Voze „škodu“, vole „zastavu“

Izvor: Blic, 20.Mar.2007, 13:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Voze „škodu“, vole „zastavu“

KRAGUJEVAC - Iako je gradonačelnik Kragujevca Veroljub Stevanović nedavno pozvao predstavnike republičke vlasti da za svoje potrebe kupuju vozila iz „Zastavinog" programa kako bi pokazali da stvarno žele da pomognu domaću automobilsku industriju, gotovo svaki treći automobil u njegovom voznom parku je „stranac". Od ukupno 30 službenih automobila koje koristi Skupština grada Kragujevca, osam je iz stranog proizvodnog programa.

Prema podacima Skupštine grada, dva kombija >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << „fijat dukato" i „kija" dobijena su kao donacije 1998. i 2000. godine. U „škodi oktaviji" najviše klase iz 2005. godine se vozi uglavnom gradonačelnik. Ostali gradski funkcioneri koriste i „opel zafiru" kupljenu 2005. godine, kao i dva vozila marke „ševrolet" istog godišta. Cene tih vozila su po 20.000 evra. Kao vozila strane proizvodnje u voznom parku Skupštine grada se vode i dve „lade nive", koje služe za odlazak na terene i seoska područja.

Kako je izjavio Veroljub Stevanović, automobili koje proizvode strane firme se koriste za duža putovanja, jer su pouzdaniji. Sve ostalo što se vozi po gradu i bližoj okolini, kupuje se od „Zastave".

Ukradena tri „pasata"

Iz voznog parka Skupštine grada su tokom protekle četiri godine ukradena tri vozila marke „folksvagen pasat", čija je cena po 30.000 evra. Dva su oteli razbojnici u Beogradu, od vozača bivšeg gradonačelnika na parkingu Skupštine Srbije, a treći je nestao Veroljubu Stevanoviću kada je bio u službenoj poseti gradu pobratimu u Poljskoj. Nijedan nije vraćen.

- Iz domaćeg programa su 22 automobila - 10 „juga", četiri „floride" i dve „zastave 10". Sve inspekcijske službe voze domaće automobile. Kada sam predložio da javna preduzeća i državni organi kupuju „Zastavina" vozila, nisam mislio na to da se visoki funkcioneri voze u njima, ali zna se da je tokom proteklih godina kupljeno mnogo stranih vozila, a isti posao su mogla da obavljaju i domaća. Pre svega, kako je policiji i drugim službama odgovarao „fijat punto", dok im istovetna „zastava 10" sada ne odgovara - kaže Veroljub Stevanović i ističe da predsednici drugih, manjih opština u unutrašnjosti voze mnogo skuplje automobile - u Kraljevu „audi 8", a u Novom Pazaru „pežo 607".

Tržište Srbije godišnje može da upije, to jest da kupi 120.000 automobila. „Zastava" je u 2006. godini prodala svega 10.502 automobila, ili 4.000 manje nego što je planirala. Za Egipat je izvezeno 1.500 rasklopljenih automobila. Država je u prošloj godini pomogla „Zastavu" sa 800 miliona dinara subvencija, koje su početkom 2007. smanjene za trećinu. Dalja pomoć je uslovljena smanjenjem broja radnika, tako da za 1.000 od sadašnjih 4.000 zaposlenih u fabrici neće biti mesta. Zato su sindikati, menadžeri i gradonačelnik Kragujevca zatražili, pored ostalog, da se za potrebe državnih službi kupuju domaća vozila.

Kako pokazuju podaci iz kragujevačkih javnih komunalnih preduzeća, njihovi vozni parkovi su gotovo stoprocentno sastavljeni od „Zastavinih" automobila.

U JKP „Vodovod i kanalizacija" vozni park se sastoji od 31 automobila.

- Samo jedno vozilo, i to srednje klase, staro pet godina, stranog je proizvođača. To je „tojota korola 1.3", i služi za upravu, i u njoj se vozi devet direktora, prema potrebi. Sve ostalo je domaće - kaže Tomislav Vukadinović, pomoćnik direktora.

U JKP „Čistoća" ima osam službenih automobila, a jedini strani je „fijat regata" star 19 godina. Slična slika je i u ostalim preduzećima pod ingerencijom Skupštine grada.

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.