Nova Medijska strategija-Ravnopravan položaj i uredjenije finansiranje medija

Izvor: JUGpress.com, 24.Nov.2017, 12:29   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Nova Medijska strategija-Ravnopravan položaj i uredjenije finansiranje medija

NIŠ

U cilju prikupljanja preporuka i ideja za izradu nove Medijske strategije, predstavnici BIRN-a, NUNS-a i Fondacije Slavko Ćuruvija organizovali su u Nišu konsultativni sastanak sa predstavnicima lokalnih medija, institucija i organizacija.

Ranopravni položaj medija, nezavisniji rad, transparentnost u radu medija kao I  Regulatornog tela za elektronske medije (REM) i javnih medijskih servisa, rešavanje statusa preostalih medija u javnom vlasništvu, uređivanje budžetskih >> Pročitaj celu vest na sajtu JUGpress.com << davanja medijima, kao i ostvarivanje medijskog pluralizma, teme su o kojima se razgovaralo ovom prilikom.

Iz radne grupe Ministarstva za kulturu i informisanje koja se bavi izradom teksta nove Medijske strategije povukla su se sva reprezentativna novinarska udruženja, ali  predstavnici tri organizacije kroz ove sastanke prikupljaju preporuke za izradu dokumenta kojim se reguliše medijska oblast Dokument sa preporukama biće predat radnoj grupi koja kreira novu Medijsku strategiju.

Prema rečima vlasnika i urednika nedavno ugašenog nedeljnika “Novine Vranjske “ I nekadašnji predsednik Nezavisnog udruženja novinara Srbije (NUNS) Vukašina Obradovića u novoj Medijskoj strategiji ne sme da dođe do ponavljanja grešaka iz prethodne. Zbog toga je, naglašava, ključno napraviti analizu svega što se u prošlom periodu dešavalo u medijskoj sferi. Jedan od problema prethodne Strategije je, objašnjava Obradović, neadekvatna primena postojeće zakonske regulative. Postojeća zakonska regulativa koja se tiče medijskih zakona i nije tako loša, već je problem u njenoj primeni,. On je rekao da  mora da se uvaže promene koje su se desile u medijskoj sferi a odnose se na digitalizaciju i pojavu novih medija.

„Nema idealnih zakonskih rešenja, ukoliko ne postoji politička volja da se ta zakonska rešenja i primene“, istakao je  Obradović.

Nova Medijska strategija mora  da omogući svim akterima na medijskoj sceni ravnopravan položaj kada je u pitanju finasiranje, odnos države prema medijima i medijska konkurencija na tržištu koje, napominje, u ovom trenutku praktično ne postoji.  Za početak , u izradi Strategije treba da učestvuju novinarska i medijska udruženja, kao I civilni sektor  a to sad nije slučaj rekao je Obradović.On je dodao da je nepostojanje prethodne analize bila osnovna greška prethodne strategije

U sufinansiranje medijskih sadržaja potrebno je ustanoviti jasnija pravila koja bi pomogla svima na polju unapređenja tog procesa.

„Država kroz subvencije ne smatra da daje podršku proizvodnji medijskog sadržaja od javnog interesa, već konkretnim medijima. To nije smisao konkursnog finansiranja“, rekao je Mladen Jovanović iz Nacionalne koalicije za decentralizaciju.

O ovom pitanju govorila je i Tanja Maksić , koordinator programa u Birnu, koja je  rekla  da strategijom treba da se omogući stabilan način finansiranja javnih medijskih servisa, medijski pluralizam,  kao I da se reši status preostalih medija u javnom vlasništvu – Tanjuga, Večernjih novosti I Politike.  Osim toga, Strategijom bi trebalo predvideti formiranje Registra državnih davanja medija I urediti javna davanja medijima kao garant slobodnog razvoja tržišta a da ova organizacija kandiduje pet oblasti za razgovor sa organizacijama civilnog društva kada je reč o izradi nove Medijske strategije.

“Smatramo da je najbitnije da Regulaciono telo za elektronske medije , REM bude nezavisno telo a ne organ države”, rekla je Maksić koja je istakla neophodnost da se politička I državna tela  isključe iz procesa predlaganja kandidata.

„Predlažemo formiranje jedne baze koja će sadržati sve medijske sadržaje koji su nastali zahvaljujući parama građana“, rekao je Dragan Đorđević iz Odbora za ljudska prava.

N ovom skupu je zaključeno da  celokupan proces sufinansiranja medijskih sadržaja mora da bude transparentniji, kao i da „građani ne treba da finansiraju ono što ne vide“.

Istaknuto je i da je potrebno napraviti timove pravnika koji bi se bavili propisima i pravnim aspektima medijskih zakona.

Konsultativne sastanke o izradi nove Medijske strategije BIRN, NUNS I Fondacija Slavko Ćuruvija organizuje uz podršku Evropske unije u okviru projekta “Javni novac za javni interes”.

PodeliteFacebookTwitterGoogleEmailSkype

I ovo Vam može biti interesantno

Nastavak na JUGpress.com...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta JUGpress.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta JUGpress.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.