
Izvor: GameInfusion.net, 28.Okt.2012, 13:38 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Faster Than Light opis
Najnovija indie senzacija FTL (Faster Than Light) je igra koju će prosto obožavati svaki zaljubljenik u Star Trek i njemu slična ostvarenja. Subset Games, tim koji stoji iza ove igre, ima svega dva člana, a deo novca koji je bio potreban za razvoj, obezbeđen je preko poznatog “crowdsourcing“ sajta Kickstarter.
U svojoj osnovi, FTL je simulacija upravljanja svemirskim brodom, sa veoma jednostavnom 2D grafikom. Sa tehničke strane ovo ostvarenje sigurno neće oduševiti >> Pročitaj celu vest na sajtu GameInfusion.net << nikoga, međutim u igrama ovog tipa to je najmanje važna stvar. Jedini problem jeste mala rezolucija (svega 720p), pa će oni sa velikim monitorima moći jedino da je „razvuku“ preko celog ekrana.
Glavna priča u igri je minimalna: kao kapetan malog broda federacije, došli ste u posed veoma važnih informacija koje mogu da okončaju rat sa pobunjeničkim flotama. Međutim, nalazite se daleko od glavnine vaših snaga, progonjeni od strane daleko nadmoćnijeg neprijatelja. Imate samo jednu opciju na raspolaganju: bežanje brže od svetlosti...
Na početku možete da birate samo jedan brod, dok ostale (njih 8) morate prethodno da otključate rešavajći različite misije. Svaka letelica je podeljena na nekoliko sektora (oružje, štitovi, motori, most, sistemi za održavanje života itd.), koji mogu biti oštećeni u napadu, pa morate voditi računa o njima tako što ćete slati članove posade da ih popravljaju i održavaju. Svi članovi će dobijati iskustvo tokom igre, pomoću kojeg postaju bolji u određenim oblastima (pilotiranju brodom, borbi, popravkama...).
Sama borba sa neprijateljskim letelicama je najzanimljiviji deo igre. Postoji na hiljade taktika koje možete primeniti (ne samo vi, već i vaš protivnik). Da li ćete svu energiju preusmeriti na vaše moćne lasere i topove, i tako uništiti neprijatelja pre nego što on uništi vas? Ili ćete teleportovati jedinice na neprijateljski brod, koje će mu onesposobiti vitalne delove letelice. Na kraju možete i da svu snagu preusmerite u štitove, nadajući se brzom punjenju skale potrebne za FTL skok.
Svaka od ovih taktika zavisi od načina na koji ste nadograđivali brod. Najvažniji resurs u igri, pored goriva potrebnog za FTL skokove, jeste scrap. Njega dobijate kompletiranjem misija, ili ostaje iza uništenih protivničkih brodova. Ovim materijalom ćete kupovati novo oružje, gorivo, razne dodatke, popravljaćete brod itd.
Igra je prilično teška, čak i na najlakšem nivou težine. Morate stalno da vodite računa o ključnim brodskim sistemima, resursima, zdravlju posade, a bitan faktor čini i sreća. Ako poginete to je automatski kraj igre (možda bi bilo dobro da napravite backup save fajla i tako spasite sebe frustracije u određenim momentima).
Na samom kraju vas čeka mega-boss, na koga ćete sigurno potrošiti dosta vremena (ili će vas brzo uništiti pa sve od početka). Kad završite igru, onda krenite ponovo, samo sada sa novim brodom.
FTL je fantastičan dokaz šta mali tim može da uradi bez pritiska velikih izdavača. Ako i ostali Kickstarter projekti (prvenstveno mislimo na Project Eternity i Wastland 2) budu ovako uspešni – ima nade za svet igara.
Nastavak na GameInfusion.net...