Veće kazne, manje nesreća?

Izvor: RTS, 16.Mar.2012, 20:55   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Veće kazne, manje nesreća?

Gotovo 3.000 ljudi povređeno, a 96 stradalo u saobraćajnim nesrećama u prva dva meseca ove godine. Stručnjaci kao jedan od glavnih problema navode i neadekvatnu obuku, koja se, kako kažu, obavlja rutinski. Od sutra strože kontrole i kazne, najavljuju iz MUP-a.

U prva dva meseca ove godine u Srbiji je poginulo 96 ljudi, a gotovo 3.000 je povređeno. Iz MUP-a najavljuju da će u sledećem periodu pojačati kontrolu, a najviše će kontrolisati i kažnjavati prekoračenje >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << brzine, nekorišćenje pojasa i upotrebu mobilnog telefona u vožnji.

Posle 24 dana u komi preminula je devojka koju je krajem januara u Kragujevcu udario pijani vozač. Iako je naknadno uhapšen, vozač je pušten na slobodu, a nije mu čak oduzeta ni vozačka dozvola.

U Smederevu, takođe pijani vozač golfom je usmrtio mladića i devojku koji su bili na trotoaru. Do tada je imao 11 prekršajnih prijava za vožnju u pijanom stanju.

U nedavnoj nesreći na Pančevačkom putu, zbog nasilničke vožnje tri mlade osobe su izgubile život.

Direktor Srpskog Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović kaže da u Srbiji ima mnogo bahatih vozača koji voze 200 kilometara na sat, ali da se tragedija može dogoditi i ako samo na jedan sekund učinite nešto, po vašem mišljenju, potpuno bezazleno.

"Dovoljno je da vi na sekund okrenete glavu na drugu stranu, vi ćete preći devet metara, a u tih devet metara pri toj maloj brzini može da vam izađe dete na kolovoz ili da se neko isparkirava ili da se desi nešto što će dovesti do tragedije", kaže Okanović.

Devojke se, neretko, šminkaju za volanom. Kucanje poruka, razgovori mobilnim telefonom ili sa osobama u automobilu, gotovo su neizbežni.

Manjak iskustva i brzi automobili 

Veliki problem su i neiskusni vozači koji, čim napune 18 godina i dobiju dozvolu, sedaju za volan brzih i jakih automobila.

Slaviša Matić iz Uprave saobraćajne policije ističe da veliku brzinu razvijaju mladi vozači koji upravljaju vozilom, a verovatno ih podstiče mladost, želja za dokazivanjem i pokazivanjem pred suprotnim polom.

Stručnjaci kao jedan od glavnih problema navode i neadekvatnu obuku, koja se, kažu, rutinski obavlja.

Milan Božović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja kaže da sada ima autopoligona na kojima se okupljaju autoškole. Tu ljudi dolaze i za veoma mali novac mole nekoga da izbegnu obuku, ali da dobiju potvrdu da su bili na obuci.

Zakon o bezbednosti u saobraćaju, koji je stupio na snagu krajem 2009. godine, samo je u početku davao rezultate. Zbog bahate vožnje, prošle godine oduzeto je 800 dozvola.
Pogledaj vesti o: Kragujevac

Nastavak na RTS...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.