Izvor: Piplmetar.rs, 28.Jun.2023, 19:31

Vučić na otvaranju obilaznice oko Beograda: Najavio važan infrastrukturni projekat za Kragujevac


Poslednja deonica obilaznice oko Beograda, od Straževice do Bubanj Potoka u dužini od 9,74 kilometara, svečano se otvara večeras u 19 časova, dok će za saobraćaj biti puštena od sutra u 9 časova.
Otvaranju prisustvuje i predsednik Srbije Aleksandar Vučić.
– Za pet godina smo uradili više nego neko za 27 godina. Očekivao sam da bude brže, >> Pročitaj celu vest na sajtu Piplmetar.rs << ali imali smo mnogo problema sa eksproprijacijom – rekao je Vučić i dodao:
– Vrlo je važno za celu zemlju. Biće to najprometnija, najvažnija saobraćajnica. Ovo je veliki dan, baš sam ponosan. Završili smo još jednu stvar.
Vučić je potvrdio da će od 9 časova obilaznica biti otvorena za saobraćaj, te je najavio da će sutra biti potpisan ugovor za izgradnju obilaznice oko Kragujevca.
– Sutra najavjujemo srpske kompanije udružene u veliki konzurcijum, radiće obilaznicu oko Kragujevca 22 kilometra. Sutra Vlada to odobrava i potpisuje se.
– Krajem septembra otvaramo auto-put Ruma-Šabac. Do Šapca će trebati 45 minuta vožnje i onda se nastavlja izgradnja brze saobraćajnice do Loznice – dodao je.
Vučić je naglasio i da mora da se radi i „smajli“ obilaznica.
Deset kilometra od Makrešana ka Trsteniku biće završeno do kraja oktobra, potvrdio je ministar saobraćaja, infrastrukture i građevine Goran Vesić.
Posle više od 30 godina gradnje, od Batajnice do niškog auto-puta kod Bubanj Potoka, moći će da se stigne auto-putem u punom profilu, to jest sa ukupno šest saobraćajnih traka, u dužini od 47 kilometara.
Završetkom obilaznice oko Beograda preusmerava se saobraćaj sa preopterećene osnovne mreže gradskih saobraćajnica na obilaznicu, što doprinosi skraćenju vremena putovanja za tranzitne tokove, smanjenju broja saobraćajnih nezgoda, troškova eksploatacije vozila, štetnih gasova i buke od vozila na užem gradskom području, kažu u Putevima Srbije.
Vučić je istakao da imamo veliko takmičenje u prihvatanju saobraćaja iz evropskih zemalja.
– Moći ćemo da budemo atraktivni dok Bugari ne izgrade drugi i treći most na Dunavu, za sve ono što ide ka Turskoj. Važno je da izgradimo što je moguće više, ova obilaznica je spas i život nam znači. Prihvataćemo mnogo više saobraćaja, imaćemo mnogo više novca u našoj kasi za izgradnju puteva – dodao je.
Direktan ulaz na auto-put sada ima Beli Potok, Jajinci…
Predsednik se dotakao i nastavka gradnje do Pančeva.
– Ovo je najveća petlja u Srbiji, veća od Mostarske petlje. Verujem da ćemo uspeti da pronađemo novac da napravimo i taj veliki drumsko-železnički most preko Dunava. Sada imamo tri četvrtine kruga.
Da završimo sve to 2028. godine i biće dobro. Ovo je najkomplikovaniji i najskuplji most – dodaje Vučić.
Svečanom otvaranju prisustvuju i premijerka Srbije Ana Brnabić, ministar finansija Siniša Mali, ministar saobraćaja, infrastrukture i građevine Goran Vesić, gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić, ambasadorka Kine u Srbiji Čen Bo…
Zvanična obraćanja Predsednik Power China obratio se prisutnima i zahvalio Vladi Srbije na mogućnosti da kompanija učestvuje na ovom projektu.
