OTKAZUJU LINIJE Ruski vozovi više u garaži nego na prugama

Izvor: Blic, 21.Sep.2015, 20:48   (ažurirano 02.Apr.2020.)

OTKAZUJU LINIJE Ruski vozovi više u garaži nego na prugama

Železnice Srbije“ najavile su nedavno kupovinu još 27 ruskih vozova iako se prethodna kupovina istih dizel vozova pokazala promašajem.

Naime, činjenica je da se ruski vozovi plaćeni međunarodnim kreditom često se kvare, zbog čega se otkazuju redovne linije. U poslednja dva meseca na relaciji Kraljevo-Lapovo vozovi ne saobraćaju vozovi, a polasci se često otkazuju i na relaciji Kraljevo-Stalać-Jagodina. >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic <<

Od tri dizel motorna voza, na čvoru u Kraljevu saobraća samo jedan, dok ostali vreme uglavnom provode u garaži na popravci.

“Ruskinja” prototip za Srbiju

Serija 711 je dvodelni putnički dizelmotorni voz koji je posebno dizajniran za železnicu Srbije 2011. godine, a proizvodi se u zavodu „Metrovagonmaš“ u Rusiji, popularno nazvan “Ruskinja”. Plan je da ove garniture vozova postepeno zamene dotrajale šinobuse i “makose”. Po stručnim analizama, Srbiji je potrebno četrdesetak ovakvih vozova.

- Ovih dana uopšte nema polazaka za Lapovo jer nemamo garnituru vozova. Ne znamo ni kada će se uspostaviti ponovo ta linija. Pozovite sutra. Prijatno! - kažu u železničkoj stanici u Kraljevu.

Sličan odgovor smo dobili u u Lapovu. Rekli su nam da zovemo svako jutro jer se može desiti da tog dana voz i ode za Kraljevo.

- Ruski vozovi su nepoznanica za naše mašinovođe jer su neka vrsta prototipa. Drugo, ti vozovi su još u garanciji i niko do naših mehaničara ne sme da ih popravlja, a dok se sačeka da neki deo stigne od proizvođača, prođe poprilično vremena. Najbolji primer je Kraljevo, gde od tri voza, saobraća samo jedan. Za to vreme druga dva stoje u radionici, a polasci se otkazuju - saznaje “Blic”.

Kako smo saznali, postoje različita mišljenja zbog čega dolazi do čestih kvarova ruskih vozova. Po jednoj varijanti, vozovi su loše napravljeni, odnosno da su stavljeni nemački motori u rusku šasiju. Kao primer navode da se posle tri godine posle kupovine ogulila farba, a posle godinu dana se podigao pod ili je hladnjak postavljen tako da skuplja puno prašine. Takođe, zvučna izolacija kao i plastika za rukohvate su loše urađeni.

Drugi smatraju da se ruski vozovi loše održavaju, pa navode česta oštećenja hladnjaka zato što je u njih sipana voda, umesto antifriza.

„Železnice Srbije“ su kupile 12 novih ruskih vozova od kompanije “Metrovagonmaš” koji su plaćeni 43 miliona švajcarskih franaka. „Železnice“ su potpisale ugovor za nabavku još 27 ovih garnitura u vrednosti od 100 miliona dolara.

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.