Stronghold 3 najava

Izvor: GameInfusion.net, 15.Jul.2011, 18:06   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Stronghold 3 najava

 
Prvi Stronghold se pojavio daleke 2001. godine i osvojio je srca mnogih igrača. Oficijalna ekspanzija "The Crusader" je isto dobro prošla na tržištu. Kao što su i neka velika srednjevekovna kraljevstva imala svoje blistave uspone, isto su tako i neslavno propadala. Isti slučaj je bio i sa Stronghold franšizom nakon izlaska Stronghold 2. Taj nastavak je izgubio gotovo sve ono što je bilo kvalitetno u prvom delu. Kasniji međunastavci su bili samo pucnji u prazno i nisu uspeli da >> Pročitaj celu vest na sajtu GameInfusion.net << povrate staru slavu seriji. Danas, 10 godina posle izlaska prvog dela, s’ nestrpljenjem očekujemo Stronghold 3 koji bi trebao seriju da vrati na vrh, gde joj je i mesto.

Firefly studio za Stonghold 3 nije razvijao sopstveni engine, kao što je to bio slučaj sa prethodnim delom, već se odlučio za Vision engine kompanije Trinigy. Vision je koristio i Ubisoft za impresivni Setllers 7. Na osnovu dostupnog materijala, može se videti da igra izgleda veoma lepo i u duhu prvog dela. Svet igre deluje veoma živahno: vojnici ratuju, farmeri beru plodove svog mukotrpnog rada, pekari peku hleb, rudari vade rudu, drvoseče seku drva, pijanice se opijaju ispred pivnica, deca se igraju itd. Igra posebno impresivno izgleda u toku noći, gde samo mali izvori svetala obasjavaju zamak. Za fiziku u igri je zadužen odličan Havoc endžin, koji se već nebrojano puta pokazao kao odličan izbor u različitim igrama. Uništavanje zidina će sada biti praćeno realističnom fizikom i animacijom. Svi efekti vezani za vremenske uslove izgledaju veoma lepo.

Vaš krvni neprijatelj iz prvog dela, Lord Wolf, koga ste bacili sa kule na kraju orginalne kampanje, vratio se iz mrtvih i sada želi osvetu. Deset godina je Vučko spremao vojsku fanatika uz pomoć koje će pokoriti Britansko poluostrvo, i vas skratiti za glavu i poslati bogu na istinu.

Stronghold 3 će imati dve kampanje, od kojih će jedna biti klasična ekonomska, gde ćete nesmetano razvijati svoje kraljevstvo. Ovde se možete diviti svom arhitektonskim umeću, gledaćete zadovoljne građane kako uživaju itd. U igri će biti osam ovakvih misija, uz 17 za vojnu kampanju. Osim toga, biće dostupne i istorijske misije koje će obraćivati velike srednjovekovne bitke.

Naravno, multiplayer komponenta će takodje biti dostupna, kao i klasični skirmish dueli sa kompjuterskim protivnicima. Multyplayer će ići preko Steam-a. Uz igru dolazi i moćan map editor za kreativne korisnike, koji će biti u mogućnosti da napravi sopstvene mape i scenarije, a zatim da ih sa lakoćom podele drugim igračima putem Interneta.


 
Gameplay će u osnovi biti dosta sličan prvom delu, uz, naravno, nekoliko izmena i poboljšanja. Važan elemenat gameplay-a sada su vremenski uslovi, kao i smena dana i noći. Igranje u toku noći se drastično razlikuje od dnevnog, pre svega zbog delimičnog fog of war efekta, koga nema u toku dana. Neprijatelji, posebno Wolf, će napadati noću i pokušati da vas uhvate nespremne. Zbog toga, da biste bili u mogućnosti da vidite namere vaših neprijatelja, morate graditi kule koje će osvetljavati predele ili da šaljete jedinice sa bakljama da izvide teren.
 
Sve ovo će, posebno u kombinaciji sa lošim vremenskim uslovima poput oluje, pozitivno uticati na atmosferu igre. Igra će posedovati standardnu paletu srednjovekovnih gradjevina, vojnika, i vojne opreme. Da biste uspešno napravili jednog viteza, prvo je potrebno napraviti mač i oklop. Mačeve i oklope proizvode kovači. Da bi kovač napravio mač ili oklop, potreban mu je čelik, koji se vadi iz rudnika. Opet, kakav je to vitez bez konja, pa će vam biti potrebne i štale za ove plemenite životinje. Svi ti radnici (kovači, pekari, farmeri, lovci itd.) slabije će raditi ako su nezadovoljni.

Veliku ulogu u igri ima popularnost. U zavisnosti od vašeg stila igranja, možete biti dobar kralj koga vole građani, ili, pak, nemilosrdan tiranin koji će praviti sprave za mučenje, bacati ljude u tamnice, nametati visoke poreze itd. Oba pravca imaju svoje prednosti i mane. Dobar kralj će imati jače vojnike ali će njihov broj biti limitiran, više stanovnika će dolaziti u zamak, itd. Zli vladar će imati slabije vojnike, ali će njihov broj biti drastično veći, dobijaće poklone, biće bogatiji. Na popularnost utiču različiti elementi, poput: hrane, crkve, vremenskih uslova...
 


Izgradnja građevina je sada moguća u bilo kom uglu, omugućeno je rotiranje objekata, gradnja izvan "mreže", kao i još gomila detalja koji doprinose stvaranju realističnog srednjovekovnog zamka.

U toku opsade neprijateljskih utvrđenja, koristićete tešku "artiljeriju" poput katapulta. Za "municiju" ćete koristiti i životinje zaražene raznim bolestima, kugom itd, kao neku vrstu srednjovekovnog "biološkog" nauružanja.

U igri će i dalje biti dostupne smrtonosne zamke uz pomoću kojih ćete zaustavljati neprijateljsku vojsku.

Na osnovu svega što smo do sada bili u prilici da čujemo vezano za igru, izgleda da se Firefly trudi da spoji ono što je oduševljavalo igrače prvog dela, sa modernim trendovima. Savršena Stronghold igra je idealna kombinacija izgradnje zamka, ekonomije i ratovanja. To zna i Firefly studio koji se očigledno trudi da upravo to i postigne.

Stronghold 3 najverovatnije izlazi u septembru ove godine ekskluzivno za PC. Da li je u Firefly studiju ostalo dovoljno kreativne "magije" da nas "opčine" kao što su to uradili sa prvim delom i ekspanzijom Crusader, videćemo kada ugledamo ovu igru na našim ekranima.
 
Dragan JEREMIĆ

 

Nastavak na GameInfusion.net...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta GameInfusion.net. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta GameInfusion.net. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.