Izvor: Politika, 24.Avg.2015, 13:24 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Bruklinski most u tri poteza
Izložba nemačkog grafičkog dizajnera Kristofa Nimana, stalnog saradnika „Njujorkera“, „Njujork tajmsa“, „Cajta”, u bečkom MAK-u do 1. oktobra
Specijalno za Politiku
Beč – Obična vunena čarapa pretvara se u dinosaurusa, morska školjka u kupaći kostim čoveka koji zabada suncobran u pesak, avokado u bejzbol rukavicu, >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << šoljica za kafu u zevajuće lice momka koji se proteže, banane u jake, galopirajuće konjske noge. „Nedeljni skečevi“ se zove ovaj projekat u progresu nemačkog grafičkog dizajnera Kristofa Nimana, već nekoliko godina prisutnog na „Instagramu”. Nijedan objekat, otpadak, kamen, biljka ili kupovni proizvod nije dovoljno trivijalna polazna tačka za karikature, crteže i kompjuterske animacije stalnog saradnika američkih listova „Njujorker“, „Njujork tajms“, „Njujork tajms buk rivju“, „Tajm magazin“, „Amerikan ilustrejšen“ i nemačkog nedeljnika „Cajt”.
Dobra informisanost je važna koliko i talenat, naročito u radu sa novinama kaže Niman, i priznaje da opsesivno, u polučasovnim intervalima prati najnovije vesti. Autor je bloga „Apstraktni grad“, u elektronskom izdanju „Njujork tajmsa”. Kristofer Niman ne želi da ostane u pamćenju samo kao ilustrator, već kao neko ko potiče ljude na razmišljanje. Odavno izašao iz striktnog rama ilustracije, redovno piše tekstove na temu politike, umetnosti, ekonomije i urbanog života.
Čitava vitrina u MAK-u posvećena je naslovnim stranicama za nedeljnik „Njujorker“ za koji Niman povremeno razvija dve verzije – jednu za štampano i jednu za digitalno izdanje lista. Jedna od takvih onlajn primera se na izložbi emituje na ajped ekranu – kapi kiše u animaciji klize niz staklo vozila u pokretu pred kojim se nazire obris žutog njujorškog taksija. Primetna je autorova fleksibilnost po pitanju tehnika koje variraju od klasičnih do digitalnih, a često kombinuje nekoliko njih. Jedno od poznatijih je izdanje iz marta 2011. objavljeno neposredno posle nuklearne katastrofe u Fukušimi, na čijoj je naslovnoj stranici osvanula japanska trešnja u cvetu – sa laticama od ružičastih simbola za radioaktivnost.
Lakoća i brzina kojom pronalazi sponu sa temama je Nimana učinila jednim od najtraženijih grafičkih dizajnera današnjice. Danas iz svog berlinskog studijapomaže, uglavnom velikim korporativnim klijentima, u realizaciji njihovih medijskih kampanja. Za „Gugl” je 2013. uradio animaciju dudla (loga) – koja označava prvi dan leta na južnoj i prvi dan zime na severnoj hemisferi, kao i još jednu za internet pregledač „gugl kroum”, za najpoznatiju evropsku korporativnu advokatsku firmu „Volf i Tajs” seriju crteža i animacija, a Muzej moderne umetnosti u Njujorku ga je 2013. pozvao da se pridruži projektu „Dizajn i nasilje” čiji je cilj „rasvetljavanje kompleksnog uticaja dizajna na okruženje i svakodnevicu, kao i o ulozi nasilja u savremenom društvu”.
Sto sedamdeset ilustracija, grafika, crteža, aplikacija, grafičkih rešenja za korice knjiga i animacija, kao i osam autorskih knjiga za decu se od 30. juna nalaze na izložbi „Povlačeći liniju“ u bečkom MAK-u. Među njima je i „Bruklinski most” – dve ruke dok u stilu „Kolariću-Paniću“ u tri poteza pletu poznati njujorški most – grafika koju je 2013. nemački predsednik Joahim Gauk poklonio Baraku Obami.
Potraga za Itakom
Izvor: Politika, 24.Avg.2015
Dok je opsednutost skulpturom koja ima miris arheologije u postavci „Atlantida” gotovo izgubljena u holu RTS, na Ulusovoj postavci „Potraga za Itakom” je idejno i vizuelno uspešnije rešena..Likovna kritika ..Dve nove...