Kuda leti JAT ervejz?

Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 12.Okt.2010, 17:51   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Kuda leti JAT ervejz?

NOVI SAD -

Dok Skupština Srbije raspravlja o razvoju domaćeg aviosaobraćaja i garanciji Vlade na kredit "Jat ervejza" za zakup dva aviona nove generacije, sudbina našeg nacionalnog avioprevoznika još uvek nije poznata. Jedino što je za sada sigurno jeste da je stav Vlade Srbije da "Jat ervejz" dobije strateškog partnera sa većinskim vlasništvom.

Dragan >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio Televizija Vojvodine << Divić, predsednik sindikata pilota "Jat ervejza" poručuje da su radnici voljni da rade, kako bi pomogli da kompanija opstane. Međutim, on smatra da je država zakasnila sa obnovom Jata barem deset godina, jer kako kaže, danas ako hoćete da kupite nov avion na isporuku morate da čekate oko tri godine, a jedan nov košta 50 miliona evra.

Uskoro direktno do SAD

Usvajanjem novog Zakona o vazdušnom saobraćaju, o kome se trenutno raspravlja u parlamentu, biće stvoren pravni okvir za realizaciju direktnih letova "Jat ervejza" ka Sjedinjenim Američkim Državama, saopštila je danas nacionalna aviokompanija, istakavši da sve veći broj naših ljudi u Americi traži da se obezbedi direktna veza sa Srbijom.

Na sastanku koji je juče održan u Direktoratu za civilno vazduhoplovstvo razgovarano je o mogućnostima za uvođenje direktne vazdušne linije između Srbije i SAD i neophodnim koracima da bi taj projekat mogao da se realizuje, navedeno je u saopštenju.

Sastanku su prisustvovali generalni direktor Direktorata Nebojša Starčević, državni sekretar u Ministarstvu za infrastrukturu Miodrag Miljković, generalni direktor "Jat ervejza" Srđan Radovanović i generalni konzul Srbije u Čikagu Desko Nikitović.

Radovanović se prošlog meseca sastao sa srpskim konzulom u Čikagu i konstatovano je da za uvođenje direktne aviolinije vlada veliko interesovanje među našim ljudima, koji žive u SAD.

Tom prilikom je istaknuto da se sve veći broj njih obraća srpskim vlastima sa zahtevom da se obezbedi direktna veza sa Beogradom.

Samo u toku prošle godine "Jat ervejz" je prevezao čak 60.000 putnika, koji su sa presedanjem doputovali iz SAD, a prihodi od prevoza tih putnika svakako bi bili mnogo veći kada bi srpski avioprevoznik imao direktnu liniju do SAD, navedeno je u saopštenju.

"Kad se sabere zamena sadašnje flote od nekih 12 aviona, nama treba oko 700 miliona evra, a to je velik novac za ovu državu. Greška svega ovoga je to što nije rađeno polako, jedan po jedan. Jednostavno došli smo do kraja i sad kako se izvući? Država nema para za nove avione i sad mora a traži strateškog partnera i da se odrekne svoje zarade koju je do sada imala" – objašnjava kapetan Divić.

Dobitak strateškog partnera

Novi strateški partner Jata dobiće i takozvane "slotove", odnosno, udarne termine sletanja i poletanja na velikim evropskim aerodromima, što mnoge kompanije nemaju, a dobiće i 40 % tržišta Ardodroma Beograd što je više od milion putnika.

"To će dobiti novi starteški partner. Dobiće stručne ljude, pilote u čijim su sigurnim rukama naši avioni, dobiće stručno osoblje. Organizovanje kompanije nije lako jer ima veoma teških kadrovskih i stručnih uslova koje treba ispuniti", kaže generalni direktor "Jat ervejza" Srđan Radovanović.

Milion putnika

"U ovom trenutku rade se udruživanja svih svetskih aviokompanija u Americi, Evropi i dalekom istoku, tako da to što će "Jat ervejz" da uđe u strateško partnerstvo sa nekom velikom kompanijom je neminovnost. Jat kao kompanija mora da postoji i sa strateškim partnerom i bez njega", poručuje državni sekretar Ministarstva za infrastrukturu, zadužen za vazdušni saobraćaj, Miodrag Miljković.

Zanimljivo je to što "Jat ervejz" godišnje preveze više od milion putnika i spada u red najbezbednijih aviokompanija na svetu, a sve to uspeva sa svega 10 aviona od kojih ni jedan nije mlađi od 25 godina.

Budući strateški partner JAT-a, za kojeg će tek biti raspisan tender, moraće da investira u novu flotu, jer bez toga neće moći da ostvari profit, ali će i naslediti veliki broj zaposlenih, među kojima danas ima najmanje onih koji zapravo donose zaradu, a to su stjuardese i piloti.

Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio Televizija Vojvodine. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio Televizija Vojvodine. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.