Izvor: RTS, 14.Apr.2023, 05:57
У Паризу их ограничавају, у Србији се тек уводе у закон – ко ће моћи да вози електричне тротинете
У Паризу се разматра могућност да се, због великог броја саобраћајних незгода, укине изнајмљивање електричних тротинета. Грађани су гласали, а власт каже да ће прихватити ту одлуку. У Србији се електрични тротинети тек уводе у закон.
Мало је места >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << у Београду у којима можете изнајмити електрични тротинет. Kод нас то није популарно као у Европи. То потврђују и бројеви. У једном сервису у којем смо били изнајми се свега 15 тротинета месечно, ако је време лепо. Углавном их изнајмљују страни туристи.
"У Европи се тротинети изнајмљују преко апликације. Kорисници плате, изнајме и оставе тротинет било где када заврше вожњу. Kод нас када изнајмите, враћате тротинет у фирму", истакла је Ивана Страјиновић из једног сервиса електричних тротинета.
Стручњаци наводе и лоше примере.
"Оно што је лошији пример ове праксе, јесте уколико се они појаве у великом броју ради изнајмљивања, неконтролисаног отварања фирми, долазимо до друге врсте проблема: где паркирати, где их оставити, њихова масовност, па тротинети губе намену – лакши превоз, незагађена околина, а ремети се саобраћај", рекао је Милан Илић из Агенције за безбедност саобраћаја.
Управо то се десило у Паризу, граду са 15.000 тротинета за изнајмљивање. Прошле године у саобраћајним удесима у којима су учествовали тротинети, наравно не само изнајмљени, било је скоро 500 повређених и троје погинулих.
Зато је у том граду око 90.000 људи гласало да се то укине. Београд је далеко од ове ситуације, а електрични тротинети се тек уводе у закон.
"Ми смо дефинисали ова возила као возила. То имплицира да је лице које њиме управља возач. Према њему могу бити примењене све мере и овлашћења као и према другим возачима – заустављање, алкотестирање, правила саобраћаја. Ми смо предвидели и казнене одредбе, возачи могу очекивати полицијске контроле", навео је Владан Николић из МУП-а.
Према новом закону, електричне тротинете моћи ће да возе старији од 14 година по бициклистичким тракама и стазама. На коловозу само у изузетним случајевима и то млађи од 18 година, само на путевима где је прописана брзина 30 километара на час, пунолетни само на путу где је брзина ограничена на 50 километара на час.