Sedma sekcija kao nova

Izvor: Kolektiv.co.rs, 20.Apr.2016, 08:01   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Sedma sekcija kao nova

Posle dve i po decenije u Flotaciji RBM-a   Još jedna velika mlinska sekcija povećaće kapacitet i dati sigurnost preradi. – Osposobljavanje VII sekcije obavljeno temeljno, sa iskustvom svih prethodnih. – Sledeća meta je peta sekcija RBM. – Višemesečni rad na “podizanju” sedme sekcije u Flotaciji majdanpečkog Rudnika bakra urodio je plodom, tako da je pitanje dana kada će, kao značajna podrška povećanju kapaciteta i stabilnosti prerade, biti uključena u proces proizvodnje. Probe i testiranja obavljeni sredinom aprila pokazali su da su zaposleni u elektro i mašinskom održavanju Flotacije odlično obavili odgovoran posao i da za prvi učinak još jedne velike sekcije, koja je od 1990. godine izvan proizvodnje, treba sačekati još samo isporuku velikog zupčanika. – Pošto je sve ostalo spremno – elektromotor je na poziciji, reduktor je sklopljen sa novim zupčanicima i ležajevima, pripremljen je sistem podmazivanja reduktora, kao i sistem podmazivanja otvorenog zupčastog para – tako da je do puštanja u rad sedme sekcije nakon isporuke velikog zupčanika Z188 potebno samo pet dana – rekao nam je Jovica Anđelović, pomoćnik generalnog direktora RTB-a za nove razvojne programe. – Toliko je potrebno da se pusti u probni rad mlin sa kuglama i odmah posle toga ubrzano i kompletna sekcija sa materijalom. Počev od hale grebača, hale ispod bunkera sitne rude osposobljene su za rad, testirane i isprobane, dopremna i traka do dopremne glavne trake za šaržiranja mlina sa šipkama. Vaga na dopremnoj traci je ugrađena i testirana materijalom, tako da je sve pripremljeno do mlina sa kuglama. Podizanje sedme sekcije za RBM ima poseban značaj jer direktno utiče na povećanje kapaciteta, a postiže se veća sigurnost u radu, naglašava i Jelena Đurić, upravnica Flotacije. – Sve je urađeno izuzetno kvalitetno, što će potvrditi puštanje u rad. Uz vrlo malu pomoć izvođača sa strane koji su radili na čeličnoj konstrukciji, sve radove obavila je ekipa elektromašinskog održavanja Flotacije. Isti radnici koji rešavaju mnogo problema u tekućem održavanju, obaviili su i ovaj veliki posao investicionog održavanja, odnosno osposobljavanja mlinske sekcije koja je izvan proizvodnje 25 godina. Sedma sekcija ima poseban značaj da se bunker sitne rude ispred šaržiranja svih mlinskih sekcija, počev od pete do 11., drži u kontinuitetu. Do sada je bila šesta, prazan deo bunkera, pa onda od osme do 11. Sada se obezbeđuje kontinuitet i tako omogućava bolje punjenje svih mlinova izdrobljenom rudom, što stvara uslove za povećanje kapaciteta mlinova. U planu je i osposobljavanje V sekcije – u toku su pripremne aktivnosti, ali će to zahtevati pet do šest meseci aktivnog rada. Jer, RBM ima veliki broj mlinova i to ga razlikuje od „Krivelja“ u kojem su mlinovi kapaciteta do 400 tona. Tamo su tri sekcije, a ovde pet velikih, sa ovom šest, i dve male, tako da je proces održavanja, vođenja, “hranjenja” mlinova otežan, a zahteva i veći broj izvršilaca – objasnio nam je Anđelović dodajući da se to jasno vidi u delu održavanja, gde su ljudi radili po dve smene da bi ovo postigli. Kako se iz godine u godinu podizao kapacitet i osposobljavale mlinske sekcije, bile su vidljive i sve slabosti održavanja u prethodnom periodu. – Sada je zadatak da svi mlinovi dođu na nominalne kapacitete – kaže Jelena Đurić. – To može da se postigne dobrim drobljenjem, dobrom tehnološkom disciplinom održavanja krupnoće materijala koji dolazi u mlin i posebno kvalitetnim održavanjem svih pogonskih grupa. Pravilno održavanje svih pogonskih grupa, mlinova, motora, elektromotora, reduktora, pogonskog zupčanika, velikog zupčanika, podrazumeva veće troškove, ali i daje pouzdanost mlinova za veći kapacitet. – Proces sređivanja svih reduktora je pokrenut, postojeća kućišta se saniraju jer je to povoljnija opcija za RBM, a već je uigran tim koji sopstvenim snagama obavlja reparaciju reduktora. Nabavljaju se novi zupčanici i novi ležajevi. Kompletno sklapanje i servisiranje reduktora obavljaju radnici održavanja i tako uspevaju da uštede. Nov reduktor košta 180-200 hiljada evra, reparirani ne prelazi 70-80 hiljada – saznali smo od Anđelovića. Za mlinsku sekciju sedam obezbeđeni su novi zupčanici i reduktori, a u drugoj polovini aprila očekuje se isporuka kompletnog seta zupčanika za mlinsku sekciju osam. Elektroodržavanje Flotacije, iako malobrojno, odigralo je važnu ulogu u podizanju sedme sekcije. – Od kraja februara do ovih dana radili smo svakog vikenda, ponekad i dve smene neprestano – kaže Ivica Jakša, koordinator elektroodržavanja, pokazujući nov frekventni regulator hidrociklonskih pumpi sedme sekcije. – Reč je o novoj opremi. Ona obezbeđuje veću pouzdanost i mogućnost regulacije broja obrtaja hidrociklonskih pumpi, što do sada nismo imali. Ratko Blagojević, inženjer elektroodržavanja, ističe da je najvažnije što su poslove završili na vreme: – Kako smo ugradili frekventne regulatore, tako smo obnovili i visokonaponske ćelije gde smo ugradili nove visokonaponske prekidače Evolis.

Nastavak na Kolektiv.co.rs...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Kolektiv.co.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Kolektiv.co.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.