Dishonored opis: hoćete li biti masovni ubica ili tihi osvetnik?

Izvor: GameInfusion.net, 17.Okt.2012, 15:43   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Dishonored opis: hoćete li biti masovni ubica ili tihi osvetnik?

 
Neveliki broj igara će vam, u današnje vreme, omogućiti slobodu i kreativnost u igranju. Pri tome nije reč o otvorenom svetu tolikih razmera da će vam brada ispasti na pod, u kom možete raditi sve, od glavnog kvesta pa do traženja žene i idealne kuće, odlaska na pecanje, kockarnicu... Reč je o mnogo manje megalomanskom pristupu koji vam omogućava da sami birate način igranja, recept viđen u npr. Deus Ex: Human Revolution.
 
Da li ćete biti orijentisani ka šunjanju, >> Pročitaj celu vest na sajtu GameInfusion.net << veranju po krovovima, kretanju kroz kanalizaciju, ujedno izbegavajući veće okršaje i krvoproliće ili će vam privlačniji biti direktan pristup, “udri sve na šta naiđeš i ostavi tonu leševa za sobom”, zavisiće isključivo od vas i vašeg strpljenja. 
 
Naravno, prosečan igrač će verovatno izabrati srednje rešenje. Ako krenete krvavim putem to će imati i svoje posledice u vidu više stražara jer će grad biti svestan da se nešto dešava i igra će postajati teža.
 

 
U ulozi Korva Atana, kraljicinog telohranitelja i čoveka od poverenja, bićete nepravedno zarobljenji zbog ubistva njenog visočanstva i kidnapovanja njene ćerke, legitimnog prestolonaslednika. Kada, uz pomoć prijatelja iz pokreta lojalnog ubijenoj kraljici, uspete da pobegnete i izbegnete zacementiranu smrtnu kaznu, odmah ćete, na krilima osvete, krenuti u eliminaciju svih koji su odgovorni za državni udar i vašu ličnu nesreću.
 
Čim izjurite iz tamnice postaće vam jasno da je grad Dunwall u fazi raspadanja. Kuga koja hara odnosi živote siromašnijih slojeva i ubija sve ljudsko u onima koji uspevaju da je prežive. Ograničeno kretanje ljudi, zamandaljena i obeležena vrata, strujni zidovi koji će spržiti svakog ko proba da prođe kroz njih, zvučnici iz kojih dopire propaganda i upozorenje da će svako biti ubijen ko odbije poslušnost ili bude doprinosio sveopštem haosu. 
 
Naravno, Korvu mogu samo da pljunu pod prozor, on može da radi šta hoće. 
 
Međutim u ovakvom stanju, svaki leš koji za sobom ostavite će doprinostiti dodatnom raspadanju grada. Panika će se povećati, dosadni pacovi će se razmileti po gradu i biće više kugom zaraženih ljudi u zombi stanju. Sve ovo utiče i na epilog igre, kao ''nagrada'' za nestrpljivo i nesmotreno prelaženje.
 

 
Misije su dizajnirane tako da će Korvo putovati u različite delove Dunwall-a sa ciljem da eliminiše ili onesposobi istaknute predstavnike aktuelne vlasti. Svaka prepreka na koju naiđete ima po tri–četiri načina za uklanjanje ili prelaženje. Za gotovo sva zaključana vrata najčešće možete naći prozor ili balkon kroz koji možete ući, pokušati kroz kanalizaciju ili jednostavno gađati vrata kanisterom i razneti ih jer, budimo realni, traženje ključa je dosadno.
 
Jedna potencijalna začkoljica sa igrom je što od vas traži da odaberete šunjački pristup, a sa druge strane Korvo je stanju da uništi sve pred sobom. Ogromna količina moći će vas prosto vući da krenete u štetu, međutim to uopšte neće biti jeftino. Energija i mana se ne regenerišu samostalno, municija nije toliko česta da je ima za rasipanje, a pritom su i napici i metkovi, odnosno strelice, prilično skupi spram količine novca koju možete da sakupite tako da ćete verovatno ostati bez poboljšane opreme. Na ovaj način vas Dishonored primorava da se kontrolišete, da budete racionalni i cenite sve što imate u inventaru.
 
Pored konvecionalnog naoružanja, biće vam na raspolaganju i natprirodne sposobnosti koje se stiču i poboljšavaju sakupljanjem runa na manje ili više skrivenim mestima kroz igru. Imajte na umu da njih nema dovoljno da apgrejdujete sve moći koje su vam na raspolaganju, tako da budite oprezni i poboljšavajte one sposobnosti koje leže odabranom stilu igranja. 
 
Onaj ko izbegava sukobe će se, recimo, pre odlučiti da gleda kroz zidove i napredniju teleportaciju, dok će tabadžija najpre uzeti povećavanje helta, prizivanje pacova...
 

 
AI je prilično dobar i imajte na umu da Dishonored ne prašta greške tako da je često snimanje pozicije neophodno. Morate voditi računa o svemu. Ostavljen leš na sred puta će alarmirati patrolu, svaki zvuk, eksplozija, razbijanje, čak i vaši koraci će podići protivnike na viši nivo opreza što će vas naterati da se skrivate dok opasnost ne prođe. 
 
Diverzija i odvlačenje pažnje su vrlo jaka oružja i iskorišćavanje okoline u svoju korist je od neprocenjivog značaja.
 
Iako je grafika mogla biti bolja za današnje standarde, art i atmosfera u igri su odlični, dizajn likova interesantan, a glasovna gluma je na visokom nivou. Vrlo brzo ćete biti uvučeni u ovaj mračni i melanholični svet.
 
Najveća mana igre je priča. Neće nam doneti ništa novo i spektakularno i prilično je predvidiva. Osveta je uvek zanimljiv motiv i mogao je biti daleko bolje iskorišćen.
 
Dishonored je korak napred koji nas vraća u prošlost. U eri multiplejer igara, hodnik pucačina i sve veće filmske atmosfere sa pregrštom katscena, ova igra kao da prkosi zahtevima tržišta. Pred nama je prava poslastica kojoj će se sigurno najviše obradovati old-school gejmeri, osedeli od čekanja da se neko seti da i oni postoje.
 

Nastavak na GameInfusion.net...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta GameInfusion.net. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta GameInfusion.net. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.