Svi u školu – budućnost za sve!

Izvor: KovinEkspres.rs, 03.Apr.2011, 11:49   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Svi u školu – budućnost za sve!

U okviru kampanje „Svi u školu, budućnost za sve“, koju sprovode Savez učitelja Republike Srbije, CIP-Centar za interaktivnu pedagogiju, Centar za obrazovne politike i Fond za otvoreno društvo, u saradnji sa Ministarstvom prosvete (projekat “Pružanje unapređenih usluga na lokalnom nivou” - DILS), u Kovinu,30.03.2011. održana je tribina “Obrazovanje za sve”. Tribina je bila posvećena promociji svima dostupnog kvalitetnog obrazovanja, i obezbeđivanju pozitivne klime za inkluzivno obrazovanje u skladu sa Zakonom o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja Republike Srbije iz 2009. godine. Održavanje tribine podržala je lokalna samouprava opštine Kovin .Na tribini je učestvovalo oko 200 učesnika iz različitih obrazovnih , zdravstvenih i ustanova socijalne zaštite,NVO i roditelja. Na tribini je predstavljen značaj i mogućnosti ostvarivanja inkluzivnog obrazovanja, odnosno kvalitetnog obrazovanje koje je dostupno svakom detetu, bez obzira na lične karakteristike, zdravstveno stanje, nacionalnu pripadnost, porodični status, društveni i materijalni položaj, mesto življenja. Istaknuto je da je jednako važno pružiti najadekvatnije uslove školovanja svakom detetu, i detetu koje ima smetnje u razvoju, i detetu koje je pripadnik manjine, i detetu koje ima talenat, i detetu koje ima hroničnu bolest, i detetu koje živi na selu, i detetu koje ima porodične probleme... Nova zakonska i podzakonska akta obezbeđuju veću pravednost obrazovanja, a uspostavljeni su i planirani sistemi podrške deci i nastavnom kadru u procesu razvijanja inkluzivnog obrazovanja. Istaknuto je da inkluzivni vrtić i škola omogućavaju svakom detetu da maksimalno razvije potencijale, ali i nastavnom kadru da se razvija i bude uvažen. Individualizovano podučavanje, odnosno podučavanje svakog deteta na način koji mu najviše odgovara, kao i obezbeđivanje potrebnih fizičkih i komunikacijskih uslova jedini je način da dete kome je potrebna dodatna podrška pohađa školsku ustanovu i uspešno se školuje, naglašeno je u prezentaciji na tribini. Za decu kojoj je potrebna sveobuhvatnija podrška, radi se individualni plan podrške i individualni obrazovni plan. Predstavljena je uloga interresorne komisije za procenu potreba za pružanjem dodatne obrazovne, zdravstvene ili socijalne podrške detetu, koja je osnovana za procenu potreba deteta, određivanje podrške koja mu je potrebna, i praćenje njegovog napredovanja i razvoja. Naglašen je značaj zajedničkog delovanja u najboljem interesu svakog deteta, to jest neophodnost saradnje ustanova iz resora obrazovanja, zdravstva i socijalne zaštite, stručnjaka, roditelja, i lokalne samouprave. Da dobra obrazovna praksa već postoji u vaspitnim grupama i odeljenjima, pokazuju i prezentovani primeri. Zalaganjem nastavnika, u saradnji sa roditeljima i stručnjacima u školi i van škole, izvršene su promene i prilagođavanja načina rada i prostora koji su omogućili da se i dete SA TEŠKOĆAMA uspešno školuje zajedno sa svojim drugovima i drugaricama. OVO JE PRIMER KAKO PRIKAZATI NAJZNAČAJNIJI ASPEKT PRIMERA IZ PRAKSE. U diskusiji su razmenjena iskustva praktičara iz vrtića i škola, iskustva roditelja čija deca jesu i nisu dobila potrebnu podršku tokom školovanja. Razmenjene su ideje kako se stručno usvršavati, koja literatura i sajtovi su značajni izvori za ovu temu. Za tim “Kampanje za inkluzivno obrazovanje”, lokalni koordinator Maja Petrović

Nastavak na KovinEkspres.rs...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta KovinEkspres.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta KovinEkspres.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.