Stefan Tasić: Sentimentalna povest

Izvor: Arte, 22.Jan.2018, 12:16   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Stefan Tasić: Sentimentalna povest

Izložba Doktorskog umetničkog projekta autora Stefana Tasića, pod nazivom, "Sentimentalna povest", otvara se u Galeriji FLU, Knez Mihailova 53. u ponedeljak, 22. januara u 19h. Izložba traje do 2, februara, 2018. godine.

"SENTIMENTALNA POVEST"

Doktorski umetnički projekat

Stefan Tasić

Simon Vilson je sažeto okarakterisao Vorholov izbor motiva karakterističnim i očiglednim: „najpoznatiji predmeti – novine, dolarske novčanice, najpoznatija >> Pročitaj celu vest na sajtu Arte << klasična slika – Mona Liza, najpoznatiji brendovi – Koka-Kola, Kembel supa ili najpoznatile ličnosti – Elizabet Tejlor, Merilin Monro i Elvis Presli“. Ako je pop-art, umetnost nastala kao reakcija na potrošačku – prvenstveno američku – zapadnu kulturu, u svet umetnosti uneo predstave sveprisutnih predmeta i ličnosti, postavlja se pitanje koje bi to slike, nasuprot njima, bile proizvod kolektivne amnezije, i šta se dešava ako se one, sličnim metodima, prevedu u svet umetnosti i time „normalizuju“?

Cilj istraživanja bio je pronalaženje predložaka koji najslikovitije ukazuju na društveno prihvatljiva uverenja, proistekla iz prirodnog odraza ideološkog i vrednosnog okvira tokom jednog istorijskog razdoblja. Uverenja, zbog kojih bi danas bilo potrebno načiniti veliki napor ne bi li sebi, na pravi način, predočili taj istorijski period. Jaz između tog trenutka i današnjice je utoliko veći, koliko je potiskivanje uzrokovano aktuelnom – u nekim segmentinma potpuno suprotnom ideološkom matricom – jače. Upečatljivost odabranih predložaka (fotografija/dokumenata), bila je osnovni pokretač u radu, kao i osećanje otkrivanja nečeg ciljano prikrivenog, poput apokrifnog teksta. Primer su fotografije koje svedoče o postojanju „humanih zooloških vrtova“ širom Evrope, poput one nastale 1958. godine u Briselu na Svetskoj izložbi – Expo 58 (Exposition universelle et internationale de Bruxelles). Intrigantno je, i čak zbunjujuće, glasovito odsustvo ovakvih sadržaja u javnom prostoru, imajući u vidu to da posledice kolonijalizma, rasizma, orijentalizma, i pseudo-naučnih učenja (frenologija) danas itekako prožimaju čak i najrazvijenija društva. Ostali su, međutim, neizbrisivi tragovi, bilo da je reč o umetnosti – književnosti, slikarstvu (orijentalističkom), operi, filmu, crtanim filmovima (danas po pravilu cenzurisanim), ili materijalnim temeljima ovih društava.

Izvod iz „Zaključka komisije sa predlogom mentora“

Analizirajući dosadašnji umetnički rad Stefana Tasića Komisija konstatuje da se njegova poetika, zadržavajući sve vrline skrupuloznog slikarskog pristupa, predlogom teme doktorskog umetničkog projekta na najbolji način otvara prema aktuelnim društvenim temama. One se tretiraju na način blizak tradicionalnom slikarstvu, ali isto tako Kandidat uzima u obzir iskustva važnih pokreta umetnosti druge polovine dvadesetog veka.

Komisija sa punim poverenjem smatra da predloženi teorijski okvir daje izuzetnu platformu za opredmećenje te i takve poetike. Niz tematski povezanih slika tvori kumulativno dejstvo na posmatrača i pretvara se u vizuelni esej o današnjem svetu nepodnošljivog licemerja.

Stefan Tasić rođen je u Beogradu 1984. godine. Osnovne akademske studije na Arhitektonskom fakultetu Univerziteta u Beogradu završio je 2007. godine. Osnovne akademske studije na Fakultetu likovnih umetnosti Univerziteta umetnosti u Beogradu upisuje iste godine, a master završava 2012. godine, u klasi profesora Slobodana Roksandića. Kao saradnik tima „Projekat Beograd“ učestvovao je na Venecijanskom bijenalu arhitekture, tokom septembra i novembra 2006. godine. Radi kao saradnik u „The International School of Painting, Drawing and Sculpture in Umbria, Italy, Montecastello di Vibio“, tokom jula i avgusta 2011. godine. Od marta 2013. godine zaposlen je na matičnom fakultetu u zvanju asistenta za užu umetničku oblast slikarstvo, predmet: Slikarska tehnologija.

Samostalne i grupne izložbe:

Vajane makete, kao saradnik tima Projekat Beograd, Venecijansko bijenale arhitekture, 2006; „Mauzolej“ – instalacija, grupna izložba, Mikser festival, Beograd, 2011; Slike i crteži, grupna izložba, galerija ISA, Montecastello di Vibio, Umbrija, Italija, 2011; Crteži, grupna izložba „c3“, Galerija DKSG, Beograd, 2011; Slike i video-instalacija „Membrana“, grupna izložba, Dom kulture Valjevo, 2011; „Ona i oni“ – foto-dokumenti, grupna izložba BUG 3/2, Magacin u Kraljevića Marka, Beograd, 2012; „Made in Mostar“ – instalacija/događaj, u okviru radionice BAUHAUS GOES SOUTH-EAST EUROPE CITY LAB – MOSTAR, Mostar, 2013; „Made in Mostar“ – instalcija i foto-dokumenti, grupna izložba „Šta sve o tebi mogu da ne znam“, u organizaciji Univerziteta Bauhaus u Vajmaru, galerija Java, Sarajevo, 2013; „Fragmenti“ – crteži, samostalna izložba, Galerija Maržik, Kraljevo, 2014; „Suviše ljudski“ – crteži, samostalna izložba (sa Lukom Tripkovićem), Galerija kulturnog centra Ribnica, Kraljevo, 2015; „LJudski faktor“ – crteži i slike, samostalna izložba (sa Lukom Tripkovićem), DOB galerija, Beograd, 2015; „Novi“, crteži, grupna izložba, Galerija Izlozi FLU, Beograd, 2015; „Crtež i njegova senka“, crteži, grupna izložba, Galerija ULUS, Beograd, 2017.

Tekstovi u časopisima:

- Specifičnosti odnosa prema telu i telesnom i radu Sindi Šerman, str. 118 – 127, Zbornik Fakulteta likovnih umetnosti „UMETNOST I TEORIJA“, broj 2, Beograd, novembar 2015.

Nastavak na Arte...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Arte. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Arte. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.