Izvor: Soko-zabava.info, 26.Jul.2019, 11:30   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Bezbednost u saobraćaju počinje dobrom obukom vozača

Prethodne godine su definitivno obležile brojne promene, na mnogim poljima, ali posebno kod pravila i svih zakona koji se odnose na saobraćaj i pravila ponašanja u njemu. Međutim, kako je bilo potrebno da se obezbedi što veća sigurnost za sve učesnike u saobraćaju, nije bilo potrebno promeniti samo zakone i pravila ponašanja, već krenuti od samog početka. Tako su već auto škole morale da izmene načine svog poslovanja, posedovanja različitih dozvola, kako bi nastavile svoje postojanje, >> Pročitaj celu vest na sajtu Soko-zabava.info << a onda se to sve odrazilo na najvažniju stavku na putu do bezbednosti, a to je obuka vozača.

U odnosu na prethodne decenije, kada je vozačku dozvolu bilo moguće dobiti već nakon mesec dana obuke i koristiti je baš kao što to čine i iskusni vozači, koji voze i više decenija, danas je taj put nešto naporniji, zahtevniji i teži, a sve u službu dobijanja kvalitetnih vozača, koji znaju i potšuju sva pravila.

Najpre, obuka vozača danas traje nekoliko meseci, jer pored praktične obuke od 40 časova, kako je i nekada bilo, danas postoji i teorijska obuka koja se odvija kroz predavanja određenih predavača kojih ima u svakoj auto školi, što je svakako jedna od izmena novijih zakona. Na ovaj način, polaganje za kamion ili kola se odvija usporenijim tempom, postepeno se usvajaju sva potrebna znanja, kako toerijska, tako i praktična, uz sve to kandidati pohađaju i kurs prve pomoći, a sve se to na kraju završava polaganjem ispita iz svake od oblasti. Tako je u odnosu na nekada, kada je na primer, polaganje za B kategoriju bilo, čini se jednostavan i brz proces, danas potrebno uložiti zaista više truda, više vremena, ali sve u službu veće bezbednosti, što je već danas osetno kada se pogledaju statistike saobraćajnih nezgoda. Polaganje za B kategoriju, kao najrasprostranjeniju i negde osnovnu kategoriju, jeste produženo na ovaj način, ali svaki kandidat dobijena znanja koristi dugoročno, jer tako postaje vozač koji ima veća i stabilnija znanja koja su definitivno preko potrebna kako bi bili sigurni učesnici u saobraćaju.

Takođe, ovaj “produženi sistem polaganja ” posebno doprinosi bezbednosti u sabraćaju profesionalnih vozača koji provode više sati dnevno za volanom. Polaganje za C kategoriju, odnosno za kamion bez prikolice, po novom zakonu upravo ima za cilj osposobljavanje profesionalnih vozača.

Nakon polaganja za C kategoriju ili B kategoriju, nakon što se polože svi ispiti, kandidati dobijaju svoje vozačke dozvole, ali se i ovde mislilo na koji način da se kako novi kandidati, tako i svi učesnici dodatno obezbede, pa je tako donet zakon da prva vozačka dozvola bude probna. U odnosu na broj godina kandidata, određuje se i rok trajanja vozačke dozvole koja je probna, jer ona sa sobom nosi i određena pravila koja se poštuju samo u tom periodu, kao što je dozvoljen period vožnje, nemogućnost upravljanja vozilom bez iskusnog vozača uz sebe i slično.

Iako na ovaj način obuka vozača možda izgleda naporno i dugo ali  to je zapravo proces koji je samo nešto raščlanjeniji nego pre, jer se praktična obuka sprovodi kao nekada, a teorijska nastava je zapravo sve pojednostavila, jer kandidati imaju predavanja, nakon kojih je testove lako rešiti. Nekada je zapravo teoriju svaki kandidat samostalno učio, pa na osnovu tog naučenog polagao završni test. Uz sve to, današnje auto škole nude i opciju online auto škola, što ceo ovaj proces čini dodatno zanimljivijim, lakšim i manje napornim.

Nastavak na Soko-zabava.info...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Soko-zabava.info. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Soko-zabava.info. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.