
Izvor: GameInfusion.net, 26.Dec.2012, 13:04 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Far Cry 3 opis: Welcome to the Jungle
Posle odličnog keca i blagog ispadanja sa koloseka u drugom delu, Far Cry 3 vraća serijal na velika vrata. Ne samo da ga vraća, već ga lansira među najbolje franšize današnjice, a to je postigao odličnim spojem open world mehanike igranja i dobre priče, koja vas vuče da je završite (ne toliko zbog same radnje koliko zbog potpuno ludih i ekcentričnih likova). Svi znamo koliko je teško ispreplitati ova dva, naizgled nespojiva, elementa.
Sve počinje kada grupa prijatelja krene na nezaboravno putovanje (ispostaviće se stvarno nezaboravno), prepuno alkohola, droge i adrenalina. Nakon padobranskog skoka na jedno ostrvo svi će završiti u kandžama nemilosrdnih pirata, zatočeni, bez izgleda da se izvuku. Međutim, tada na scenu stupate vi, odnosno Džejson Brodi.
Kada je Brodi prilikom bekstva, u samoodbrani, prvi put ubio, reagovao je kao svaki normalan čovek – samo što se nije ispovraćao. On je samo jedan pomalo razmaženi klinac koji u životu nije držao oružje u ruci, ali vrlo brzo shvata da, da bi preživeo i spasao prijatelje iz čeljusti kriminalaca, mora da postane neko drugi, bolje rečeno, mora da postane nešto drugo.
Ovo je priča o promeni, o transformaciji jednog čoveka. Brodi sve više i više gubi kontakt sa civilizacijom. Lovljen kao divlja zver od strane Vasa i njegovih pirata, počinje da razmišlja na drugi način, i od lovine će vrlo brzo postati lovac. Posle inicijalnog gađenja, ubrzo će ubijanje prihvatiti kao deo rutine, kao pobedu.
‘You know, I never thought I’d be able to kill someone. The first time, it felt wrong, which is good, right? But now, now it feels like winning.’
Ali kada vidite i iskusite ono što je Džejson Brodi video i iskusio (nećemo da ulazimo u teritoriju spojlera), počećete donekle da opravdavate i razumete njegovo ponašanje. Međutim, problem je gubitak kontrole i savesti, problem je lična satisfakcija u novonastaloj monstruoznosti glavnog junaka, gubitak mogućnosti razlikovanja dobrog od lošeg.
Džejsona će pod svoje uzeti domorodačko pleme Rakyat koje je u ratu sa piratima modernog vremena, naučiti ga preživljavanju i usmeriti na put ratnika. Vrlo brzo će od smotanog klinca postati Rambo, a spasilačka misija će biti ispreplitana motivima osvete, gde će često upravo ona dominirati i uzimati maha.
Istina, možda je malo nelogično da čim pobegnete od Vasa umete da rukujete oružjem skoro perfektno, ali to ne menja činjenicu da ćete na početku biti slabašni, a vremenom i iskustvom postajati kaznena ekspedicija. Kada se prvi put otisnete u džunglu imaćete malo energije, malo municije, oružja i gotovo nikakve sposobnosti osim da opalite metak.
Prvo što morate naučiti je kako da preživite na ostrvu, a to podrazumeva pre svega lov. On je izuzetno kvalitetno urađen i predstavlja pravo zadovoljstvo kada se trudite da pronađete plen, zatim da ga pratite, i na kraju pogodite strelom. Na ostrvu postoji skoro 30 različitih vrsta životinja, od onih bezazlenih poput srna, pa sve do najopasnijih prirodnih predatora kao što su tigrovi, vukovi, ajkule i krokodili. Životinje će se, u zavisnosti od vrste, kretati ili same ili u čoporima, međusobno se loviti i napadati, tako da ćete ispred sebe gledati pravu prirodnu borbu za opstanak.
Od životinjskog krzna pravite sebi novčanike, rančeve, torbe za municiju, pregrade za nošenje oružja itd. Kao što je rečeno, na početku ćete biti potpuno limitirani i bićete prinuđeni da lovite i sakupljate krzno jer igra ne daje ništa na tacni. Čak je i količina novca koju možete nositi ograničena veličinom novčanika.
Arhipelag Ruk bi bio pravi tropski raj da nije do zuba naoružanih gerilaca, trgovaca robljem i narkoticima. Mapa je ogromna, bogata brojnim mogućnostima za istraživanje i predstalja pravo zadovoljstvo oblizati terene, pećine i hramove. Regije ostrva postaju vidljive osposobljavanjem radio tornjeva. Ovaj koncept podseća na Assassin’s Creed serijal i u njemu viđen način otkrivanja mape. Svi tornjevi se razlikuju i u poluraspadnutom su stanju tako da je prava avantura popeti se na njih.
