
Izvor: Radio Dunav, 24.Feb.2025, 10:11
АПАТИНСКИ ВЛАСНИЦИ АПАРТМАНА НА МЕТИ НОВЕ ПРЕВАРЕ ПРЕКО BOOKING-А
Власници апартмана и смештаја у Апатину последњих месеци суочавају се са новом врстом преваре преко популарне платформе Booking. Лажни закупци букирају смештај и затим покушавају да преваре власнике користећи софистициране “фишинг” методе како би дошли до поверљивих података.
>> Pročitaj celu vest na sajtu Radio Dunav << />
Један од њих, В.К., власник више апартмана у Апатину, открио је како је замало постао жртва овакве преваре. “Добио сам поруку од госта који је резервисао апартман на седам ноћења и тражио да му омогућим плаћање путем Western Union-а. Тврдио је да стиже из Украјине и да не жели да ризикује долазак без потврђеног смештаја”, прича В.К. Након размене порука, власник је добио мејл са наводном потврдом уплате, али му је било сумњиво што се порука није појавила у редовном инбоксу, већ у фолдеру “нежељена пошта”. “Мејл је изгледао уверљиво, са свим подацима о уплати и идентификационим бројем, али је на крају стајао линк који сам наводно требао да отворим како бих прихватио уплату. Када сам кликнуо на њега, појавила се страница која је захтевала да унесем податке са своје платне картице”, наводи он. Срећом, В.К. је препознао превару и није наставио даље. Када је обавестио лажног госта да уплата није стигла, он је одмах почео да инсистира и нудио помоћ како би се “проблем решио”. Између осталог предложио је да његова мајка дође лично и изврши плаћање. Након што је В.К. одбио даље разговоре. Сво време апартмани на Букингу стоје резервисан, што је и највећа штета за власнике апартмана јер до њих не могу стварни гости. Овакве преваре све су чешће, упозоравају из Booking-а. Циљ превараната је да се домогну поверљивих података о платним картицама и украду новац. Механизам је познат као “фишинг”, где преваранти користе лажне поруке које имитирају званичну комуникацију платформе. Booking саветује власнике смештаја да буду опрезни, да не отварају сумњиве линкове и да све трансакције обављају искључиво преко званичних канала платформе.”Најбољи начин заштите је додатна провера сваке уплате и контактирање корисничке подршке Booking-а ако постоји било каква сумња”, поручују из ове компаније.
The post АПАТИНСКИ ВЛАСНИЦИ АПАРТМАНА НА МЕТИ НОВЕ ПРЕВАРЕ ПРЕКО BOOKING-А appeared first on Radio Dunav.