Izvor: RTS, 27.Nov.2023, 06:59

Мост до Каћа и тунел Иришки венац најзахтевнији објекти на Фрушкогорском коридору; на деоници од Шапца до Лознице гради се 30 објеката

Према тренутним подацима, Србија има 962 километра ауто-путева, а најављено је отварање и нових деоница. У овом тренутку ради се на 461 новом километру и питање је дана када ће Србија добити хиљадити километар пута првог реда. Више милијарди евра улаже се у изградњу >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << саобраћајница с циљем да се инфраструктура подигне на виши ниво и буде мотор развоја привреде.
Од Срема, Баната, преко Мачве, Шумадије, до Овчара и Каблара, Западне Србије – нема региона где се не граде километри и километри нових путева. И док се ускоро очекује пуштање у саобраћај нових километара на Моравском коридору, деонице од Макрешана до Крушевца–Кошева од 10,5 километара, на северу земље, подно Фрушке горе, свакодневно се ради на изградњи коридора који ће спојити Нови Сад и Шабац.

"Највећи проблем јесу камиони који праве огромне, ужасне гужве на самом Венцу. Ја радим у Новом Саду тако да знам колико нам то отежава свакодневно путовање", каже житељка Ирига.
Кажу и да ће им, када се заврши деоница, Нови Сад бити надохват руке и да ће избећи тај густи саобраћај преко Иришког венца.
На Фрушкогорском коридору најзахтевнија два објекта су мост преко Дунава од Петроварадина до Каћа и тунел Иришки венац.
"Интензивирани су радови у тунелу, тренутно копамо тунел са четири нападне тачке, две на улазном и две на излазном порталу и тренутно смо на два километра и 50 метара, значи на неких 30 одсто смо ископа целог тунела", наводи Никола Караџић из "Коридора Србије".
Динамика радова према речима извођача је веома задовољавајућа, и очекује се да ће тунел бити пробијен 2025. Дневно је ангажовано преко 700 радника и 200 машина.
Радници и механизација и у Западној Србији: од Паковраћа до Пожеге биће изграђено 19 инжењерских конструкција, 26 мостова.
"На тунелу Лаз су већ у току радови на опремању тунела, а на тунелу Муњино брдо су још у току грађевински радови. Тунел Муњино брдо има доста сложену геолошку ситуацију и, генерално говорећи, материјал који је тежак за извођење", истиче Владимир Петровић из ЈП "Путеви Србије”.
Завршене прве две фазе саобраћајнице Рума–Шабац–Лозница Вредност радова на изградњи саобраћајнице Рума–Шабац–Лозница, процењени су на 467,5 милиона евра. Прве две фазе, мост преко Саве и ауто-пут од Руме до Шапца су завршене, док временске прилике иду наруку извођачима, па се интензивно ради на наставку пута – 54 километра од Шапца до Лознице, деонице која би требало да буде завршена до краја следеће године.
Гради се готово 30 објеката, дневно је ангажовано преко 400 радника и 250 машина.
"Ми ћемо ту спојити целу Војводину са Западном Србијом, са Републиком Српском, изместићемо добар део саобраћаја, привући ћемо транзитни саобраћај, а самим тим кад провучемо оволико ауто-путева и брзих саобраћајница, па и инвеститорима ће бити занимљивије да дођу у Лозницу и крај око Лознице", наводи Никола Караџић.
Са својих 3.500 метара тунел Иришки венац најдужи је у Србији, после њега ту су тунели Лаз и Муњино Брдо. Изградњом нових и савремених путева Србија се транспортно и економски повезује са земљама у региону.
Буџетом за 2024. за инфраструктурне пројекте предвиђено је 290 милијарди динара. Највећи део новца биће уложен у изградњу и модернизацију железнице и саобраћајница.

Nastavak na RTS...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.