Rekonstrukcija pruge kod Mladenovca

Izvor: YU-Build.rs, 03.Jul.2015, 23:04   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Rekonstrukcija pruge kod Mladenovca

Pored radova na pruzi do Pančeva, na teritoriji Beograda radi se obnova još jedne deonice, i to na železničkom koridoru 10 kod Mladenovca. Rekonstrukcija obuhvata deonicu između stanica Sopot Kosmajski i Kovačevac, a dugačka je 18,4 kilometara.



Ovi radovi su inače deo ugovora o rekonstrukciji tri deonice na koridoru 10, uključujući deonice Ruma-Golubinci (oko 17,9 km) i Mala Krsna-Velika Plana (oko 29,5 km). Trenutno su u toku radovi >> Pročitaj celu vest na sajtu YU-Build.rs << na deonicama Ruma-Golubinci i Sopot Kosmajski-Kovačevac, a ukupna vrednost rekonstrukcije na sve tri deonice iznosiće 48,7 miliona dolara.

Radovi na rekontrukciji i modernizaciji deonice pruge između stanica Sopot Kosmajski i Kovačevac, na pruzi Beograd–Mladenovac–Niš, započeli su 6. aprila ove godine i odvijaju se predviđenom dinamikom. Do sada je izgrađeno nešto više od deset kilometara koloseka, a do kraja juna očekuje se kraj radova na izgradnji donjeg stroja. U sklopu rekonstrukcije kompletne građevinske i elektrotehničke infrastrukture je modernizacija devet putnih prelaza, revitalizacija kontaktne mreža i obnova signalno-sigurnosne i telegrafsko-telefonske opreme.

Projektom je predviđeno da izgradnjom pružne deonice Sopot Kosmajski–Kovačevac budu obuhvaćene stanice Sopot Kosmajski, Vlaško Polje i stanica Mladenovac. Paralelno sa planiranim radovima, odlučeno je da se dodatno saniraju mostovi i propusti na ovoj deonici, što nije bilo predviđeno Ugovorom. Projekat sanacije šest objekata, od čega tri propusta i tri mosta, uradio je Saobraćajni institut CIP i trenutno se ugovara vrednost ovih radova. Stručne službe „Železnica Srbije“ potvrdile su da to neće uticati na ugovoreni rok za završetak radova na izgradnji pružne deonice Sopot Kosmajski–Kovačevac, koja bi trebalo bi da bude otvorena do 18. avgusta.

Izvođač radova je kompanija Ruskih državnih železnica „RŽD Internešnl“, podizvođač je kompanija „Energoprojekt“, a deo radova obavljaju stručne službe ''Železnica Srbije'' koristeći materijal iz sopstvenih rezervi. Podsećamo da je, zajedno sa deonicama Beograd–Pančevo i Ruma–Golubinci, ovo treći aktivni projekat finansiran iz ruske kreditne linije namenjene obnovi srpskih pruga. Raspoloziva sredstva iznose preko 800 miliona dolara, a namenjena su obnovi najvaznijih železničkih pravaca u zemlji. Radovi na koridoru 10 trebali bi da uklone sve deonice spore vožnje, čime bi se značajno povećala propusnost pruge i skratilo trajanje putovanja. Takva je bila i deonica Sopot Kosmajski-Kovačevac, gde se do sada saobraćaj odvijao brzinom od 30 kilometara/sat, a po završetku radova vozovi će saobraćati brzinama do 120 kilometara/sat.

Izvor: Beobuild

Nastavak na YU-Build.rs...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta YU-Build.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta YU-Build.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.