EKV, TI SI SAV MOJ BOL Grafike inspirisane kultnimm bendom

Izvor: Blic, 17.Dec.2016, 16:31   (ažurirano 02.Apr.2020.)

EKV, TI SI SAV MOJ BOL Grafike inspirisane kultnimm bendom

Sada sam na reizdanje albuma „Ljubav“ ubacio još jednu fotografiju Margite, u istoj poziciji kao na prvom izdanju, samo je sada sa otvorenim očima, kaže autor Vuk Vidor.

Vuk Vidor, umetnik koji živi na relaciji Pariz-Beograd, uradio je originalne grafike inspirisane omotima albuma kultnog sastava „Ekatarina Velika“, koje je svojevremeno dizajnirao.

- Povodom reizdanja četiri remasterizovana albuma „EKV“, izdavač Loka Nešović je hteo da tu estetiku >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << koju sam primenjivao za ovaj sastav, a koja je bila specifična, pretvorim u umetničku formu grafika, pa su na osnovu toga urađene i majice s tim printovima. Dodavao sam neke stvari koje su mi falile u ono vreme, neke podtekstove, a posetioci sve to mogu da vide u „Konceptu 45“, u ulici Kralja Petra 45 - kaže za „Blic“ Vuk Vidor.

On je radio omote čuvenih albuma „Ljubav“, „Samo par godina za nas“ i „Dum dum“, te spot za pesmu „Anestezija“, a ističe da nije bilo komplikovano sarađivati s članovima benda. S njima je sve, kaže, išlo nekako prirodno, lako.

- Mi smo se prvo družili iako sam ja bio mlađi od njih, a u Beogradu su tada bila dva-tri mesta gde smo se kretali, sretali i družili. Preko njihovog menadžera Dušana Ercegovca počeo sam da radim omote za „EKV“, i to tako što sam njemu rekao: „Daj da im ja uradim omot, ovi su im bez veze što su uradili do sada“. I tako smo počeli. Margita je najviše bila zainteresovana za taj likovni aspekt, pošto je studirala arhitekturu kao i ja, i bila je potpuno otvorena za sve umetničko. Ja sam u stvari hteo da pravimo više spotova, ali sam napravio samo jedan - priča Vidor.

On smatra da je ovo objavljivanje grafika i reizdanja albuma „EKV“ pokušaj da se neke stvari normalizuju, da se postave neke nove vrednosti.

- Vodi se bitka s trenutnim muzičkim ambijentom. Rokenrol je uzvišeniji od ovog mejnstrima koji se sluša trenutno ovde, jer te rokenrol povezuje s drugim sferama kulture. Kroz tu muziku čovek počinje da čita neke knjige, da gleda filmove i jednostavno otvaraju mu se neki novi vidici. Zato je važna ova bitka - navodi umetnik, ukazujući na fenomen da bend čije je članove zadesila tragična sudbina danas prednjači u borbi za rokenrol i umetničku scenu.

- Bez obzira na članove, njihova muzika je živa i ne možeš da osetiš da je prošlo neko vreme, da ih je pregazila tehnologija ili ukus, još ima mnogo smisla to što su oni radili. Kao i za svaku umetnost, ako pronađeš način da iskažeš ono što je tebi važno, onda ulaziš u sferu univerzalnosti, koja je van vremena - ističe Vidor.

Na pitanje kako bi se Milan Mladenović i ostali snašli u današnje vreme da su preživeli devedesete, Vuk nije baš optimističan.

- Ne znam da li bi opstali i da li bi ih neki drugi interesi povukli na razne strane. Verovatno bi neki od njih otišli iz zemlje kao što su i planirali. Da su živi, ne znam da li bi opstali u toj formi, a ovako su opstali - zaključuje Vidor.

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.