EASA: Vratićemo odobrenja kad se otklone nedostaci; Avia Prime: Nije bilo prekida poslovanja, već smo uložili 1,7 miliona evra u Jat Tehniku, planiramo još

Izvor: TangoSix.rs, 29.Jul.2021, 12:40

EASA: Vratićemo odobrenja kad se otklone nedostaci; Avia Prime: Nije bilo prekida poslovanja, već smo uložili 1,7 miliona evra u Jat Tehniku, planiramo još

EASA i vlasnik Jat Tehnike kompanija Avia Prime odgovorili su danas na pitanja Tango Sixa o kontroli srpskih EASA Part 145 odobrenih organizacija. Oba odgovora idu u pravcu navodnog brzog razrešenja prošlonedeljnog dešavanja koje je dobilo i neznatnu medijsku i političku dramatizaciju.
EASA je potvrdila pisanje Tango Sixa i u današnjem odgovoru konstatovala da su EASA MOA odobrenja za Jat Tehniku i GAS Aviation suspendovana:
>> Pročitaj celu vest na sajtu TangoSix.rs << /> – Odobrenja će biti ponovo vraćna od strane EASA-e jednom kada se fajndinzi (Level 1 findings u ovom slučaju) zatvore (otklone) i kada se (od strane predmetnih organizacija) saglasja sa EASA zahtevima praktično dokažu. – stoji u kratkom odgovoru evropskog regulatora.
„Nismo stali sa operacijama u pandemiji ni za 24 časa. Nije bilo otpuštanja zaposlenih, već smo uložili 1,7 miliona evra.“ / Foto: Jat Tehnika Sa druge strane, vlasnik Jat Tehinke kompanija Avia Prime odgovorila je detaljnije na upit našeg portala. Tvrde da beogradski MRO nije stao sa poslovanjem jer će privremeno koristiti LineTech EASA sertifikat, da su već uložili određena novčana sredstva u Jat Tehniku i da planiraju da nastave sa investicijama:
– EASA je odlučila da sprovede kontrolu (audit) svih srpskih MRO organizacija sa evropskim sertifikatom. Moramo da naglasimo da poštujemo sve EASA-ine odluke i da gledamo blagonaklono na sve njihove kontrole, ranije i buduće, imajući u vidu da je to najbitnije regulatorno telo na svetu. Takođe smo veoma zahvalni što Jat Tehnika može da obavlja svoje operacije pod EASA Part 145 sertifikatom i da tako pruža usluge linijskog i baznog održavanja kompanijama baziranim u Evropskoj Uniji.
Poštujemo EASA-inu odluku i nakon kontrole već smo napravili neophodne korake u skladu standardnih procedura. Podneli smo plan korektivnih akcija EASA-i u ponedeljak i sada čekamo njihovo odobrenje tih predloga kako bi počeli da pravimo neznatna usaglašavanja koja će nam omogućiti da ponovo poslujemo pod predmetnim sertifikatom.
„Uložili smo u alate i proširivanje postojećih kapaciteta.“ / Foto: Jat Tehnika Kako ne bi usporili redovno poslovanje i kako ne bi izneverili naše klijente, od ponedeljka Jat Tehnika koristi beogradske kapacitete pod našim validnim poljskim LineTech EASA sertifikatom. Isporučićemo sve avione po planu i nismo imali nikakve negativne reakcije od naših klijenata kojima trenutno održavamo avione. Jat Tehnika je bitan deo naše grupe kompanija i u toj činjenici postoji benefit, možemo kompenzovati sve izazove koristeći naše deljene resurse. Avia Prime grupa i dalje raste i menja se na bolje i sigurni smo da će nam predmetni događaji pružiti vredan uvid u to kako možemo biti još bolji.
U ovom konkretnom trenutku, pored korektivnih mera koje ćemo primeniti, ništa se značajno nije promenilo u dnevnim operacijama Jat Tehnike. Imamo velike planove za ovu kompaniju zakazane za kraj 2021. godine. – stoji u odgovoru Avia Primea za Tango Six.
Na naša pitanja o ključnom delu ugovora o privatizaciji Jat Tehnike, zahtevanom nivou ulaganja u opremu i infrastrukutru, iz Poljske kažu da se to ne dovodi u pitanje i pored potrebe za balansiranje uslovljeno Korona krizom:
– Jat Tehnika ima veliki potencijal, izuzetnu istoriju i iskustvo, što jeste i što će biti jedan od temelja na kojem gradimo Avia Prime grupu.
Ne kao opravdanje već kao činjenicu moramo naglasiti da smo Jat Tehniku preuzeli pred do sada nezabeleženu situaciju u globalnom komercijalnom vazdušnom saobraćaju – potpunom padu obima saobraćaja i srodnih poslovnih aktivnosti usled pandemije. Ono što mnogi verujemo ne znaju je da u ovoj vrsti posla moramo imati znatne rezerve sredstava kako bi plate neometano bile isplaćivane, šta god da se dogodi.
„Veoma smo voljni da investiramo i novih 10 miliona evra u kompaniju.“ / Foto: Jat Tehnika Tokom procesa preuzimanja Jat Tehnike trebalo je da investiramo u kritične tehničko-tehnološke kapacitete kompanije. Balansirali smo na finoj liniji između investicija i toga da ostanemo operativni prilično umešno u poslednjih 18 meseci jer smo bili u stanju da investiramo 1,7 miliona evra kako bi ispunili ugovor o privatizaciji sa Vladom Srbije. Takođe, tokom pandemije nismo zaustavili naše operacije u Beogradu ni za 24 časa, sačuvali smo zaposlene i radili smo na avionima naših klijenata. Poslednjih nekoliko meseci donelo je pozitivne promene u motorskom odeljenju beogradskog MRO-a, odeljenju za servisiranje stajnih trapova i u vidu novih renomiranih klijenata koji će nas angažovati krajem ove godine.
Takođe smo veoma voljni da investiramo i novih 10 miliona evra od kojih je većina već pre-alocirana, pre svega za nove alate i druga unapređenja naših kapaciteta. – stoji u odgovoru Avia Primea za naš portal.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.
The post EASA: Vratićemo odobrenja kad se otklone nedostaci; Avia Prime: Nije bilo prekida poslovanja, već smo uložili 1,7 miliona evra u Jat Tehniku, planiramo još appeared first on Tango Six.

Nastavak na TangoSix.rs...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta TangoSix.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta TangoSix.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.