Firma koja je pojela samu sebe

Izvor: B92, 04.Feb.2015, 11:40   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Firma koja je pojela samu sebe

Među 188 preduzeća u restrukturiranju u kojima će uskoro biti pokrenut stečajni postupak, nalazi se i kragujevački Auto-saobraćaj.

Njegovi preostali radnici očekuju dolazak stečajnog upravnika u preduzeće do kraja meseca, a regulisanje statusa zaposlenih, kroz socijalni program, u roku od 60 dana.

Sindikalni lideri kažu da se ne nadaju nikakvim čudima. Naprotiv, dugovanja preduzeća su, ističu, znatno veća od vrednosti imovine, od koje su ostale jedino autobuske >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << stanice u Kragujevcu, Topoli, Rači Kragujevačkoj, Batočini i Lapovu, i koje bi, ukoliko i njih "ne pojedu“ enormna potraživanja, mogle eventualno da uposle do 50 od preostalih 157 radnika.

Preduzeće više nema autobuse, ostala imovina davno je razvučena ili je pod hipotekom, gradske, prigradske i međugradske linije AS-a preuzele su druge kompanije, radnicima se duguje od 17 do 25 plata... AS-u više nema spasa, jer je firma "pojela samu sebe“.

Propast preduzeća nije sprečena ni nakon promena vlasničke strukture sredinom devedesetih, po starom takozvanom Miloševićevom zakonu o privatizaciji, kojim su radnici postali vlasnici 60 odsto akcija. To je, tvrde u sindikatu, otvorilo mogućnosti za nove mahinacije poslovodstva, među kojima je i potez za Riplija, kada su generalni direktor Dragan Popovski i grupa njegovih "ortaka“ iz Upravnog odbora i sindikata pokušali da reketiraju radnike i penzionere AS-a, tražeći od njih da Popovskom poklone svoje akcije. Maltretiranje malih akcionara sprečila je policija kada je uhapsila ekipu "uterivača“, s Popovskim na čelu.

Privatizacija je potom poništena i firma se na inicijativu doskorašnjeg gradonačelnika Veroljuba Stevanovića i bivšeg ministra ekonomije Mlađana Dinkića, "na pravdi boga“, reklo bi se, našla u grupi preduzeća u restrukturiranju, odnosno u većinskom vlasništvu države. Kako se situacija u AS-u ni nakon podržavljenja nije promenila nabolje, to su se radnici, predvođeni Slobodnim sindikatom u firmi, u oktobru 2013. pobunili, zaposeli autobuske stanice u Kragujevcu i okolini i obustavili saobraćaj na železničkoj pruzi i magistralnom putu prema Kraljevu.

Te dve saobraćajnice držali su u potpunoj blokadi punih 45 dana, dok im tadašnji prvi potpredsednik Vlade Aleksandar Vučić nije obećao, barem su tako tvrdili čelnici Slobodnog sindikata koji su se sastajali sa njim, da će zaposleni dobiti socijalni program, da će status firme biti rešen do 15. februara 2014, kao i da će firmi da stigne 20 autobusa. Godinu dana docnije Auto-saobraćaj odlazi u stečaj, a potom sasvim izvesno i u likvidaciju. U međuvremenu je realizovan jedino socijalni program, koji je omogućio da oko 300 "asovaca“ kako-tako reši svoj socijalni status.
Pogledaj vesti o: Kragujevac

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.