
Izvor: Beta, 27.Okt.2019, 11:01 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Uloga partizanske eskadrile u eri supersonične avijacije
Vojni analitičar Aleksandar Radić i vazduhoplovni entuzijasta Mario Hrelja zajednički su objavili knjigu o avionu "Soko J-20 Kraguj" u kojoj je prvi put rasvetljena uloga verovatno najegzotičnijeg proizvoda jugoslovenske vazduhoplovne industrije i učešće tog autentičnog partizanskog aviona u ratovima na prostoru bivše Jugoslavije - od Slovenije do Kosova.U izjavi agenciji Beta, Radić je rekao da se zaista radi o neobičnom avionu, koji možda nije bio atraktivan kao moćniji i moderniji Galeb, Jastreb, Orao i Supergaleb, ali koji je imao veoma značajnu ulogu u obuci brojnih rezervnih pilota JNA pa čak i u gradjanskom ratu u Jugoslaviji, iako mu to nikada nije bila namena.Avion J-20 Kraguj projektovan je krajem 50-ih godina prošlog veka kao "masovni narodni avion", to jest kao neka vrsta lake borbene "partizanske" avijacije koja će sa podesnih travnatih poletnih staza i u pozadini okupirane teritorije da leti na zadatke borbenog uznemiravanja neprijatelja u brdsko-planinskim terenima, pod zaštitom mraka i oblaka.Prva serija od 14 aviona izradjena je 1967. godine a deset godina kasnije uradjeno je još 27 aviona, koji su korišćeni u eskadrilama lake borbene avijacije i za obuku rezervnih pilota JNA na aerodromima Brnik, Lučko, Pančevo i Tuzla.Nakon što su 1988. godine izbačeni iz upotrebe u JNA, predati ...
Pogledaj vesti o: Autonomna pokrajina Kosovo i Metohija