina o njemu a ne izvučeni podaci koji se koriste zarad odredjenog cilja, recimo pravdanja buduće odluke komisije koja će odlučivati o medijskim projektima u Leskovcu.

Jer, obrazac je poznat, pojave se neka navodna “istraživanja” koja pokazuju baš onakve rezultatte kako treba da se rapsoedle pare gradjana Leskovca.

Ili se političar fali da mu je rejting mnogo visok a, zapravo se, možda, ta cifra odnosi na odgovore ljudi o prepoznatljivosti njegovog imena.

Nagadjamo.

Da bi čuli pravu informaciju, zamolili smo CESID da nam dostavi kompletne rezultate istražovanja koje se tiče medija.

Pitali smo ih i ko je naručio istraživanje , kada je ono sprovedeno, na kom uzorku, kako su birani učesnici istraživanja i kako je ono sprovedeno (telefonom, mejlom, lično ili na neki drugi način).

Zanimalo nas je i kakav je rejting lokalnih političara i stranaka po svim kriterijumima koje su imali u istraživanju.

Zanimalo nas je i da li se ostraživanje odnosilo na to koliki rekting imaju pojedinačno loklani mediji i koliki uticaj ko od novinara ima personalno.

Evo i odgovora koji smo dobili.

“Istraživanje o kome je reč je sprovedeno po osnovu poziva za podnošenje ponuda za nabavku usluge istraživanja javnog mnjenja koji je CeSID dobio od strane grada Leskovca , broj 435-404/2020-11 od 02.03.2020. godine.

Na osnovu kriterijuma ponude (najniža ponuđena cena) CeSID je odabran kao najbolji ponuđač i istraživanje je sprovedeno u skladu sa rokovima iz Ugovora u periodu između 10. i 22. marta ove godine.

Istraživačka tehnika koju smo koristili je CATI – telefonsko istraživanje, kako bismo izbegli direktan kontakt naših istraživača sa građanima usled, u tom trenutku, rasteće pretnje od virusa COVID-19.

Istraživanje je sprovedeno na reprezentativnom uzorku od 600 punoletnih građana Leskovca. Reprezentativnost podrazumeva da smo vodili računa o polnoj, starosnoj i obrazovnoj strukturi anketiranih kao i o njihovom mestu stanovanja. Cilj istražvanja je bio da ispita percepciju građana o zadovoljstvu kvalitetom života u njihovom gradu, pa smo se tako bavili ključnim problemima sa kojim se suočavaju građani Leskovca, projektima koje su lokalne vlasti sprovele u gradu i slično. Između ostalog, imali smo par pitanja koja se odnose na način na koji se informišu građani Leskovca, to jest koje medije najčešće koriste radi dobijanja informacija (televizija, internet, radio, novine…), zatim u kojoj meri koriste društvene mreže, kao i jedno pitanje oko toga putem kog konkretnog lokalnog medija se najviše informišu.

Naglašavamo da mi ovom prilikom nismo ni na koji način pitali građane o konkretnim novinarima, niti pravili bilo kakve rang liste novinara, jer to nije bio cilj ovog istraživanja, niti predstavlja našu istraživačku praksu.

Osim toga, pitanja o medijima koja smo mi postavili se ne mogu smatrati pitanjima koja precizno utvrđuju rejting medija – više prikazuju subjektivnu percepciju građana na kom mediju najčešće tragaju za informacijama sa lokala.

Što se tiča samih nalaza istraživanja, kako usled uvođenja vanrednog stanja nismo bili u mogućnosti da prezentujemo dobijene nalaze, oni još uvek nisu javni i mi nemamo mogućnost njihovog objavljivanja.

Upravo iz tog razloga, do trenutka javne prezentacije nalaza, svi dobijeni podaci su vlasništvo GU Leskovac”, napisao je CESID.

I ovo Vam može biti interesantno

Nastavak na JUGpress.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta JUGpress.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta JUGpress.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.