– Od danas pa na dalje vozila koja putuju iz istočnog pravca kroz Beograd mogu da zaobiđu grad što je svakako povod za slavlje kako za njih tako i za vozače koji voze kroz grad – istakao je predsednik kompanije Power China Li Ksaolin.
Nastavak izgradnje do Pančeva Obilaznica oko Beograda povezuje krak Koridora 10b, E-75 (granica sa Mađarskom, Horgoš – Novi Sad – Beograd) sa Koridorom 10, E-70 (granica sa Hrvatskom, Batrovci – Beograd), državni put IB reda broj 26 i Rutom 4, E-763 „Milošem Velikim“ (Beograd – Požega – granica sa Crnom Gorom Boljare) i ponovo delom Koridora 10, E-75 (Beograd – Niš – Preševo – granica sa Makedonijom).
Iako je sada obilaznica auto-putem spojena sa Koridorom 10 kod Bubanj Potoka, najavljeno je da će se uskoro graditi i nastavak, tzv. sektor C od Bubanj Potoka i Vinče, preko Dunava, do Pančeva, u dužini od 31 kilometar, kako bi se nastavio saobraćajni prsten.
Predviđena je gradnja kombinovanog drumsko-železničkog mosta preko Dunava, između desne obale naselja Vinča i leve obale naselja Starčevo, i nastavak železničke pruge Beli Potok-Pančevo u dužini od 29 kilometara.
Na tom potezu planirana je gradnja dva tunela, Bubanj potok i Leštane, kao i veliki drumsko-železnički most kod Vinče.
Do sada su vozila od Straževice do Bubanj Potoka koristila Kružni put.
Sektor 6 beogradske obilaznice sastoji se od dve trake (pun profil) autoputa od tunela Straževica do petlje Bubanj Potok (uključujući i petlju), u dužini od 9,74 km.
U okviru sektora 6 kompletno je izvedena i desna i leva traka autoputa, koja uključuje otvorenu deonicu trase, tunel Beli Potok, petlje Avala i Bubanj Potok, dva mosta u trupu autoputa: most br. 16 i most br. 17, dva nadvožnjaka u petlji Avala, osam mostova u petlji Bubanj Potok, kao i četiri nadvožnjaka duž sektora 6.
Kada je reč o tunelu Beli Potok, leva cev i desna cev duge su po 360 metara. Radove su izvodili kineska kompanij Power China, azerbejdžanski Azvirt i domaći podizvođači.
Izvođač radova je Power Construction Corporation of China Ltd, podizvođač AzVirt ogranak Beograd, a stručni nadzor su obavljali Građevinski Institut Centralna Putna Laboratorija d.o.o. i Makspro d.o.o, Adomne d.o.o. i Aba-geodetska kuća d.o.o.
Rasterećenje na mostu Gazela Oni su gradili drugu traku obilaznice oko Beograda, od novog mosta na Savi kod Ostružnice do Straževice zajedno sa novim tunelom, i obe trake do Bubanj Potoka – (sektore 4,5 i 6 u dužini od 20,4 km), a ugovorena vrednost radova zajedno sa aneksima iznosi 325,1 milion evra.
Projekat je finansiran 15 procenata iz budžeta Srbije, a preostalih 85 procenata od kredita kineske Eksim banke. Obilaznica će smanjiti broj vozila na mostu Gazela, koji je jedan od naših najopterećinih saobraćajnica, preko kojeg dnevno pređe između 200.000 i 250.000 ljudi, skoro 130.000 vozila, više od 7.000 lakih kamiona i više od 3.000 vozila javnog prevoza.
Na trasi obilaznice, u junu 2022. godine, otvoren je Sektor B5 obilaznice oko Beograda, od petlje Orlovača do Straževice zajedno sa novim (levim) tunelom Straževica.
Reč je o deonici dugoj oko četiri kilometra, gde je završena leva traka auto-puta sa tri mosta i leva tunelska cev ispod brda Straževica dužine 720 metara.
Prethodnih godina su izgrađene deonice obilaznice od Batajnice do Dobanovaca i Ostružnice, sa novim mostom na Savi koji je izgrađen pored starog ostružničkog mosta.
