Izvor: JUGpress.com, 23.Okt.2023, 09:01

NUNS: Povratak državnog vlasništva u medije poguban za sistem javnog informisanja

BEOGRAD

Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNS) poziva narodne poslanike Skupštine Srbije da iz Predloga Zakona o javnom informisanju i medijima (ZJIM) izmene članove 39 i 41 na način da ostanu isti kao u važećem Zakonu o javnom informisanju i time omoguće da Srbija dobije osnovni medijski zakon koji je podržan od svih relevantnih i reprezentativnih novinarskih i medijskih udruženja i u potpunosti usklađen sa Strategijom razvoja sistema javnog informisanja za period 2020-2025.
>> Pročitaj celu vest na sajtu JUGpress.com << />
Sporni članovi Predloga ZJIM-a legalizuju povratak državnog vlasništva u medije što je u suprotnosti sa ciljevima i merama Medijske strategije, i sprečavaju stvaranje funkcionalnog, održivog i fer medijskog tržišta zaštićenog od političkog uticaja.

NUNS je proteklih godina samostalno, kroz Koaliciju za slobodu medija i u saradnji sa drugim partnerskim organizacijama, dao ogroman doprinos u procesu donošenja ključnih medijskih zakona – Zakona o javnom informisanju i medijima i Zakona o elektronskim medijima, i nacrti tih zakona nesporno sadrže niz pozitivnih rešenja koja bi trebalo da unaprede medijsku scenu i doprinesu napretku u slobodi izražavanja u našoj zemlji.

Proces donošenja ovih zakona nije bio lak i često je usporavan zbog neaktivnosti države, ali je na poslednjem sastanku prošlog utorka (17.10.2023.)  Vlada Srbije prihvatila većinu zahteva medijske zajednice i time napravila zakonsku osnovu ka uspostavljanju kvalitetnog sistema javnog informisanja i veliki korak u procesu priključivanja Srbije Evropskoj uniji.

Međutim, dva sporna člana od kojih vlast nije htela da odustane, poništavaju mnoga dobra rešenja i unapređenja koji novi medijski zakoni donose i mogu da budu pogubni za medijsko tržište i slobodu izražavanja. Ponavljamo da je od prve naznake povratka državnog vlasništva u medije, Koalicija za slobodu medija, čiji je NUNS član, oštro i beskompromisno kritikovala tu nameru vlasti i pozivala je da ostane privržena merama i ciljevima iz Medijske strategije, usvojene na sednici Vladi Srbije u januaru 2020. godine.

Pošto se radi o zvaničnom državnom strateškom dokumentu podsećamo na neke od ciljeva, mera i pokazatelja uspeha iz Medijske strategije:

– Posebni cilj 2: Uspostavljeno funkcionalno, održivo i fer medijsko tržište zaštićeno od političkog uticaja;

– Mera 2.3: Smanjen i učinjen transparentnim uticaj države na medijskom tržištu kako bi postojali jednaki tržišni uslovi za sve medije;

–  Pokazatelj uspeha 2.3.1: Broj privrednih društava u kojima država ima udeo u osnivačkim pravima kod izdavača medija sveden na nulu, navodi se u saopštenju koje potpisuje NUNS. (kraj) NS/LJS

I ovo Vam može biti interesantno

Nastavak na JUGpress.com...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta JUGpress.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta JUGpress.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.