Pozorište u kontekstu...

Izvor: SEEcult.org, 12.Sep.2016, 21:19   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Pozorište u kontekstu...

Knjiga “Pozorište u kontekstu... i ne samo pozorište”, posvećena analizi socijalnih uloga i različitih vidova javnog delovanja pozorišnih i izvođačkih umetnika danas, kao i kritičkim prikazima savremenih teorija koje mogu opisati i objasniti njihova polazišta, mehanizme i rezultate, biće predstavljena 16. septembra u Beogradu, uz dijalog u kojem učestvuju urednici tog izdanja Irena Ristić i Vlatko Ilić, pozvani autori i svi koji to žele.

Knjiga je nastala >> Pročitaj celu vest na sajtu SEEcult.org << nakon istoimenog međunarodnog simpozijuma održanog u septembru 2015. godine u okviru 16. Bitef Polifonije, a zajednički je izdavački projekat organizacije Hop.La! i Instituta za pozorište, film, radio i televiziju Fakulteta dramskih umetnosti u Beogradu.

Simpozijum “Pozorište u kontekstu… i ne samo pozorište”, na kojem je učestvovalo 30 pozvanih eksperata naučne ili aktivističko-umetničke orijentacije, bio je polazište i neka vrsta provokacije za dalje promišljanje pozorišta i njegovih socijalnih uloga, a radovi u zborniku su tek jedan od mogućih ishoda, naveli su urednici knjige Irena Ristić i Vlatko Ilić, koji potpisuju tekst “Dijalog o zaokretima: od autonomije pozorišta do njegovog ukidanja”.

Autori tekstova su i Šon Aita (Sean Aita), Janko Ljumović, Pol Mari (Paul Leonard Murray), Bojana Škorc, Aleksandra Jelić, Lazar Jovanov, Tasos Angelopoulos, Marko Pejović, Dragana Kružić, Aleksandra Stojanović i Ljubica Beljanski Ristić.

  Banja robija, ApsArt

Između ostalog, knjiga sadrži tekstove “Kako matrice tela čuvaju i menjaju pozorišnu i plesnu instituciju?” Marka Pejovića, “Pozorište u kontekstu – kako iz istorije pozorišta ući u istoriju velikih i malih života?” Janka Ljumovića, “Savremena luda: Mogućnosti participacije i otpora u 21. veku” Pola Marija, “Od korektivnog do pozorišta pobune – Legislativno pozorište u srpskom zatvorskom sistemu” Aleksandre Jelić, “Ideologija, performans, spektakl (dve studije slučaja: Laibah i Let 3)” Dragane Kružić, “Igra kreativnih različitosti – učenje za razvoj” Bojane Škorc, kao i osvrt Ljubice Beljanski Ristić na kontekste prvih 15 godina Bitef Polifonije.

  Hegel i duga lista prevara, Hajde da, foto: Momira Marković

Prema rečima dr Silvije Jestrović, vanredne profesorke Univerziteta u Vorviku, koja je jedan od recenzenata, knjiga “Pozorište u kontekstu… i ne samo pozorište” je izuzetno važna inicijativa koja zaslužuje pažnju naučne i stručne javnosti. Odlikuje je raznovrsnost pristupa predloženoj temi, i aktuelnost ponuđenih analiza, uz isticanje i interpretaciju svih važnih pravaca delovanja koji se mogu prepoznati danas u pozorišnoj umetnosti i srodnim disciplinama.

Autori iz Srbije, Crne Gore, Velike Britanije, Grčke i Hrvatske pristupili su, svako iz svog ugla, tematskim pitanjima koji se odnose na kontekstualizaciju savremenih pozorišnih delovanja, razmatrajući međuzavisnost izvođačkih praksi i kontekstualnih prilika: ulogu umetnosti u kontekstu koliko i ulogu konteksta u umetnosti, naveo je u recenziji dr Michal Babiak, docent na Filozofskom fakultetu Univerziteta Komenski u Bratislavi.

Na promociji knjige u 19 sati u Maloj Sali Studentskog kulturnog centra biće reči i o programu 17. Bitef Polifonije koja godinama već prati i anticipira festivalske tokove, a od 27. septembra do 1. oktobra predstaviće program nazvan “Odoleti mahnitosti”, u okviru 50. Bitefa pod sloganom “Na leđima mahnitog bika”.

Elektronsko izdanje knjige moguće je preuzeti OVDE.

(SEEcult.org)

Nastavak na SEEcult.org...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta SEEcult.org. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta SEEcult.org. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.