Obilaznica nakon 30 godina Sedamdesetih godina prošlog veka započelo se sa planovima oko izgradnje saobraćajnog prstena oko Beograda kojim bi se teški teretni saobraćaj izmestio iz glavnog grada.
Planovi o izgradnji obilaznice pravljeni su u vreme izgradnje nekadašnjeg autoputa Bratstvo i Jedinstvo koji je zamišljen kao glavna putna saobraćajnica tadašnje SFRJ.
Projekat izgradnje saobraćajnog prstena oko Beograda, koji je izradio Institut za puteve, predviđao je da se povežu Batajnica, koja se nalazi na novosadskom autoputu, Dobanovci na zagrebačkom autoputu, Ostružnica na Obrenovačkom i Bubanj Potok na niškom autoputu.
Već tada je plan bio da obilaznica nastavi preko Leštana do Pančeva.
Sa gradnjom jedne trake prioritetne deonice od Dobanovaca do Bubanj Potoka započelo se krajem osamdesetih i početkom devedesetih godina prošlog veka uz pomoć kredita koji je odobrilo nekoliko evropskih banaka.
Radovi su zbog raspada savezne države, rata i sankcija kasnije bili obustavljeni, pa ponovo nastavljeni. Neimari su krajem aprila 1999. godine završili radove na deonici od Dobanovaca do Ostružnice.
Neposredno pred otvarenje za saobraćaj 29. aprila 1999. godine bombardovan je najveći objekat na trasi – most preko reke Save kod Ostružnice.
Srušena je čelična konstrukcija dužine 297 metara i oštećena konstrukcija preko dva polja dužine 99 metara. Obnova mosta trajala je od 29. jula 2002. do 23. decembra 2004. godine.
Tada su nastavljeni i radovi od Ostružnice prema Orlovači, koji su obuhvatali tunele: Lipak i Železnik kao i tunel Straževica, veliki broj mostova, nadvožnjaka, podvožnjaka i dve petlje.
Na trasi od Ibarske magistrale do Straževice najintenzivniji radovi bili su na izgradnji tri velika mosta i to mosta broj 13 preko Kijevskog potoka dužine 555 metara, mosta broj 14 dužine 73 metra i mosta broj 15 preko Topčiderske doline u dužini od 661 metara, kao i na trasi izmedju mostova u dužini od 3,1 kilometara.
Krajem 2008. godine otvorena je deonica od Ostružnice do Orlovače, a u maju 2012. godine završen je i pušten u saobraćaj deo obilaznice oko Beograda, od Batajnice do Dobanovaca i od Orlovače do novog tunela Straževica, u ukupnoj dužnini od 16 kilometara.
Predsednik Aleksandar Vučić je u januaru 2016. godine svečano obeležio početak radova na izgradnji drugog mosta preko reke Save kod Ostružnice koji je deo obilaznice Beograda, most blizanac postojećem, koji spaja petlje Surčin i Ostružnicu.
U aprilu 2016. godine u saobraćaj je puštena i druga traka auto-puta na obilaznici Beograda od Dobanovaca do ostružničkog mosta, a u novembru iste godine sa kineskom kompanijom Power China potpisan je i komercijalni ugovor za nastavak izgradnje obilaznice.
Građevinci iz kineske kompanije sa podizvođačima, imali su zadatak da izgrade levu traku ove saobraćajnice, probiju drugu cev tunela Straževica, kao i da posle ovog objekta trasiraju auto-put u šest traka do Bubanj potoka.
U Srbiji je od 2012. godine izgrađeno više od 400 kilometara auto-puteva i brzih saobraćajnica, a u ovom trenutku gradi se oko 500 kilometara.
(Telegraf Biznis)


Opširnije
Izvor: Telegraf.rs

Pogledaj vesti o: Kragujevac

Nastavak na Piplmetar.rs...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Piplmetar.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Piplmetar.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.