Uloga partizanske eskadrile u eri supersonične avijacije

Izvor: Beta, 27.Okt.2019, 11:01   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Uloga partizanske eskadrile u eri supersonične avijacije

Vojni analitičar Aleksandar Radić i vazduhoplovni entuzijasta Mario Hrelja zajednički su objavili knjigu o avionu "Soko J-20 Kraguj" u kojoj je prvi put rasvetljena uloga verovatno najegzotičnijeg proizvoda jugoslovenske vazduhoplovne industrije i učešće tog autentičnog partizanskog aviona u ratovima na prostoru bivše Jugoslavije - od Slovenije do Kosova.U izjavi agenciji Beta, Radić je rekao da se zaista radi o neobičnom avionu, koji možda nije bio atraktivan kao moćniji i moderniji Galeb, Jastreb, Orao i Supergaleb, ali koji je imao veoma značajnu ulogu u obuci brojnih rezervnih pilota JNA pa čak i u gradjanskom ratu u Jugoslaviji, iako mu to nikada nije bila namena.Avion J-20 Kraguj projektovan je krajem 50-ih godina prošlog veka kao "masovni narodni avion", to jest kao neka vrsta lake borbene "partizanske" avijacije koja će sa podesnih travnatih poletnih staza i u pozadini okupirane teritorije da leti na zadatke borbenog uznemiravanja neprijatelja u brdsko-planinskim terenima, pod zaštitom mraka i oblaka.Prva serija od 14 aviona izradjena je 1967. godine a deset godina kasnije uradjeno je još 27 aviona, koji su korišćeni u eskadrilama lake borbene avijacije i za obuku rezervnih pilota JNA na aerodromima Brnik, Lučko, Pančevo i Tuzla.Nakon što su 1988. godine izbačeni iz upotrebe u JNA, predati ...
Pogledaj vesti o: Autonomna pokrajina Kosovo i Metohija

Nastavak na Beta...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Beta. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Beta. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.