Proizvodnja u RBM-u krenula po planu

Izvor: Kolektiv.co.rs, 15.Dec.2016, 19:41   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Proizvodnja u RBM-u krenula po planu

U RBM-ovom pogonu drobljenja rude tokom planskog zastoja obavljeni svi poslovi   Razrešen veliki problem drobljenja – “izbacivanje” transportera. – Radilo se na svim kritičnim pozicijama, presipnim mestima, zameni bubnjeva i trake, na bunkerima i oblogama u bunkerima. – Dragocena pomoć kolega iz drugih delova rudnika omogućila da se planirani posao obavi kvalitetno i na vreme RBM. – U Rudniku bakra Majdanpek, juče oko 15 časova, kako je bilo planirano, nastavljena je proizvodnja posle 32-satnog planskog zastoja tokom kojeg je kompleksan sistem rudnog drobljenja saniran na 10-ak najosetljivijih tačaka i osposobljen za nove velike proizvodne zadatke u združenoj akciji zaposlenih na održavanju u tom i drugim pogonima rudnika. Rudari, bravari, električari, vulkanizeri, svako na svom poslu, u dvanaestosatnim smenama, po izuzetno hladnom vremenu, učinili su sve što je za to kratko vreme bilo moguće, da u toj fazi proizvodnje spreče ispuštanja, curenje materijala, pogon očiste “do betona” i obave poslove koji se mogu odraditi samo tokom zastoja u proizvodnji. Posle ovoga, drobljenje će biti spremnije za rad, a veliki problem – “izbacivanje” transportera – koje je prekidalo proizvodnju i odražavalo se na kapacitet, razrešen je. –Veliki posao je u pitanju u svim delovima pogona: na primarnom, sekundarnom, tercijalnom drobljenju, sekundarno kula i C. Imali smo zastoj od četiri smene, 32 sata, i zadatak da sprečimo curenje materijala, zamenimo pojedine bubnjeve i ležajeve, električari da razvuku nove kablove, da zamenimo traku i učinimo sve da pogon radi bolje – kaže Saša Stiklić, tehnički rukovodilac drobljenja: – Neophodni delovi i materijal su obezbeđeni, ljudi su dobiili radne zadatke koje su, radeći po 12 sati, okončali, tako da je pogon pušten u rad. Nikom nije bilo lako, a najteže je, čini mi se, bilo rudarima zbog rada sa vodom i pranja koje su morali da završe. Stiglo nam je i pojačanje, kolege iz flotacije, sa jezera, kule, mineri sa kopa, dobili smo veliki broj radnika sa ciljem da se što bolje uradi važan posao. Sve se odvijalo bez problema, jer su angažovani ljudi vični poslu, rade dugo godina, odlično poznaju funkcionisanje pogona, a sve je unapred dogovoreno i pripremljeno. – Zaposeli smo najkritičnije pozicije za održavanje prozvodnje i uz maksimalnu pomoć ljudi iz drugih proizvodnih celina. Kako je sve išlo po planu počeli smo i neke dodatne poslove, takođe, u funkciji poboljšanja proizvodnje – kaže Mića Simeunović, tehnički rukovodilac održavanja pogona drobljenja: – Najvažnija su nam bila presipna mesta, transport i presipi, zamena bubnjeva, zamena transportne trake, bunkeri i obloge u bunkerima. Dug je spisak konkretnih poslova koji su tokom zastoja obavljeni. – Ovo su planski poslovi – naglašava Simeunović: – Proizvodnja je uvećana poslednjih meseci, vremena za održavanje bilo je manje, pa je ovaj četvorosmenski zastoj iskorišćen da se predviđeni radovi obave na najkvalitetniji način. Nastavak ćemo imati već sutra kroz još jednu smenu održavanja. Iako je rok bio izuzetno kratak, sve planirano je i urađeno. Kompleksan i složen pogon poput drobljenja majdanpečkog Rudnika bakra, sa čak 40-ak transportera u sistemu, traži češće planske zastoje kako bi se smanjio broj neplanskih. – Bio je ovo ogroman posao i za nas u elektroodržavanju – ističe Radivoj Stojančić, glavni poslovođa elektroodržavanja Drobljenja: – Uradili smo nove linije kako bismo obezbedili siguran rad i nadzor pojedinih traka i uređaja. Elektrooprema je stara preko 30 godina, pa činimo sve da bismo je osposobili.” Na primarnom drobljenju, na 15 metara dubine Nenad Kurić, rukovalac kranova, pomagao je pri menjanju obloga na koritu. Spuštao je, zapravo, deo po deo, uz razmenu upozorenja sa kolegama: – Težak je ovo posao. Mora vrlo pažljivo da se radi, o bezbednosti posebno da se vodi računa. U vreme najvećeg posla u pogonu drobljenja obrela se i ekipa službe BZNR koja proverava koliko se taj segment rada poštuje. Na 70 metara dubine primarnog drobljenja, u popularnoj „gluvoj“ komori, prostoriji ispod drobilice, koja ima mnogo veću koncentraciju prašine kada pogon radi, užurbano su radile dve ekipe. Menjamo viseće obloge. To se retko radi, jer je preduslov da se isprazni bunker, što je noćas učinjeno – rekao nam je Mevludin Bajrić, VKV mašinbravar na primarnom drobljenju, naglašavajući da im je pomoć dobrodošla: – Sa većim brojem izvršilaca održavanje bi bilo bolje. Mi bi mogli više da uradimo, a i rudari da bolje očiste, pa bi neplaniranih zastoja bilo manje. U neposrednoj blizini zamenjen je ugaoni bubanj na traci jer je bio u takvom stanju da bi iznenada mogao da pukne i uslovi zastoj proizvodnje. – Mi smo ovde pojačanje, angažovani da zamenimo ugaoni bubanj za traku 5 A” – konkretizuje Slaviša Milijić, poslovođa donje grupe održavanja u Flotaciji: – Ovo je prilično veliki posao koji zahteva 10-ak sati rada. To je naš zadatak, težak zbog uslova rada i samog posla, ali zato smo tu. Slične priče pratile su rad i na drugim pozicijama u pogonu Drobljenja RBM-a, a rezultat nije izostao. Pokazao se sa prvim količinama rude koje su iz ovog pogona krenule prema flotaciji, onako kako je bilo i planirano. Nebojša Stojanović, pomoćnik direktora RBM-a za razvoj i investicije, hvali sve učesnike ovog posla i navodi da je urađeno baš sve što je planirano tokom četvorosmenskog zastoja.

Nastavak na Kolektiv.co.rs...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Kolektiv.co.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Kolektiv.co.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.