Na mapi ćete videti koje su regije pod čijom kontrolom. Na početku su gotovo sve pod kontrolom kriminalaca. Porstor oslobađate “čišćenjem” neprijateljskih baza i punktova od piratskog ološa, dopuštajući da autohtono pleme Rakyat preuzme kontrolu.
Oslobađanje baza je vrlo prijatno iznenađenje, pošto je bilo za očekivati da će vam posle nekolicine oslobođenih, prerasti u maltretiranje i dosadu. Naprotiv, svaka baza donosi nešto novo. Položaj u odnosu na teren, raspored objekata unutar baze, broj i vrste protivnika, sve to odlučuje o pristupu koji ćete izabrati. Vrlo bitna stvar – nemojte zaboraviti na aparate za uzbunu. Najbolje je prvo pobrinuti se da ne dođe pojačanje, pa čak i po cenu da budete primećeni. Uklanjanje protivnika iz regija olakšava kretanje po mapi jer u neprijateljskim područijima će biti česte patrole na putevima što vas tera da idete u dubinu džungle, a tamo je sve samo ne bezbedno.
Čišćenje baza je samo jedna od aktivnosti iz bloka sporednih zadataka. Dobijaćete i misije da ulovite određenu životinju oružjem koje će vam biti obezbeđeno, da likvidirate određenog pirata nožem, ili da za ograničeno vreme prevezete vozilo sa lekovima na zadatu destinaciju. Ove vrste zadataka brzo dosade jer su slične, neinovativne i ne toliko bitne.
Borba je raznolika i zanimljiva. Možete biti destruktivni i sačmarom uleteti među neprijatelja bez dubljeg promišljanja, bacati bombe, postavljati mine, a tu je i bacač plamena koji ne samo da prži protivnike već i okolinu, travu, drveće, kuće, tako da vrlo lako mežete da budete zahvaćeni u spopstvenom plamenu. Ljubitelji stealth igranja će biti u svojevrsnom raju. Džungla omogućava vrlo lako stapanje sa okolinom i neprimetnost. Možete se prikradati neprijateljima sa leđa i nožem obaviti posao ili snajperistati iz daljine, odluka je samo vaša.
Umešani su i lagani RPG element. Iskustvo dobijate ubijanjem protivnika, a to će se manifestovati iscrtavanjem tetovaže na podlaktici. Kako dobijete novu sposobnost i trik, tako sleduje i jedan crtež na ruci. U početku nećete imati neki osećaj stvarnog napredovanja, ali ne dajte da vas to zavara. Dok trepnete izvodićete akrobatske poteze. Dobijaćete sposobnosti poput dodatne energije, bržeg šunjanja, bržeg plivanja itd.
Za kretanje po ostrvu na raspolaganju imate brojna vozila. Automobili su prilično tromi i nije ih baš lako iskontrolisati, naročito ako ”nabijete” gas do kraja. Odbijaćete se od drveća kao na fliperu, a neretko ćete se survati u provaliju. Ovo se neće dešavati samo vama već može se primetiti i da AI ima poteškoća sa vožnjom i da se zaglavljuje i sudara.
AI je napredovao u odnosu na prethodnike. Protivnici će se pametno pozicionirati u odbrani, a kada naslute da ste blizu, odnosno postanu sumnjičavi, češljaće područije na kojem su nešto čuli. Slaće izviđače ispred većih grupa i pokazivaće dobru grupnu organizovanost, pokušavajući da manevrišu oko vas. Posebno su nezgodni psi koji vas mogu daleko lakše spaziti od ljudi.
Multiplejer nije kvalitetan poput singlplejera, ali je zadovoljavajuć. Postoji co-op mod čija je kampanja smeštena šest meseci pre dešavanja iz glavne igre, a radnja se događa na drugom ostrvu Ruk arhipelaga. Ova kampanja je daleko linearnija od singlplejera i ne pruža ni trunčicu slobode koju imate ako igrate sami.
U takmičarskom segmentu multiplejera, najkvalitetniji je Firestorm mod u kome timovi moraju da zapale tuđe baze, istovremeno čuvajući i svoje.
Far Cry 3 je, što se kaže, full package. Sadrži ponešto za svakoga, bilo da ste ljubitelj dobre akcije, ili šunjanja, bilo da želite priču koja će vas vući do kraja, ili jednostavno hoćete da oslobađate ostrvo od pirata modernog doba. Far Cry 3 je sigurno najbolja singplejer pucačina ove godine kao i jedan od najjačih konkurenata za igru godine. Definitivno ga ne treba propustiti.
Nastavak na GameInfusion.net...