Savetovalište za potrošače primilo 3000 prigovora na robu i usluge

Izvor: Kragujevac.rs, 29.Dec.2015, 18:35   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Savetovalište za potrošače primilo 3000 prigovora na robu i usluge

Na drugoj sednici Gradskog saveta za potrošače, usvojeni su izveštaj o radu Savetovališta za potrošače i plan aktivnosti za narednu godinu, a njegovi članovi informisani su i o aktivnostima tržišne inspekcije u domenu zaštite potrošača.

Organizacija potrošača Kragujevac, koja pokriva regione Šumadije i Zapadne Srbije, tokom 2015. godine imala je oko 3000 prigovora, a samo iz Kragujevca bilo je blizu 1000. Ovaj podatak koji Kragujevac stavlja na prvo mesto u zaštiti potrošača >> Pročitaj celu vest na sajtu Kragujevac.rs << u Srbiji govori i o razvoju svesti Kragujevčana i potrebi potrošača da se zaštite i informišu o svojim pravima, kaže Zoran Nikolić predsednik Organizacije u Kragujevcu. Zakonom zaštićena prava potrošača u 90 posto prigovora rešeno je posredovanjem između Organizacije i trgovaca. «Tamo gde posredovanjem ne možemo da se dogovorimo sa prodavcima u rešavanju problema, zakon nam daje i mogućnost da pokrećemo sudske tužbe, tako da je u toku 16 sudskih sporova, a za tri su već donete pravosnažne presude. Najvažnije od svega i od čega građani imaju najviše koristi je to da savete, informacije, posredovanje ali i sudsku zaštitu potrošače ne košta apsolutno ništa, jer rad Savetovališta finansira grad Kragujevac», ističe Nikolić.

Potrošači, kada je o robi reč, najviše progovora imaju na računare i ostalu IT opremu, obuću, mobilne telefone, male kućne aparate, belu tekniku, mobilnu telefoniju, a od ukupnog broja prigovora trećina se odnosi na usluge javnih i javno komunalnih preduzeća kao i na zanatske usluge. U tome prednjači EPS snabdevanje, zatim vodosnabdevanje, pružanje usluge grejanja, čistoće i majstorske usluge. Ovo je značajan deo opravdanih prigovora potrošača bilo da je reč o visini zaduženja, pogrešno obračunatoj ceni ili saobraznosti usluge, jer kao potrošač imate pravo da reklamirate ne samo robu već i uslugu koja nije izvršena onako kako je ugovoreno, objašnjava Nikolić.

Organizacija potrošača Kragujevac ove godine je i anketirala blizu 4000 potrošača o prenosivosti mobilnog broja sa ciljem da se predloži promena regulative, jer je ispitivanje pokazalo da 31,5 procenata potrošača ne zna da razgovori, zbog prenetog broja u drugu mobilnu mrežu iako pozivni broj ostane isti, više nisu besplatni, a to otvara pitanje obaveštavanja potrošača.

U kontroli primene Zakona o potrošačima u periodu od 11 meseci, tržišni inspektori su obavili 95 inspekcijskih nadzora, podneto je 37 zahteva za pokretanje prekršajnog postupka i doneto je 21 rešenje o otklanjanju nedostataka.Takodje podneto je 36 prijava potrošača koje su se odnosile na reklamacije. Pored toga radjene su kontrole prometa i cena lekova u apotekama čiji je režim izdavanja na recept, kao i kontrola isticanja cena na javnim parkiralištima.

Za narednu godinu, Dalibor Jekić, član Gradskog veća za privredu i predsednik Gradskog saveta za potrošače najavio je edukaciju učenika u osnovnim i srednjim školama o pravima ali i obavezama potrošača, koju će uz podršku lokalne samouprave grada Kragujevca realizovati Savetovališe za potrošače.

Inače, Kragujevac je prvi grad u Srbiji koji je u junu ove godine konstituisao Gradski Savet za zaštitu potrošača kao stalno radno telo Gradskog veća čiji je cilj saradnja i unapređenje sistema zaštite potrošača, a dva njegova člana su i članovi Nacionalnog saveta za potrošače.

Nastavak na Kragujevac.rs...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Kragujevac.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Kragujevac.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.