Izvor: RTS, 04.Jul.2023, 06:08

Како учити децу о новцу, математичари имају предлог

Како се обрачунава камата, шта је девизни курс или које све врсте пореза постоје - често не знају ни одрасли, а тек за децу ти појмови су непознаница. Да је тако потврђују и ПИСА тестирања - 2018. наши ученици показали су слабије резултате из финансијске писмености. >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS <<
Лара и Огњен су гимназијалци чији су радови недавно проглашени за најбоље на конкурсу о финансијској писмености. Више од 300 деце из целе Србије, уз помоћ нових технологија, показивало је знање из области економије.

“Пре овог конкурса нисам имала претерано интересовања за финансије. Онда када сам видела конкурс схватила сам да то јесте нешто изузетно битно што сада већина мојих вршњака не зна, а биће им изузетно потребно за коју годину. Схватила сам да је то у суштини велики проблем“, прича Лара Вереш, ученица Дванаесте београдске гимназије.
Огњен Катанчевић, ученик Рачунарске гимназије каже да у школама финансијска писменост дефинитивно није довољно заступљена међу младима, као што је и сам циљ овог пројекта - треба да се што више прошири зато што то може да служи као основно знање у животу.
У Србији у 56 основних школа деца кроз пројекат "Школа новца за основца" уче о платним картицама, каматама, штедњи и одговорној потрошњи. Иако је претходних година било најава да ће предмет финансијска писменост бити уведен у све школе - то се није догодило.
Министарство просвете наводи да када је реч о увођењу нових предмета, Законом је прописана недељна норма часова и не могу се уводити нови предмети, а да се не укине неки од постојећих. У супротном би, додаје, сваки нови предмет значио додатно оптерећење за ученике.
Математичари зато имају предлог како да се на свим образовним нивоима деца подучавају о токовима новца.
“Математика је добар предмет у оквиру којег ми можемо да уведемо неке основне концепте али они нису довољно заступљени. Да се у постојеће планове који су актуелни уведу финансијски концепти и да се раде кроз стандардне задатке, да наставници имају материјал у оквиру постојећих тема да могу да га искористе“, истиче Милена Марић из Друштва математичара Србије.
У плану је да се од септембра успостави јединствена платформа са задацима и за наставнике и за ученике.
Истраживања показују да је у Србији тек 30 одсто становништа финансијски писмено, па би зато, у савременом потрошачком друштву препуном замки, о новцу децу требало учити од првих школских дана.

Nastavak na RTS...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.