„Fića” i dalje u živoj uspomeni na prostoru bivše države

Izvor: Politika, 24.Avg.2013, 16:13   (ažurirano 02.Apr.2020.)

„Fića” i dalje u živoj uspomeni na prostoru bivše države

BEOGRAD – Muzej istorije Jugoslavije u saradnji sa Udruženjem istoričara automobilizma i Udruženjem ljubitelja „Fića” iz Kragujevca organizovao je danas drugo po redu Druženje sa „fićom” na platou ispred Muzeja 25. maj, kod kompleksa Muzeja istorije Jugoslavije).

Posetioci su imali priliku da vide revijalnu izložbu od preko 30 automobila Zastava 600, 750 i 850 iz gradova širom Srbije, da izaberu najsimpatičnijeg „fiću”, čuju zanimljiva predavanja o tom popularnom >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << automobilu” i automobilskoj industriji u nekadašnjoj Jugoslaviji, i da isprate ili učestvuju u revijalnoj vožnji ulicama Beograda.

(Foto Beta)

Nova serija suvenira inspirisana „fićom” predstavljena je u suvenirnici Muzeja.

Popularni „fića”, koji je nekada bio prvi automobil u većini jugoslovenskih porodica, ostao je simbol svakodnevice i putovanja za mnoge bivše Jugoslovene.

Automobil „fića” (Zastava 600, 750, 850) se proizvodio u kragujevačkoj fabrici Crvena Zastava, po licenci italijanskog Fijata (Fiat 600), u periodu od 30 godina, od 1955. do 1985, proizvedeno je 923.487 automobila.

Fiat 600 po licenci se proizvodio i u drugim zemljama - u Italiji do 1969. godine, Španiji do 1973. i Argentini do 1982. godine, a najduže u Jugoslaviji do 1985.

Proizvodio se i u Čileu i Kolumbiji (u koprodukciji sa Zastavom).

„Fića” je u Jugoslaviji služio i kao milicijsko službeno vozilo, godinama je bio jedino vozilo za obuku vozača, učestvovao je na trkama, a „fićama” se čak igrao i fudbal na Tašmajdanu!

Tokom poslednjih godina raste interesovanje za ovaj automobil, organizuju se okupljanja - tzv. „fićijade” u mnogim gradovima u Srbiji, a u Kragujevcu je pokrenuta inicijativa da se „fići” podigne spomenik.

Osim u Srbiji, „fićijade” su organizovane u Bosni i Hercegovini i Nemačkoj, navedeno je u saopštenju Muzeja istorije Jugoslavije.

Tanjug

objavljeno: 24.08.2013.
Pogledaj vesti o: Kragujevac

Nastavak na Politika...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Povezane vesti

Fića u srcima Jugoslovena

Izvor: Studio B, 24.Avg.2013

Bilo je bržih, lepših i udobnijih od njega, ali nijedan auto nije se voleo kao Fića i nijedan nije imao tako važnu istorijsku ulogu u tadašnjoj Jugoslaviji kao taj. ..Od milion vozila, koliko ih je za 30 godina proizvedeno u fabrici Zastava u Kragujevcu, danas ima oko 15.000 fića koji su u voznom...

Nastavak na Studio B...

Organizovano drugo po redu Druženje sa "fićom" na platou ispred Muzeja 25. maj

Izvor: AutoBlog, 24.Avg.2013

Kupovina "fiće" je šezdesetih godina prošlog veka, bio događaj ravan rođenju ili smrtnom slučaju u porodici. Danas ga se rado sećamo, mada ga neki i dalje voze. U čemu je tajna tog automobila? Muzej istorije Jugoslavije u saradnji sa Udruženjem istoričara automobilizma i Udruženjem ljubitelja...

Nastavak na AutoBlog...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.