Cakić & Jevtić: Slike

Izvor: Arte, 21.Maj.2020, 13:40

Cakić & Jevtić: Slike

Izložba umetničkih radova autora Ane Cakić i Bojana Jevtić u Kući Đure Jakšića od 16. - 31. maja, 2020. godine.

Bojan Jevtić je srpski vizuelni umetnik. Rođen u Beogradu, ima  dugu i zapaženu karijeru. NJegova umetnost

predstavljena je na koricama knjiga i na omotima CD-a i unutar brojnih publikacija poput Merkura, koji je

službeni magazin Departmana za poslovne studije Univerziteta uUpsala u Švedskoj kao   i kataloga Saatchi Art Fall 2016 i >> Pročitaj celu vest na sajtu Arte << Saatchi Art Spring 2020. Takođe su ga veoma tražili kustosi javnih kolekcija i privatni kolekcionari umetnosti širom sveta, prepoznavajući ga posebno po složenim portretima žena u raznim okruženjima. Iako u njegovom delu postoje elementi stvarnosti, takođe postoji osećaj da ono što on ilustruje nije ni iz ovog sveta, ili ako jeste, onda je i na ovom svetu na način koji se obično ne doživljava. On u ženama vidi intrigu i uzbuđenje, a upravo to pokušava da prenese na slikarsko platno. Potpuno izvorno u svojim uvidima, Bojan svoje radove bazira na digitalnim fotografijama, koristeći široku upotrebu tekstura, kompjuterskih efekata i digitalnih alata za slikanje. Pored Saatchi Art, takođe je vrlo zapažen na Artfido, Artfinder, Shadowness, Artmajeur i Onlyunique. Kada gledate Bojanovo delo, vi vidite viziju vizije. Nešto se ovde vidi, reflektuje, a onda se te refleksije vide u sekvencama. U dozama magičnim i uznemirujućim, njegova umetnost je istinski proizvod vremena u kome živimo.“ iz knjige „Masters of Contemporary Fine Art“, autor Pedro Boaventura

Bojan Jevtić je zvezda likovnog portala Saatchi Art i drugih online galerija. Iako živi u Beogradu, do sada nije izlagao svoje radove u Srbiji. Bojan Jevtić je “digitalni slikar”, što je zanimanje nastalo udruživanjem fotografija, ilustratora i znalca specijalnih efekata u obradi digitalne fotografije. Slike Bojana Jevtića nastaju od piksela i digitalnih boja, a zatm ih on štampa na slikarsko platno. NJegovi radovi su širom sveta u vlasništvu inostranih kolekcionara, pored toga su i publikovani u prestižnim inostarnim časopisima

Ana Cakić – izložba ''San o ljubavi''

Tokom niza godina posvećenih slikanju, od učenja u ateljeu slavnog Željka Tonšića do današnjih dana,

Ana Cakić uspela je da stvori sopstveni likovni izraz i čudesan svet ''nadstvarnosti''. Izabrala je da joj kist i

boje postanu ''drugi način vođenja dnevnika'', pa je na platnu predstavila spoljašnji i unutrašnji život,

sačinjen od događaja, nade, ljubavi, patnje, snova... Smelo i pažljivo okrenula se i osluškivanju podsvesti,

kako bi lakše hodala po lavirintima duše. Delima sa najnovije izložbe, nazvane po knjizi Filipa Davida ''San

o ljubavi i smrti'', dopunila je svoj raznovrstan opus: pošto sa većine slika zrači poruka preporoda i pobede,

reč ''smrt'' izostavljena je iz naslova.

U temama kompozicija ''Peti element'', ''Proleće'', Ljubavna rapsodija'' slikarka traga za ljubavlju kao za

večnom tajnom. Uverena da ''kroz tuđe srce vodi pravi put'', zaljubljene na kraju vidi zajedno, uprkos

preprekama samoće, nerazumevanja, patnje. Čvrsto oblikovane figure smešta u predele iz mašte, pa

ostavlja utisak sna sa kojim se gledalac može poistovetiti. Kod alegorijskih tema ''Legenda o laži i goloj

istini'' i ''Slika umornog albatrosa'' ukazuje na položaj tananog umetnika u grubom društvu - umetnika

koga krila nadarenosti nose u duhovne visine, a prizemna masa vuče na dno.

U seriji autoportreta i portreta, postiže skoro fotografsku tačnost, ali se ne odriče ni pogleda ''sa druge

strane ogledala''. Na zanimljivom autoportretu ''Živa sam!'' floralnim motivima svedoči o buđenju lične

snage, koja kao u prirodi nailazi u ciklusima. U ''Maši'' pokazuje lik sestre kao bliske osobe u otuđenom

velegradu, a u ''Friduški'' veliku meksičku slikarku Fridu Kalo kao sestru po duhu. Tu je i zagonetno delo

''Nesvesno, boje unutrašnjosti'', koje otkriva psihološke dubine i uprkos tehnici ulja na platnu ima svežinu

akvarela: paleta boja je toplija, za razliku od ostalih slika gde nadjačavaju plavi tonovi bliski nebu i

snoviđenju. Nekoliko aktova ne ostaju samo na dočaravanju idealne lepote ženskog tela, već postavljaju

pitanja o srećnoj ili nesrećnoj sudbini.

Sa izložbom ''San o ljubavi'', slikarka Ana Cakić još jednom osvetljava lični izraz misaonog i osećajnog

stvaralaštva, koje je praćeno ritmičnim potezima četkice ili pera, skladnim koloritom, neobičnom

kompozicijom. Simbolikom slike ''Karta proleća'', koja se vezuje za karte za igranje, nesvesno odaje i jednu

svoju tajnu: spremnost da u budućem umetničkom životu rizikuje i slobodno korača napred.

 Vesna Živković

Nastavak na Arte...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Arte. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Arte. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.