U RBM-u pokrenut prvi od šest novih „belaza“

Izvor: Kolektiv.co.rs, 12.Maj.2017, 10:49   (ažurirano 02.Apr.2020.)

U RBM-u pokrenut prvi od šest novih „belaza“

 Startovan “belaz 13”   Montaža novog vozila započela 29. aprila, a završena 11. maja. – “Belaz 13” ima ugrađen MTU motor od 2.400 konjskih snaga koji bi trebalo da ima za dva do tri odsto manju potrošnju goriva. – U odnosu na prethodnu seriju ovih kamiona poboljšana je i ergonomija, odnosno uslovi za rad u kabini. – Do sredine naredne nedelje trebalo bi da se pokrene „belaz 14“, do kraja meseca 15 i 16, a do polovine juna 17 i 18 RBM. – Na površinskom kopu Rudnika bakra Majdanpek, od Novog servisa do Operative, 11. maja (nešto posle 14 časova) na probnu vožnju krenuo je “belaz 13”, prvi od šest novih teških kamiona iz kontigenta nove opreme, nabavljene ovog proleća za ubrzano raskrivanje “Južnog revira”. Moćnoj floti teških vozila Rudnika bakra Majdanpek, u kojoj su već nekoliko godina devet “belaza“ nosivosti 220 tona i tri manja, pridodat je još jedan od šest novokupljenih, sa dobrim izgledima da se do sredine naredne nedelje pokrene „belaz 14“, do kraja meseca 15 i 16, a do polovine juna 17 i 18. Kao da je reč o lego-kockama, tim stručnih i iskusnih ljudi zaposlenih na održavanju teških vozila sklopio je u moćnu rudarsku grdosiju (veličine osrednje kuće) 120-130 tona delova prispelih u šest šlepera. Ogromne šasije, korpe, kabine, točkovi, platforma, delovi i delići, znalački su (od 29. aprila) pakovani u “belaz 13”, prvi iz serije novih dampera. Da podsetimo, to je jedan od najvećih kamiona koji su ikada jezdili basenskim kopovima, dugačak 13,36 metara, visok 6,5 i širok 7,7 metara. Prazno vozilo teško je oko 150 tona, a prevozi 220 tona tereta. Za razliku od prethodne serije, koja je bila opremljena “kamins”-motorima od 2.400 konjskih snaga, ove pokreće MTU motor iste snage, a nepromenjeno je da dva računara upravljaju vučnim pogonom, mere teret, potrošnju goriva, pređene kilometre, broj tura… –Nosivost je ista, snaga dizel motora takođe, s tim što je sada ugrađen MTU motor za koji svi pokazatelji iz svetskih rudnika govore da ima manju potrošnju goriva za dva do tri procenta. Kažu i da je duži vek tog motora, tako da očekujemo da se pokaže i u našim uslovima – kaže Bratislav Blagojević, pomoćnik direktora RBM-a za elektromašinstvo. – U kabini je poboljšana ergonomija. Išlo se na udobnost rada rukovaoca, odnosno vozača. U tome se prate svetski standardi i poboljšavaju uslovi rada. Ostalo je sve potpuno isto, s tim što su ojačani reduktori, što će biti dobro budući da smo na vozilima u radu imali probleme sa njima, a sada možemo očekivati njihov duži vek. Blagojević ističe da im je pomagao serviser “Belaza” tako da su uspeli da montažu privedu kraju u najkraćem roku. Jer, u nekim drugim rudnicima, montaža je trajala mesec i po dana, a ovde je obavljena od 29. aprila do 11. maja, s tim što se i na naredna vozila neće dugo čekati. –“Belaz 13” danas je napravio prvu “turu”. Počeo je probni rad i za sada je sve kako treba. Uskoro očekujemo da završimo 14, 15 i 16 – navodi Miloš Popović, rukovodilac tekućeg održavanja vozila, priznajući da je bio veliki zadatak sklopiti 120 do 130 tona delova. – Teškoća smo imali, ne sa montažom, jer tu nije bilo ni nepoznanica, ni briga, ni problema. Imali smo obaveze oko tekućeg održavanja, što nas je malo usporilo. Ali, i to smo uspeli – da proizvodnja ne trpi, a da montažu obavimo po planu. Na pitanje da li su upoznali “dušu” moćnih mašina, ovaj mladi stručnjak u RBM-u navodi: – Jesmo, to nije bilo teško, jer je izazov bio veliki. Kroz rad smo učili i dosta naučili. Novih poslova se ne pribojavamo. Jedini problem je nedovoljno ljudi za sve obaveze koje imamo na tekućem, smenskom održavanju, i montaži. Nikolaj Mihajlovič, serviser “Belaza”, već je boravio u Majdanpeku pre nekoliko godina kada je stigao prethodni kontigent opreme ovog renomiranog proizvođača. Sada će ovde provesti tri meseca, dok traje montaža. Za majdanpečke kolege ima samo reči hvale i kaže da su ljudi velikog znanja i stručnosti, a spremni da uče: – Sve što treba majstori su dobro obavili, pa verujem da će i ovaj damper dobro raditi – rekao nam je Nikolaj. On je zadovoljan što se u Majdanpeku ponovo obreo baš kako je i priželjkivao (o čemu je “Kolektiv” pisao pre šest godina) – a to je kad rudniku, zbog širenja posla i povećanja proizvodnje, zatreba još “Belazove” opreme koja se dobro pokazala. Slobodan Rajković, vozač teških vozila, povezao je “belaz 13” na probnu vožnju: – Nemam svoje vozilo, trenutno, ali nadam se da bi jedan od ovih novih dampera mogao da bude “moj”. Dobar je ovo kamion, dobar. I, novo je – novo! U odnosu na stare, razlikuje se po zvuku, ne lupa, ne trese. Bolji su uslovi i u samoj kabini, drugačija su sedišta, postavljene su kamere i napred i pozadi. Većina radnika Rudnika bakra Majdanpek nije propustila priliku da tokom probne vožnje izbliza zagleda prinovu u floti. Jer, “Belaz 13”, kao fabrika na točkovima vredna više od dva miliona evra, budi znatiželju i širi optimizam. A, samo se može pretpostaviti kako će biti kada joj se pridoda i preostalih pet i pridruži novi bager, bušilica, buldozer. Rudnik bakra u Majdanpeku biće opremljen za nove, veće proizvodne zadatke.

Nastavak na Kolektiv.co.rs...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Kolektiv.co.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Kolektiv.co.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.