Izvor: JužneVesti.com, 12.Mar.2024, 14:24
Plan za novu prugu: Brzina do 200 km/h, ukidanje stajališta i 17 vozova dnevno između Niša i Aleksinca
Obnavljanje pruge između Niša i Beograda najavljuje se već godinama, a poslednja najava je da će radovi krenuti 2025. godine. U novom prostornom planu stoji se da će se rekonstrukcija raditi na tri deonice, kao i da će biti ukinuta i stajalište, među kojima su ona u Vrtištu, Mezgraji, Supovcu, Nozrini, Trnjanima i Grejaču. Navodi se i da će biti 9 pari lokalnih vozova dnevno na relaciji Jagodina – Niš i 17 vozova dnevno između Niša i Aleksinca.
Agencija za >> Pročitaj celu vest na sajtu JužneVesti.com << prostorno planiranje i urbanizam Srbije oglasila je javni uvid u Nacrt izmena i dopuna prostornog plana područja posebne namene infrastrukturnog koridora železničke pruge Beograd-Niš. Kako se u ovom dokumentu navodi radiće trasa od oko 110 kilometara i plan je da se saobraćaj odvija do 200 km/h.
Radiće se odvojeno tri deonice: Velika Plana – Gilje dužine oko 50 km, Paraćin – Stalać dužine oko 20 km i Đunis – Trupale dužine oko 38 km.
Ono što je novo, jeste da će neke stanice biti ukinute, a neke biti rekonstruisane.
Na deonici pruge Đunis – Niš (Trupale) se zadržavaju, rekonstruišu i modernizuju stanice Aleksinac i Trupale, a zamenjuju novim stanice Korman i Adrovac. Na mestu postojećih stajališta Lužane i Tešica formiraju se nove stanice. Postojeća stanica Grejač se ukida, ali se ostavlja mogućnost povezivanja sa planiranom trasom i povezivanjem industrijskog koloseka za potrebe lokalne privrede. Ukidaju se stajališta: Trnjani, Nozrina, Supovački most, Mezgraja i Vrtište - piše u planu.
Vozovi će biti podeljeni na brze putničke, međunarodne, regionalne i lokalne putničke.
Regionalni putnički vozovi saobraćaće na dva pravca: Beograd – Stalać i Niš –Jagodina. Planirano je da na svakoj trasi i u svakom pravcu bude po 7 pari vozova. Lokalni putnički vozovi saobraćaće na pet linija: Beograd – Velika Plana 18 pari vozova dnevno, Beograd – Mladenovac 6 pari vozova dnevno, Velika Plana – Stalać 10 pari voza dnevno, Jagodina – Niš 9 pari vozova dnevno sa sličnim preklapanjem kao kod direktnih vozova, i Aleksinac – Niš 17 pari vozova dnevno - navodi se u dokumentu.
Pruga Beograd – Niš duga je 244 km i puštena je u saobraćaj 1884. godine. Dok vozovi na severu Srbije daljinu od 100 kilometara prelaze za pola sata od Niša do Beograda putuje za oko 6 sati.
Da će se i na ovoj pruzi putovati brže najavljuje se već godinama, a tokovi se pomeraju i svaki put se licitira nekom drugom godinom. Prvobitno su predsednik Aleksandar Vučić i ministri Vlade obećavali da će biti još 2023. potom 2029. godine, uz mogućnost da može biti i 2026. godine završena.
Poslednja najava stiže ministra saobraćaja Gorana Vesića koji je rekao da će izgradnja pruge početi 2025. godine, a da će biti gotova do kraja 2028. godine.
Izgradnja pruge od Beograda do Niša trajaće tri i po godine, jer za razliku od brze pruge prema Subotici, gde smo potpuno zatvorili saobraćaj, ovde se saobraćaj neće zatvarati već će se raditi u prozorima, odnosno u uslovima periodičnih obustava saobraćaja. Ne možemo da zatvorimo prugu prema Nišu, jer bi to zaustavilo kompletan železnički saobraćaj cele južne Evrope prema srednjoj Evropi - naveo je Vesić.
Istakao je i da će se nakon rekontrukcije vozom od Beograda do Niša stizati za 100 minuta.
Pogledaj vesti o: Jagodina