Izvor: RTS, 14.Apr.2023, 05:57

У Паризу их ограничавају, у Србији се тек уводе у закон – ко ће моћи да вози електричне тротинете

У Паризу се разматра могућност да се, због великог броја саобраћајних незгода, укине изнајмљивање електричних тротинета. Грађани су гласали, а власт каже да ће прихватити ту одлуку. У Србији се електрични тротинети тек уводе у закон.
Мало је места >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << у Београду у којима можете изнајмити електрични тротинет. Kод нас то није популарно као у Европи. То потврђују и бројеви. У једном сервису у којем смо били изнајми се свега 15 тротинета месечно, ако је време лепо. Углавном их изнајмљују страни туристи.
"У Европи се тротинети изнајмљују преко апликације. Kорисници плате, изнајме и оставе тротинет било где када заврше вожњу. Kод нас када изнајмите, враћате тротинет у фирму", истакла је Ивана Страјиновић из једног сервиса електричних тротинета.
Стручњаци наводе и лоше примере.
"Оно што је лошији пример ове праксе, јесте уколико се они појаве у великом броју ради изнајмљивања, неконтролисаног отварања фирми, долазимо до друге врсте проблема: где паркирати, где их оставити, њихова масовност, па тротинети губе намену – лакши превоз, незагађена околина, а ремети се саобраћај", рекао је Милан Илић из Агенције за безбедност саобраћаја.
Управо то се десило у Паризу, граду са 15.000 тротинета за изнајмљивање. Прошле године у саобраћајним удесима у којима су учествовали тротинети, наравно не само изнајмљени, било је скоро 500 повређених и троје погинулих.
Зато је у том граду око 90.000 људи гласало да се то укине. Београд је далеко од ове ситуације, а електрични тротинети се тек уводе у закон.
"Ми смо дефинисали ова возила као возила. То имплицира да је лице које њиме управља возач. Према њему могу бити примењене све мере и овлашћења као и према другим возачима – заустављање, алкотестирање, правила саобраћаја. Ми смо предвидели и казнене одредбе, возачи могу очекивати полицијске контроле", навео је Владан Николић из МУП-а.
Према новом закону, електричне тротинете моћи ће да возе старији од 14 година по бициклистичким тракама и стазама. На коловозу само у изузетним случајевима и то млађи од 18 година, само на путевима где је прописана брзина 30 километара на час, пунолетни само на путу где је брзина ограничена на 50 километара на час.

Nastavak na RTS...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.