Anketa: Žičara Novi Beograd - Košutnjak?

Izvor: YU-Build.rs, 09.Jun.2015, 23:58   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Anketa: Žičara Novi Beograd - Košutnjak?

Iz fioke nerealizovanih beogradskih ideja ponovo je izvađen projekat žičare, i to one koja bi povezala Novi Beograd i Košutnjak. Konkretno ova linija razrađena je sredinom prošle decenije, kada je Grad razmatrao ideju o izgradnji prve gradske žičare. Tadašnji projekat je izradio JUGINUS (Jugoslovenski Institut za Urbanizam i Stanovanje), a bio je pre svega zamišljen kao dopunsko transportno sredstvo gradskom prevozu.



U periodu kada je pripreman >> Pročitaj celu vest na sajtu YU-Build.rs << projekat žičare između Novog Beograda i Košutnjaka nije postojao most na Adi, pa je žičara razmatrana kao jeftino i brzo rešenje za alternativno povezivanje dva dela grada. Projekat je trebao da podrazumeva dve faze gradnje, gde je prva trebala da poveže Novi Beograd i Adu Ciganliju, a potom i preostali deo trase do Košutnjaka. Čitava linija imala je pet stanica i to: Blok 44 - Ada Ciganlija - Ada Makiš - Okretnica tramvaja Banovo Brdo – Košutnjak, a terminal na Košutnjaku bi se nalazio u zoni sportskog centra.

Današnji projekat, aktuelizovan potpisivanjem Protokola o saradnji sa JP Skijališta Srbije, nešto se razlikuje od prethodne verzije. Za razliku od starog rešenja, nova žičara bi kretala od tržnog centra “Delta City”, preko Ade Ciganlije do Košutnjaka. U prvoj fazi bi bio realizovan deo trase od Novog Beograda do Makiša, dok bi u narednoj fazi linija bila kompletirana do Košutnjaka. Imajući u vidu koncentraciju stanovništva i obuhvat novobeogradskog terminala, pozicija u bloku 44 je ipak optimalnija od predložene u bloku 67. Isto tako, zbog dominantne uloge u kretanju stanovništva važno je da ona bude deo integrisanog transportnog sistema, a ne samo komercijalna atrakcija.

Cena ovakvog projekta bi se kretala u okvirima od oko 10 miliona evra, a planirano je da žičara ima kapacitet od oko 3000 putnika na sat. Svojevremeno je planirano da gondole na ovoj liniji nose po 8 putnika, ali je će to biti utvrđeno u zavisnosti od potreba.

Šta vi mislite o ovom projektu? Uzmite učešće u novoj anketi i pogledajte kako su čitaoci ocenili reviziju rekonstrukcije trga Slavija.

Šta mislite o reviziji rešenja za Slaviju?

- Trg ne treba regulisati podzemnim prolazima 13.33%

- Mislim da su podzemni prolazi bili dobro rešenje 58.13%

- Slaviji treba celovito rešenje, neka sačeka bolja vremena 24.67%

- Nisam siguran 3.88%

Izvor: Beobuild




Nastavak na YU-Build.rs...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta YU-Build.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta YU-Build.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.