Pokrajina preko Grada finansira dalju izgradnju Žeželjevog mosta

Izvor: YU-Build.rs, 18.Apr.2015, 01:27   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Pokrajina preko Grada finansira dalju izgradnju Žeželjevog mosta

BEOGRAD -Pokrajinska vlada saopštila je danas da je spremna da preuzme finansiranje dalje izgradnje Žeželjevog mosta preko Dunava u Novom Sadu i obezbedi nedostajuća sredstva, kao i da je saglasna sa predlogom Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture da se finansiranje ubuduće obavlja prenosom sredstava AP Vojvodine preko grada Novog Sada.



Pokrajinska vlada očekuje i apeluje na Ministarstvo da što pre dostavi novi nacrt ugovora o načinu prenosa >> Pročitaj celu vest na sajtu YU-Build.rs << sredstava za finansiranje tog projekta kako bi se radovi nastavili i kako bi Novi Sad dobio novi Žeželjev most.

Ukazujući da projekat izgradnje Žeželjevog mosta preko Dunava ima vitalan značaj kako za Novi Sad i Vojvodinu, tako i za ceo region, Pokrajinska vlada radi realizacije daljeg finansiranja ovog projekta ulaže napore da se izgradnja mosta nastavi i intenzivira.

U saopštenju se podseća da je Pokrajinska vlada Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture uputila predlog za rešenje problema, u vidu dve radne verzije nacrta ugovora o načinu prenosa sredstava za finansiranje projekta "Izgradnja Žeželjevog mosta preko reke Dunav u Novom Sadu".

Međutim, Ministarstvo je Pokrajinskoj vladi uputilo negativan odgovor, ocenjujući da nije moguće, a ni pravno prihvatljivo, da Republika Srbija, pa ni Ministarstvo budu ugovorna strana, iako ovaj projekat ima kapitalan značaj.

Zato je Pokrajinska vlada spremna da preuzme finansiranje dalje izgradnje Žeželjevog mosta prenosom sredstava Vojvodine preko grada Novog Sada.

Potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović je izjavila danas da se do 27. aprila mora naći rešenje za prenos obezbeđenih sredstava na račun izvođača radova na Željevom mostu u Novom Sadu - kompaniji Azvi, koja je najavila da će, ukoliko se to ne desi, tada potpuno obustaviti radove.

Mihajlović je rekla da postoje tri mogućnosti za rešenje tog problema i da ministarstvo insistira da AP Vojvodina uradi rebalans budžeta i "da ono što nije stavila na prigodnu aproprijaciju, stavi na prigodnu aproprijaciju".

Druga mogućnost je da se ne radi ništa i da 27. aprila prestanu radovi na Žeželjevom mostu, što ministarstvo, kako je rekla, nikako ne želi i treća mogućnost je da AP Vojvodina, budući da je promenila nazive institucija, novac uplati gradu Novom Sadu, pa da grad to prebaci Železnici, kaže Mihajlović.

"Postoji mogućnost da se problem reši, ali mi ne možemo da uradimo nešto umesto njih", izjavila je ministarka.

Ona je navela da ministarstvo želi da pomogne i da bude podrška ističući da je 27. april vrlo važan datum o kojem moraju da razmišljaju i pokrajina i grad. Mihajlović je podsetila da ministarstvo nije finansijer lota 2, već pokrajina Vojvodina i grad Novi Sad. Izvođač radova na Žeželjevom mosta preko Dunava u Novom Sadu je špansko-italijanski konzorcijum "Azvi-Tadei-Horta Koslada" (AZVI).

Posao je stopiran zato što je AZVI tražio dodatni novac zbog većih troškova vađenja ostataka stare srušene konstrukcije betonskog mosta.

Ugovorena vrednost radova je bila 45,3 miliona evra na početku izgradnje mosta, koju sa 26,2 miliona finansira Delegacija EU, a 19,1 milion Vojvodina i Novi Sad.

Foto:Maja Tomić

Izvor : RTV

Nastavak na YU-Build.rs...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta YU-Build.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta YU-Build.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.