Izvor: JužneVesti.com, 12.Nov.2019, 15:08 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Mirjana Mirosavljević Bobić: Tabloidi se ne kažnjavaju za štetu koju prave
Nijedan tabloid nije kažnjen za štetu koju je napravio, nema kažnjivosti, a neki sudski slučajevi su i zastareli, ukazuje medijska analitičarka Mirjana Mirosavljević Bobić. Žene se seksualizuju u medijima, čemu se treba suprostaviti i zakonima, dodaje Mirosavljević Bobić.
Projekat "Refraktor" gostovao je u Nišu, a jedna od autorki izložbe i istraživanja kaže da građane suštinski niko ništa ne pita, pa su želeli da iz prve ruke saznaju šta građani žele da čitaju >> Pročitaj celu vest na sajtu JužneVesti.com << u medijima.
Tabloidi građane vide kao potrošače i misle da će ih privući ako stave neki senzacionalistički naslov. Ili neku fotografiju koja nema veze sa sadržajem o kojem se piše. Informacije su roba, profit je glavni prioritet - objašnjava Mirosavljević Bobić.
Svetske i srpske tabloide razdvaja kažnjivost.
Bilo je slučajeva kad su nečiji životi bili ugroženi na osnovu pisanja tabloida. Razlika je u kažnjivosti. Nisam sigurna da je ikada jedan tabloid adekvatno kažnjen za štetu koju su načinili. Neki slučajevi su i zastareli - ukazuje Mirosavljević Bobić.
Za položaj žena u medijima, analitičarka ukazuje na dve strane - privatnu i javnu sferu.
I dalje se dominantno predstava o ženama svodi s jedne strane na tu privatnu sferu - gde žena mora da bude dobra majka, dobra domaćica. S druge strane imate tu javnu sferu gde ženu možete naći najčešće u ulozi zabavljačice sa visokim stepenom seksualizacije. Istraživanja pokazuje da je najbrojnija publika muška - navodi Mirosavljević Bobić.
Za promene patrijarhalnog modela treba da postoji politička volja, dodaje Mirosavljević Bobić, a najviše moći imaju oni koji imaju profit i oni koji imaju izvršnu vlast.
Sistemsko rešenje za promenu položaja žene u medijima, to mora obuhvatiti i promenu zakonodavstva, pa ćete dobro razmisliti da li ćete seksualizovati ženu ili bilo koga u svom medijskom sadržaju. Treba uvesti i podsticaje za rodno senzitivne medije - objašnjava analitičarka.
Za ulogu medija u društvu, Mirosavljević Bobić navodi da je dvostruka - da pruži građanima tačne informacije kako bi formirali stav, a druga je - kontrola vlasti.
Građani preko linka mogu učestvovati u kreiranju medija i tako biti saradnici Medijske opservatorije, čija je jedna od kreatorki Mirosavljević Bobić.
O tome koliko ima fašizma u medijima, kako se predstavljaju žene, šta građani u stvari žele da čitaju, o medijskoj pismenosti, patrijarhalnosti i seksualizaciji, ali i više o projektu "Refraktor", pogledajte u emisiji “15 minuta”.