„Džonson kontrol” stiže na Kormansko polje?

Izvor: Politika, 24.Jan.2011, 23:07   (ažurirano 02.Apr.2020.)

„Džonson kontrol” stiže na Kormansko polje?

Američki gigant koji pokriva 30 odsto svetske proizvodnje automobilskih enterijera mogao bi da postane jedan od najvećih snabdevača kragujevačkog FAS-a

Kragujevac – Iako priča o „osvajanju” Kormanskog polja još nije završena, „Fijatovi” kooperanti koji u ovoj industrijskoj zoni žele da grade fabrike polako se zahuktavaju a njihove namere postaju sve realnija. Posle „Manjeti Marelija”, koji je >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << već kaparisao lokacije, na Kormansko polje bi, kako saznaje „Politika”, trebalo da stigne i jedan od najvećih „igrača” na globalnom tržištu auto komponenti.

Reč je o američkom „Džonson kontrolu”, gigantu koji pokriva 30 odsto svetske proizvodnje automobilskih enterijera. Ova kompanija ima više od 50 fabrika širom sveta i zapošljava 142.000 radnika.

– To je ogromna kompanija koja proizvodi kompletan enterijer za vozila i pokriva trećinu svetske proizvodnje kamiona i automobila. Donedavno su bili vlasnici „Zastava tapacirnice” koja proizvodi presvlake za naslone na sedištima, a postoje ozbiljne indicije da su zainteresovani za saradnju sa „Fijat automobili Srbija”. Zbog velikih troškova transporta, njima bi odgovaralo da na Kormanskom polju sagrade fabriku koja bi FAS snabdevala automobilskim sedištima – saopšteno je „Politici” u vrhu kragujevačke vlasti.

„Manjeti Mareli”, jedan od najvećih „Fijatovih” snabdevača auto-delovima, imaće dva pogona u Kragujevcu. Proizvodnja prednjeg i zadnjeg „vešanja” biće smeštena u hali Mehaničke obrade koja se nalazi u krugu nekadašnje „Zastave”, a izrada instrument tabli najverovatije će biti organizovana u novoj fabrici koju će ova kompanija podići na Kormanskom polju.

– Reč je o lokalizaciji proizvodnje, a naša država planira da se više od polovine delova potrebnih za nove „Fijatove” modele proizvodi u Srbiji. Tako se smanjuje troškovi transporta, ali i spoljnotrgovinski deficit. Praktično, jedino automobilski motor nije predmet plana o lokalizacije proizvodnje – objasnio je naš sagovornik.

Plan za dolazak „Fijatovih” kooperanata na Kormansko polje predočen je još prošle godine, kada je u Kragujevcu boravio glavni arhitekta torinskog giganta Dijego Velini. Infrastrukturno opremanje industrijske zone i početak izgradnje fabrika odloženi su zbog protesta meštana kragujevačkih sela koji nisu prihvatili predlog države za eksproprijaciju zemljišta i novčanu nadoknadu od 350 evra za ar. Prethodnih dana, podsetimo, na Kormanskom polju buktao je mali rat između meštana koji tvrde da je zemlja njihova i policije, uz čiju su „asistenciju” obezbeđeni uslovi za premeravanje zemljišta i geološka ispitivanja.

Inače, za saradnju sa „Fijat automobili Srbija” zainteresovane su i druge firme, pre svega južnokorejska „Jura” koja je sredinom prošle godine u Rači pokrenula proizvodnju elektro-setova. Angažovanjem ovih velikih kompanija FAS bi na posredan način uticao i na oživljavanje domaćih malih i srednjih preduzeća koja se bave proizvodnjom auto-delova, a koja još od devedesetih godina i posrtanja „Zastave” ne uspevaju da pronađu značajnijeg kupca za svoje proizvode.

Infrastrukturno opremanje Kormanskog polja trebalo bi da počne u martu, a u novim fabrikama će, kako najavljuju lokalni zvaničnici, biti mesta za oko 5.000 radnika.

Brane Kartalović

---------------------------------------------

„Zastava INPRO“ i „Promotor IRVA“

Zaština radionica „Zastava INPRO“, koja na francusko tržište godišnje isporučuje prikolice u vrednosti od četiri miliona, spremna je da proširi proizvodni program kako bi uspostavila saradnju sa FAS-om. U ovoj fabrici, koja zapošljava više od 70 odsto osoba sa invaliditetom, ozbiljno se pripremaju za proizvodnju rezervoara, branika i drugih kabastih delova.

Druga kragujevačka firma koja bi mogla da „uskoči” u novi proizvodni program FAS-a je „Promotor IRVA”. Automobilske dizalice ovog preduzeća već godinama se koriste za „prvu ugradnju” u fabrikama „Pežo Sitroena” i „Dženeral motorsa”. Dizalice „Promotor IRVE” Italijani su već isprobali na „puntu”.   

objavljeno: 25.01.2011.

Nastavak na Politika...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Povezane vesti

„Džonson kontrol” stiže Kraljevo?

Izvor: S media, 25.Jan.2011, 00:21

Američki gigant koji pokriva 30 odsto svetske proizvodnje automobilskih enterijera mogao bi da postane jedan od najvećih snabdevača kragujevačkog FAS-a...Iako priča o „osvajanju” Kormanskog polja još nije završena, „Fijatovi” kooperanti koji u ovoj industrijskoj zoni žele da grade fabrike...

Nastavak na S media...

Interesenti za Kormansko polje

Izvor: B92, 25.Jan.2011

Beograd -- "Džonson kontrol" koji drži 30% svetske proizvodnje automobilskih enterijera, trebalo bi da izgradi fabriku na Kormanskom polju kod Kragujevca, piše "Politika"... "Politika" prenosi da ta američka kompanija planira da na Kormanskom polju sagradi fabriku koja bi "Fijat" snabdevala automobilskim...

Nastavak na B92...

Interesenti za Kormansko polje

Izvor: Šumadija Press, 25.Jan.2011

Američki “Džonson kontrol”, koji drži 30 odsto svetske proizvodnje automobilskih enterijera, treba da izgradi fabriku na Kormanskom polju kod Kragujevca, javlja danas “Politika”.

Nastavak na Šumadija Press...

"DŽONSON KONTROL" STIŽE NA KORMANSKO POLJE

Izvor: Kurir, 25.Jan.2011

BEOGRAD - Američki "Džonson kontrol", koji drži 30 odsto svetske proizvodnje automobilskih enterijera, treba da izgradi fabriku na Kormanskom polju kod Kragujevca, javlja Politika...Beogradski list piše da ta američka kompanija planira da na Kormanskom polju sagradi fabriku koja bi "Fijat" snabdevala...

Nastavak na Kurir...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.