Peta godišnjica TC Plaza u Kragujevcu

Izvor: RTS, 14.Avg.2017, 13:30   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Peta godišnjica TC Plaza u Kragujevcu

U Kragujevcu već pet godina radi tržni centar Plaza. Najpre u vlasništvu izraelske kompanije koja je te 2012. uložila 60 miliona evra, a sada kao deo multinacionalnog lanca Nepi koji je centar kupio za 39,5 miliona evra. Kragujevačka Plaza je najveći regionalni tržni centar van Beograda.
Na 30 hiljada kvadrata stotinak prodavnica, za pet godina, koliko radi, Plazu je posetilo više od 20 miliona ljudi. >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << Najviše Kragujevčani, ali i kupci iz gotovo svih krajeva Srbije. Dolaze zbog kupovine, zabave, a ovog vrelog leta i da se druže sa prijateljima.

Ankete pokazuju da su porošači izuzetno zadovoljni asortimanom i cenama u TC Plaza.
Od 2014. godine, kada je tržni centar kupila kompanija Nepi, Južnoafrički investicioni fond, promenjen je način poslovanja, broj posetilaca povećan za sedam, a prometa za deset odsto.
"Mi smo dosta promenili strukturu zakupaca koje imamo u samom tržnom centru uvođenjem novih internacionalnih brendova. To znači da ćemo dovesti praktično sve brendove koji u ovom trenutku nedostaju u ovom delu Srbije i imaćemo istu ponudu kao Beograd, ako ne i bolju", kaže Danilo Danilović, menadžer TC Plaza Kragujevac.
Kompanija Nepi planira proširenje tržnog centra i izgradnju još 10.000 kvadrata. Grad će prilagoditi Plan detaljne regulacije stranom investitoru, zbog višestruke koristi, u Plazi sada radi radi više od 500 Kragujevčana.
"Nova radna mesta za naše sugrađane, nove poslove za našu građevinsku industriju, prepoznavanje Kragujevca kao centra ovog regiona, i mi se nadamo da će za ovom investicijom doći i novi investitori koji će ulagati u neke druge sektore", kaže Minja Obradović, član Gradskog veća za investicije.
Veliki tržni centri po oceni ekonomista, uz negativne efekte na male, porodične trgovine, podstiču privredni razvoj celog Šumadijsko-pomoravskog regiona.
"Pozitivni efekti se, pre svega, ogledaju u povećanju konkurencije, povećanju prihoda budžeta i, pre svega, mnogo značajnije jeste posticanje regionalnog razvoja. Grad Kragujevac i region centralne Srbije zaista ima ogroman razvojni tržišnii potencijal", kaže Predrag Lučić, v.d. direktora RPK Šumadije i Pomoravlja.
Tržni centri nisu proizvod našeg vremena, prvi šoping mol otovoren je pre 95 godina u Americi, ali i znatno pre toga u 18. veku u Sankt Peterburgu, u jednoj ulici je radilo 400 radnji. Koncept "sve pod istim krovom i na jednom mestu" je aktuelan i danas.
rts.kragujevac@rts.rs
+381 34 335 542 
 

Nastavak na RTS...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.