Direkcija: Cene karata iste, ukidanje pojednih povlastica u prevozu od 2015.

Izvor: Blic, 22.Nov.2014, 14:16   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Direkcija: Cene karata iste, ukidanje pojednih povlastica u prevozu od 2015.

U Direkciji za javni prevoz najavljuju da neće biti menjana cena karata prevoz, ali i da bi pojedine kategorije putnika od nove godine mogle da ostanu bez povlašćenog statusa.

Direktor Direkcije za javni prevoz Uglješa Mitrović rekao je danas da Direkcija radi na tome da se prevoz naplaćuje pravednije i da se drugačijom ponudom karata omogući građanima da se voze jeftinije.

On kaže da neće biti promenjena osnovna cena karte, koja je "najniža u regionu".
>> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << />
- Cena pojedinačne karte će ostati ista, ali pokušavamo da tarifnom politikom omogućimo da se građani voze jeftinije. Do nove godine ćemo izaći sa ozbiljnim predlogom u jednom delu tarifnog sistema. To znači da ako neko ima penziju 80.000 ili 60.000 dinara nije u redu da ne plaća ništa, a neko ko je nezaposlen da plaća 1.200 dinara - rekao je Mitrović Tanjugu.

To su neke nelogičnosti koje smo nasledili i koje hoćemo da ispravimo, da svi budu podjednako opterećeni, dodao je on.

Mitrović ističe i da je od 1. septembra povećan prihod od naplate prevoza, ali da to još nije ni blizu onoga što u Direkciji očekuju.

- Bez para mi ne možemo da napravimo sistem. Para nema, troškovi su ogromni, dnevno se samo na gorivo troše milioni dinara, da ne govorim o održavanju vozila... Prevoz mora da se plaća, svuda u svetu je tako i mi moramo da insistiramo da građani plate prevoz - podvukao je on.

Odluka da neplaćanje karte u prevozu postane prekršaj znači da putnik uhvaćen bez karte i zabeležen u registru prekršaja nema pravo da registruje automobil, produži ličnu kartu ili bilo koji dokument dok ne izmiri obaveze prema državi. Mitrović ističe da to "niti je protivustavno, niti je neobično".

"DOBRA IDEJA DA FIRME KUPUJU MESEČNE KARTE OD GRADA"

Uglješa Mitrović smatra i da je ideja da kompanije za sve zaposlene kupe mesečne kartice direktno od Grada dobra, ali je odluka o tome na samim firmama i njihovim radnicima.

Kompanije koje bi kupile mesečne karte za zaposlene imale bi, kako je to rekao gradski menadžer Goran Vesić, popuste od tri do 15 odsto, u zavisnosti od broja zaposlenih i povraćaj PDV-a ako plate gotovinski.

- Poslodavac je dužan da isplati naknadu za korišćenje prevoza i mi ne možemo nikoga da na silu nateramo da unapred plati prevoz za zaposlenog. Nama je cilj da svi pređu na mesečne karte, jer ako bi se to desilo, mogli bismo da napravimo sistem normalnih prihoda i mogli bismo da računamo na to koliko para stvarno imamo u prevozu - istakao je Mitrović.

Mitrović kaže i da se dnevno zameni u proseku tri do četiri validatora.

- U proseku se tri do četiri dnevno pokvare i moraju da se zamene i poprave i to nije tako strašno kako se čini građanima - kaže Mitrović.

On je naveo i da nisu tačne spekulacije o raskidu ugovora sa Apeksom, kako bi grad u potpunosti preuzeo naplatu i kontrolu karata, dok bi se ta firma bavila samo održavanjem softverskog sistema.

- Ugovor sa Apeksom se neće dirati, jer je to loše za grad i mnogo bi nas koštalo ako se ugovor raskine ili bilo šta u njemu promeni i Grad je zato odustao od toga. Postoji mogućnost da se taj sistem otkupi kada dođe vreme, krajem 2016. godine, ali će o tome odlučiti gradonačelnik i gradski menadžer - zaključio je Mitrović.

Nastavak na Blic...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.