Brendirani leskovački ajvar

Izvor: RTS, 19.Avg.2011, 17:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Brendirani leskovački ajvar

Da bi novi srpski brend, leskovački ajvar, stigao na evropsko tržište neophodan mu je međunarodni sertifikat. Nosioci tog projekta uputili su zahtev za dobijanje ovog sertifikata Zavodu za intelektualnu svojinu.

Regionalna privredna komora Leskovca, Savez zemljoradničkih zadruga Jablaničkog i Pčinjskog okruga i Udruženje "Leskovački ajvar" uputili su zahtev Zavodu za intelektualnu svojinu, kako bi ajvar iz Leskovca dobio međunarodni sertifikat neophodan za izvoz na >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << evropsko tržište.

Leskovac je, inače, jedini grad u Srbiji koji ima dva lokalna brenda. Pored ajvara zaštićeno je i leskovačko roštilj-meso.

Do prve berbe paprika na leskovačkim poljima ostalo je dvadesetak dana. Dobro je rodilo, pa na 30 ari Stevica Marković iz Brestovca očekuje oko 10 tona roda domaće leskovačke paprike. To će biti dovoljno za bar 3.000 tegli ajvara.

"U saradnji sa poljoprivrednom stručnom službom otvorio sam knjigu polja pa se strogo vodi računa o upotrebi pesticida, đubriva. Prema elaborate našeg udruženja važno je i seme koje koristimo i ono mora biti u sorti kurtovske kapije", kaže Marković, koji je i predsednik Skupštine Udruženja "Leskovački ajvar".

Gde god da se pravio, u domaćinstvima ili malim pogonima, brendirani leskovački ajvar priprema se na šporetima u malim količinama, po tradicionalnoj i jedinstvenoj recepturi. Članovi Udruženja, njih 15, su i proizvođači i prerađivači paprika.

"Prošle godine proizvela sam 2.000 tegli ajvara. Ove očekujem da će biti dvostruko više. Spremna sam za taj posao i potpuno sigurna u kvalitet koji, kao član Udruženja, nudim", kaže Gordana Petrović.

Put do registracije oznake geografskog porekla leskovačkog ajvara trajao je više od dve godine. Nosioci projekta, kako kažu, tu ne staju, jer cilj je stići do evropskog kupca.

"Da bi leskovački ajvar postao ono što je francusko vino ili italijanski sir mora da ima međunarodni sertifikat, odnosno zaštićeno geografsko poreklo po Lisabonskom sporazumu. Očekujemo da će za dobijanje tog rešenja sada kada smo nacionalni brend biti potrebno mnogo kraće vreme", kaže direktor Udruženja "Leskovački ajvar" Ivan Stoiljković.

Na putu do Evrope važna je i pomoć partnera iz Italije koji je u ovom poslu od početka priče. Baš u Italiji je i Centar za međunarodnu sertifikaciju. Ovogodišnja proizvodnja namenjena je domaćem tržištu.

Ono što svaki kupac treba da zna to je da brendirani leskovački ajvar ima istu ambalažu sa jedinstvenom oznakom Udruženja i da samo takav garantuje vrhunski kvalitet.
Pogledaj vesti o: Leskovac

Nastavak na RTS...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.