Izvor: Danas, 15.Dec.2014, 23:49   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Očekuje se konačan dogovor o strateškom partnerstvu

Kragujevac - Generalni direktor Grupe Zastava vozila Dragan Srejović izjavio je da je poseta Li Kećjanga Srbiji izuzetno važna i za Zastavine fabrike iz Kragujevca i Sombora koje već duže pregovaraju sa kineskim kompanijama o poslovno tehničkoj saradnji i strateškom partnerstvu.

Srejović, koji danas i sutra prisustvuje panelima organizovanim na Samitu domaćih, kineskih i privrednika iz zemlja jugoistočne >> Pročitaj celu vest na sajtu Danas << i centralne Evrope, za naš list kaže da očekuje da će poseta kineske delegacije, predvođene premijerom Kećjangom, dodatno da doprinese skorašnjem početku realizacije načelno već dogovorenih poslovnih aranžmana između kragujevačkih i kineskih fabrika. On ističe da će predstavnici kineskih kompanija boraviti i u Kragujevcu i podseća da su one zainteresovane da u tom gradu i u somborskoj fabrici organizuju proizvodnju kamiona, lakih dostavnih vozila, kombija, minibuseva i prikolica.

- Konačni dogovori o strateškom partnerstvu morali bi da budu postignuti u naredna tri do četiri meseca, s obzirom na rokove za privatizaciju domaćih preduzeća u restrukturiranju, koji ističu krajem 2015. Očekujem da će dve države, tokom posete kineskog premijera, da daju impuls finalnim pregovorima sa kompanijama iz Kine, koji bi trebalo da rezultiraju ugovorima - ističe Srejović.

Za „Zastava kamione“ zainteresovane su tri kineske kompanije, od kojih su JAK motors i Huang hai već predstavili svoje planove za potencijalno partnerstvo. Obe kompanije nameravaju da ovde započnu proizvodnju teretnih i terenskih vozila, namenjenih tržištima zemalja u okruženju, zatim severne Afrike i Bliskog istoka, ali i Evropske unije. JAK motors i Huang hai zainteresovane su i za „Zastava specijalna vozila“ iz Sombora, dok strateško partnerstvo sa fabrikom za proizvodnju prikolica „Zastava impro“ iz Kragujevca najavljuje treća kineska kompanija.

Prema rečima Srejovića, tradicija i iskustvo, koje „Zastavine“ fabrike imaju u proizvodnji kamiona i drugih vozila, kao i znanje i stručnost njenih radnika i inženjera predstavljaju jake adute u pregovorima. Kineske kompanije, s druge strane, u partnerstvo treba da ulože investicije u izgradnju novih proizvodnih pogona i savremenu tehnologiju. „Dolaskom kompanija iz Kine obezbedila bi se velika investiciona ulaganja, a kineska Banka za obnovu i razvoj je vrlo zainteresovana da učestvuje u postupku kako i privatizacije, tako i dokapitalizacije i stvaranja novih preduzeća“, pojašnjava on.

Nastavak na Danas...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Danas. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Danas. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.